پیاده‌روی عادی برای سلامتی

پیاده‌روی عادی برای سلامتی

تاثیر پیاده روی بر سلامتی

 

مطالعه محققان انگلیسی و کانادایی نشان می‌دهد که هرچه مردان مسن بیشتر پیاده روی کنند، سلامت روحی و روانی بیشتر و کیفیت زندگی بهتری را به دست خواهند آورد.

 

به گزارش تالاب دکتر “جف والنس” از دانشگاه آتاباسکا کانادا و سرپرست این پژوهش می‌گوید: امروزه با افزایش بیماری‌های مزمن، دیابت و قلبی و عروقی، سلامت مردان به یک نگرانی تبدیل شده و به ویژه سلامت مردان مسن نیز مورد غفلت قرار گرفته است.

 

طی این تحقیق که از نخستین مطالعات دقیق بر تاثیر پیاده روی در کیفیت زندگی مردان مسن است، ۳۸۵ مرد بالای ۵۵ سال مورد بررسی قرار گرفتند. ۶۹ درصد از این افراد دچار اضافه وزن و ۱۹ درصد نیز مبتلا به چاقی مفرط بودند.

 

به منظور این پژوهش تمام سالمندان به مدت سه روز متوالی گام شمار پوشیدند. پروفسور “نانت موتری” از دانشگاه ادینبورگ می‌گوید مردانی که بیشترین میزان پیاده‌روی را از خود نشان داده بودند در مقایسه با سایرین کیفیت مطلوب‌تری از زندگی را هم از نظر سلامت روانی و جسمی گزارش دادند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرده است که پیاده‌روی عادی در روز هم می‌تواند تاثیر مثبت خود را بگذارد اما هرچه این میزان بیشتر باشد، برای سلامت آنان بهتر خواهد بود.

 

این پژوهش در نشریه آمریکایی ارتقای سلامت منتشر شده است.

 

جدیدترین مطالب سایت