جدیدترین نکات های لازم خانه داری

مجموعه : هنر در خانه
جدیدترین نکات های لازم خانه داری

نکته هایی برای خانه داری 

 

همیشه خانم هایی هستند که دلشان میخواهند جدیدترین خانه ها را داشته باشند و همیشه منزلشان مرتب باشد ما هم برای این تمیزی فکرهایی داریم با سایت تالاب همراه شوید .

 

ظروف بلور و کریستال را چند ساعت داخل محلولی از سرکه سفید و آب قرار بدهید تا درخشان و شفاف شوند.

 

کمی اسپری مو به داخل دامن تان بزنید تا دیگر به پاها و بدنتان نچسبد.

 

سرکه+جوش شیرین+نمک را ترکیب کنید تا سخت ترین جرم و سوختگی ماهیتابه (حتی کف آن) و سینی فر را برایتان از بین ببرد و آن ها را مثل روز اول تحویلتان بدهد.

 

برای تمیز کردن داخل فر در یک ظرف کوچک ترکیب ¼ فنجان جوش شیرین،۲ قاشق غذاخوری نمک و به اندازه کافی آب گرم را باهم مخلوط کنید. محلول را روی محلی که کثیفی دارد بریزید و اجازه دهید برای ۵ تا ۱۰ دقیقه باقی بماند. سپس با یک اسفنج مرطوب به روی آن قسمت بکشید.

 

حوله حمام و دستشویی را چند وقت یک بار بشوییم؟

حوله حمام دستشویی یکی از آلوده ترین وسایل خانه است که باید مرتب شسته شود. سطح حوله حمام و توالت به دلیل رطوبتی که دارند محلی برای رشد و تجمع باکتری ها و قارچ ها است.

 

آلودگی حوله حمام و دستشویی

کارشناسان معتقدند به محض استفاده از حوله حمام و توالت سطح آن به محلی مناسب برای تجمع باکتری‌ها، قارچ‌ها، سلول‌های مرده پوست و میکروب‌های دیگر تبدیل می‌شود. در حالیکه بسیاری از این میکروب ها برای بدن ضرری ندارند اما وجود آنها روی سطح حوله عامل آلوده‌ کننده است.

 

میکروب شناس دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک در پاسخ به این پرسش که پس از چند بار استفاده از حوله، باید شست‌وشو شود، گفت: در صورتی که به طور کامل خشک شود نمی‌توان بیش از سه بار از حوله استفاده کرد به گزارش تالاب و باید شسته شود.

 

لازم است حوله پس از استفاده در معرض هوا خشک شود و مرطوب بودن آن زمینه مناسبی را برای رشد میکروب‌ها فراهم می‌سازد. همچنین در صورتی که بوی خاصی از حوله تان استثمام می‌شود نشان می‌دهد میکروب ها در حال رشد کردن هستند.

 

در واقع حوله‌ فضای ایده آلی برای میکروب‌ها است چرا که در برگیرنده تمام شرایط لازم برای حیات آنها شامل آب، دمای گرم، اکسیژن، عامل تغذیه ای و PH‌ خنثی است.

 

جدیدترین مطالب سایت