تمرینات تنفسی برای رفع استرس

تمرینات تنفسی برای رفع استرس

تنفس عمیق راحترین راه برای رفع استرس و تنش های روحی است.نفس عمیق برای بدن بسیار مفید است. تمرینات تنفس عمیق، موجب شل شدن عضلات و تسکین روح می شود و همچنین راحت ترین شکل تمرینات ورزشی است. شما می توانید هر جایی این نوع تمرینات را انجام دهید و آنها می توانند بسرعت موثر واقع شوند و بی درنگ استرس را از شما دور کنند.

 

دیدگاه شما

نوع تعریف تان از استرس تا حد زیادی به دیدتان نسبت به یک موقعیت بستگی دارد. آیا شما نیمه خالی لیوان را می بینید یا نیمه پر آن را؟ سعی کنید مثبت اندیش تر باشید. مثبت اندیشی می تواند روشی موثر برای رفع استرس باشد و انعطاف پذیری تان را در مقابله با استرس افزایش دهد.

 

خنده

طبق گفته قدیمی ها«خنده بر هر دردی دواست.» خنده، هورمون های استرس را در بدن کاهش می دهد. خنده اضطراب را از بین می برد و باعث می شود شما از زاویه دیگری به موقعیت بنگرید. فواید دیگر خنده شامل: تسکین دهنده درد، بسیار نشاط آور و حتی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است.

 

خواب

بدن شما حدودا به 8-7 ساعت خواب روزانه نیاز دارد. محرومیت از خواب می تواند موجب بروز مشکلات جسمی مانند بیماری های قلبی، سکته، پرفشاری خون و دیابت شود. عدم استراحت کافی تمرکزتان را مختل  و به توجه، هوشیاری و قوه استدلال تان آسیب وارد می کند. بدون استراحت کافی تمرکز در هنگام کار برایتان دشوار خواهد شد.

 

گفت و گو و معاشرت با مردم

سعی کنید دوستان جدید پیدا و با دوستان قدیمی دوباره معاشرت کنید. گفت و گو و معاشرت با افراد، روش فوق العاده ای برای خلاصی از تنش و استرس روزمره است. هنگامی که مشکلات تان را با دیگران در میان می گذارید، احساس می کنید که دیگر تنها نیستید. همیشه افرادی وجود دارند که می تواند به شما کمک و به درد دلتان گوش کنند.

 

تکنیک های تمدد اعصاب (ریلکسیشن)

سعی کنید به تمام تکنیک های تمدد اعصاب وارد شوید. آنها می توانند بلافاصله استرس شما را از بین ببرند؛ مانند: گره کردن مشت و شل کردن آن یا تمرینات تنفس عمیق . تکنیک های تمدد اعصاب برای مقابله با اثرات احساسی و فیزیکی منفی استرس مفید هستند. 

 

رهایی از غیرضروریات زندگی

ساده زیستن را بیاموزید. از حداقل چیزها بیشترین بهره را ببرید. فعالیت هایی را انتخاب کنید که واقعا برایتان ارزشمند هستند و به زندگی تان ارزش بیشتری می بخشند. خود را از غیرضروریات زندگی رها کنید تا خوشحال تر و مفیدتر باشید.

 

زمانتان را برنامه ریزی کنید

اگر برنامه ریزی زمانی خوبی نداشته باشید، در انجام امورات زندگی تان شکست خواهید خورد. شما تنها می توانید چند کار را در هر روز انجام دهید. بنابراین بر کارهایی متمرکز شوید که  بر ارزش زندگی تان می افزایند و کیفیت زندگی تان را بهتر می کند. کارهای بی ارزش را رها کنید. برای خودتان وقت بگذارید. مهم نیست چقدر پرمشغله هستید. شما باید دوباره نیرو بگیرید.

 

تمرینات ورزشی

تحقیقات نشان داده است که تمرینات ورزشی برای رفع استرس و تنش بسیار موثر است. بدن شما ورزش می کند و مغزتان یک انتقال دهنده عصبی احساس خوب به نام اندورفین تولید می کند.

 

مدیتیشن

مدیتیشن می تواند استرس روزانه را از میان ببرد و یک حس آرامش درونی را  در شما ایجاد کند. مدیتیشن به همهمه های ذهنتان پایان می دهد . اگر با انجام مدیتیشن مشکل دارید می توانید با یک دقیقه نشستن در روز شروع کنید  و همانطور که آرامتر می شوید این مدت را افزایش دهید. برای بهره مندی از فواید مدیتیشن باید بین 20-10 دقیقه در روز مدیتیشن انجام دهید.  

 

جدیدترین مطالب سایت