راهنمای خرید دسته‌گل عروس

راهنمای خرید دسته‌گل عروس

راهنمای خرید دسته‌گل عروس

اگر فکر می‌کنید که خودتان خیلی خوش‌سلیقه‌‌اید که هیچ؛ اما اگر می‌خواهید از ما هم بشنوید که چه گل‌هایی برای شما مناسب‌ترند:

 

۱) به هماهنگی‌اش با لباس عروس فکر کنید

قبل از اینکه دسته‌گل‌تان را سفارش دهید به سبک لباس عروس‌تان توجه کنید. قرار است شما چه لباسی بپوشید؟ سبک لباس شما در انتخاب دسته‌گل شما بسیار مهم است. اگر لباسی با دنباله بلند دارید، می‌توانید دسته‌گل‌های آبشاری را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید لباس پرنسسی بپوشید، دسته‌گل‌های گرد بیشتر با لباس شما جور در‌می‌آیند. در اصل تناسب دسته‌گل با لباس‌تان خیلی در زیبایی  شما نقش دارد.

 

۲) به رنگ فصل هم فکر کنید

اگر شما ترکیب رنگ دسته‌گل‌تان را هماهنگ با فصل سال انتخاب کنید، خیلی خوب است. دسته‌گل‌های کهربایی، نارنجی و قرمز با فصل پاییز هماهنگی دارند ولی دسته‌گل‌های نقره‌ای، سفید و طلایی برای فصل زمستان مناسب‌اند.

 

اگر قرار‌است برای فصل بهار جشن ازدواج‌تان را برگزار کنید، سراغ دسته‌گل‌های صورتی، آبی و سبز بروید. دسته‌گل‌هایی به رنگ مرکبات هم برای عروسی تابستانی شما عالی خواهند بود. فراموش نکنید دسته‌گل‌هایی با رنگ قرمز و نارنجی و زرد برای پاییز عالی هستند ولی در فصل بهار شما انتخاب‌های بسیاری برای گل‌های دسته‌گل ازدواج‌تان خواهید داشت.

 

البته اغلب عروس‌خانم‌ها دسته‌گل‌های سفید و سبز را برای ست کردن با لباس عروس‌شان ترجیح می‌دهند.

 

۳) به گلفروش‌تان اعتماد کنید

بهتر است به گل‌ فروش اعتماد کنید. به او دقیقا توضیح دهید که چه مدل دسته‌گلی با چه ترکیب گلی را دوست دارید ولی بعد او را آزاد بگذارید تا دسته‌گل‌تان را تزیین کند. بالاخره کار او هرروز تزیین گل است و خیلی بیشتر از شما می‌داند که چه می‌کند.

 

۴) دسته‌گلی هم‌قد و قواره خود‌تان بخرید

دقت کنید که دسته‌گل شما تمام دست و انگشتان شما را نپوشاند. عروس‌خانم‌های ریزنقش دسته‌گل‌هایی را انتخاب کنند که جمع وجورتر و مناسب قد و قواره‌شان باشد. بالاخره هم در عکاسی و فیلم‌برداری و هم در مراسم‌تان باید حلقه و زیور آلات تان مشخص شود.

 

۵) دسته‌‌گلی میوه‌ای و خوش‌بو بخرید

اگر کمی ابتکار به خرج دهید می‌توانید دسته‌گل‌های منحصر به فردی سفارش دهید که در آن از ترکیب میوه‌ها و سبزی‌ها و حتی تور و روبان استفاده شده باشد. البته این نوع دسته‌گل برای عروس‌هایی مناسب است که دوست دارند متفاوت باشند. اگر هم قرار است جشن ازدواج شما در یک فضای بسته و کوچک مثل منزل‌تان برگزار شود به سراغ گل‌هایی در دسته‌گل‌تان بروید که بوی زیادی نداشته باشند.

 

مثلا گل مریم و شب‌بو برای چنین مراسمی مناسب نیستند. برعکس شما می‌توانید چنین گل‌های خوش‌بویی را برای جشن‌های مفصل‌تر و در فضای بازی مثل باغ استفاده کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت