هدیه ویژه به عروس در شب یلدا + تصاویر

هدیه ویژه به عروس در شب یلدا + تصاویر

هدیه ویژه به عروس در شب یلدا

ظاهرا این آقا داماد همسرشان را بسیار دوست داشته اند و این محبت و دوستی را در شب یلدا به خوبی نشان دادند! 

 

کادوی لوکس شب یلدای عروس

هدیه دادن در شب یلدا به عروس خانم ها یکی از رسوم قدیمی ما ایرانی ها است . شب یلدا برای دخترانی که به تازگی ازدواج کرده اند یا در مراحل نامزدی و عقد به سر می برند، حال و هوای دیگری دارد.

 

در این شب خانواده عروس خودشان را برای پذیرایی از خانواده داماد آماده می کنند چون بر طبق سنت های ایرانی، رسم بر این است که در بلند ترین شب سال خانواده هایی که تازه وصلت کرده اند، دور هم جمع شوند و خوشحالی و شادی را به شیوه دیگری جشن بگیرند.

 

در این میان هدایایی هم از طرف خانواده داماد به عروس تقدیم می شود که لبخند پر رنگ تری را روی چهره عروس خانم می نشاند تا شادی و نشاط این شب بلند بیشتر شود.

 

در گذشته خانواده داماد هدایا را بر روی سینی بزرگی قرار می دادند که به این سینی طبق می گفتند. سپس داماد طبق را بر روی سرش قرار می داد و راهی منزل خانواده عروس می شد.

 

اما این روزها در شهرهای بزرگ دیگر چنین رسومی برکنار شده است؛ بااین وجود هنوز هم خانواده ها سعی می کنند که به برخی از این سنت ها پای بند باشند و با برگزاری مراسمی خوشحالی خودشان را از ورود تازه عروس به خانواده نشان دهند. هنوز هم برخی از خانواده ها هدایای عروس را بر روی طبق های کوچک تری می چینند که حمل و نقل شان راحت تر باشد.

 

این سینی ها با پارچه ها و روبان های رنگارنگ تزئین می شود و هدیه ها بر رویشان قرار می گیرد. البته این روزها از سبدهای حصیری و جعبه های کادویی هم استفاده می شود. در بعضی از فرهنگ ها به این مراسم «شب چله ای» می گویند . خانواده ها تا پاسی از شب در کنار هم بیدار می مانند، تنقلات، آجیل و شیرینی می خورند و جشن می گیرند.

 

هر ساله در آخرین روز آذر ماه و شب اول زمستان ،طبق یک رسم قدیمی مردم دور هم جمع می شوند و میوه هایی همچون انار، خرمالو و هندوانه به همراه انواع تنقلات و آجیل و شیرینی بر سر سفره ها گذاشته می شود.

 

گفتنی است شب یلدا برای تازه عروس و دامادها رنگ و بوی دیگری دارد چرا که خانواده داماد در این شب همراه با طبق های پیش کشی از خوراکی های تزئین شده مرسوم این آیین باستانی راهی خانه عروس می شوند و طولانی ترین شب سال را در کنار عضو جدید خانواده سپری می کنند.

 

هدیه ویژه به عروس در شب یلدا + تصاویر

هدیه ویژه به عروس

 

بر اساس این گزارش با وجود اینکه این رسم دیرینه برای عروس و داماد خوش یمن است اما اگر با چشم و هم چشمی و تجملات بیش از حد همراه شود هزینه های هنگفتی روی دست داماد خواهد گذاشت؛

 

این روزها در بازار شاهد انواع خدمات تهیه خوراکی های شب یلدا همچون حکاکی هندوانه، کدو حلوایی و تزئینات میوه و آجیل هستیم که بسته به انصاف فروشنده ها و میزان تجملات به کار رفته ، نرخ های متفاوتی دارد.

 

در محله های اعیان نشین شهر به طور مثال یک بسته هدیه لوکس شب یلدا برای عروس خانم شامل یک سبد گل لیلیوم و ارکیده، انواع اقسام آجیل و شکلات خارجی،میوه های پرتقاضا این شب و شیرینی و کیک مخصوص،

 

ماهی و مرغ در ظرف های سنتی خاتم همراه با حکاکی ، کتاب نفیس دیوان حافظ و دیگر خرید ها 18 میلیون تومان برای داماد هزینه در بر دارد.

 

هدیه ویژه به عروس در شب یلدا + تصاویر

هدیه ویژه به عروس در شب یلدا

 

همچنین در یک مورد دیگر هزینه سبد گل رز و لیلیوم، آجیل و شیرینی، حکاکی لبو، کدو حلوایی، هندوانه با دیگر میوه های مخصوص این شب 3 میلیون تومان عنوان می شود.

 

بر اساس این گزارش در محله های متوسط اما قیمت ها کمی منطقی تر به نظر می رسد چراکه عموم مردم یا توان خرج چند میلیونی برای رسم شب یلدا را دارند و یا صرف این هزینه هنگفت را برای یک شب مناسب نمی دانند.

هدیه ویژه به عروس در شب یلدا + تصاویر

هدیه ویژه به عروس در شب یلدا

 

این اساس یک فرد ارائه دهنده خدمات تزئینی گفت:

 

قیمت تزئین انواع میوه در این شب بسته به سلیقه مشتری و انصاف فروشنده متفاوت است اما به طور متوسط نرخ حکاکی هندوانه 30 تا 50 هزار تومان، کدو حلوایی 30 تا 40 هزار تومان و سبد میوه شامل انار ،اناناس، خرمالو، موز ،هندوانه ،ازگیل 100 هزار تومان تا 400 هزار تومان است.

 

وی همچنین قیمت تزئین سبد آجیل و شیرینی را از 80 هزار تومان تا 200 هزار تومان عنوان کرد و افزود :تمامی خدمات اگر همراه با گل آرایی باشد هزینه 100 تا 200 هزار تومانی اضافه دارد.

 

بر اساس این گزارش هرچند این روزها برخی افراد به دنبال تجملات و صرف هزینه هنگفت در تمامی مراحل ازدواج از جمله شب یلدا هستند اما پرواضح است که این اقدامات نه تنها تضمین کننده خوشبختی زوجین نیست بلکه ممکن است در مواردی دردسرهایی را هم برای آنها ایجاد کند.

 

لازم به ذکر است هستند افراد زیادی که با صرف هزینه منطقی و متعادل البته با صرف سلیقه ای نیکو، با ارزش ترین سفره شب یلدا را برای نوعروس خود تهیه می کنند و بلندترین شب سال را با خوشی در کنار خانواده می گذرانند.

 

جدیدترین مطالب سایت