این ایده که افراد منظم باور دارند

این ایده که افراد منظم باور دارند

افراد منظم دنیا

قدرت نفی کردن و رد کردن قانون های اساسی طبیعت در دست آنهاست، خیلی مشکل ساز است. این افراد تصور می کنند که وقتی یکبار همه چیز را در جای مناسب خود قرار دهند، فراتر از رانش قاره ها و توسعه و گسترش زمین است.

 

اما دومین قانون ترمودینامیک می گوید زندگی به سمت بی نظمی در حرکت است، نه نظم، یعنی هیچ کس تا به حال شیر را روی زمین نریخته تا برگشتنش را به ظرف آن تماشا کند. به طور خلاصه، تقریبا غیر ممکن است که فردی منظم باشیم اما هنوز هم کارهایی خارج منظم بودن انجام دهیم.

همه ما می توانیم هر از گاهی یک ساعت وقت بگذاریم و نظم و ترتیبی به کارهایمان دهیم. به شرط آن که ۴ قدم دیگر نیز برداریم.

● نخستین قدم از وسایل و اموالتان صورت برداری کنید
همه چیز را کنار هم بیاورید و ببینید وضعیت بی نظمی و در هم برهمی اوضاع از چه قرار است . اگر مشغول مرتب کردن و منظم کردن میز کارتان هستید، همه چیز را از روی میز و داخل کشوها برداشته و روی زمین بریزید.

 

اگر کمدتان را می خواهید مرتب کنید، آن را هم کاملا خالی کرده و محتویاتش را روی زمین بریزید. هر چه که هست باید صحنه را کاملا خالی و پاک کنید چون می خواهیم همه چیز را از نو شروع کنیم.

 

یک ورق و خودکار برداشته یا یک فایل جدید در رایانه ایجاد کنید و در آن فهرستی از همه وسایل بردارید. نگران این نباشید که چه چیزهایی را لازم است بیرون بریزید و کدام ها را نگه دارید.

 

● دومین قدم غیرضروری ها را حذف کنید

با استفاده از فهرستی که در مرحله قبل تهیه کردید، باید قبل از هر گونه نظم دهی دوباره، کمی از بار این فهرست کم کنید. در غیر این صورت فقط وقت تان را تلف می کنید. برای این منظور باید معیاری تعیین کنید که بر حسب آن بفهمید کدامیک از وسایل تان را لازم دارید و کدام ها را ندارید.
این مرحله خیلی مرحله سختی است.

 

بیرون انداختن وسایل برای همه دشوار است. همه ما دوست داریم همه چیزمان را تا ابد الدهر نگه داریم. برای روی میز کارتان، هر چیز را که بیشتر از یک ماه است از ان استفاده نکرده اید را دور بریزید.

 

البته نمی توانید پیش بینی کنید که این ماه لازمتان می شود یا نه. برای کمد و کشوها هم وضع به همین صورت است. مطمئنا لباس هایی را در کمدتان پیدا می کنید که حتی یکبار هم نپوشیده اید. درست است؟ پس نگه داشتن آن هیچ فایده ای ندارد.

● سومین قدم : تعیین جا برای هر یک از وسایل

حالا که وسایل غیر ضروری را دور ریخته و یا بخشیده اند، آنچه که باقی مانده را در فضایی که دارید جاسازی کنید. نکته مهم این است که به چه صورت باید این وسایل را گروه بندی کنید که دیگر به سیستم قبلی تان دچار نشوید، روشی که انتخاب می کنید، تا حدی تعیین می کند که تا چه مدت می توانید این نظم و ترتیب را حفظ کنید.

 

بکوشید چیزهای مشابه را با هم دسته بندی کنید تا وقتی جای جدیدی برای آن ها پیدا می کنید خیلی خوب و مرتب کنار هم قرار گیرند.

 

● چهارمین قدم: به یک ترتیب منطقی برسید

تا اینجا تقریبا کارتان تمام شده است. فقط یک مرحله باقی مانده که در این مرحله باید همه آن وسایل را دوباره به جای خود برگردانید. قبل از انجام این کار، از بهترین و کارآمدترین روش استفاده کنید، روشی که به خاطر نگه داشتن آن چندان ساده نباشد اما کارآمد باشد.

 

به ترتیب حروف الفبا، از بزرگ تا کوچک به ترتیب اولویت و…هر روشی را که انتخاب می کنید باید مناسب شما باشد به طوری که دست کم یک هفته تا یک ماه آینده را بتوانید این نظم را حفظ کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت