دانستنی های مفید برای خرید شلوار

دانستنی های مفید برای خرید شلوار

دانستنی های مفید برای خرید شلوار

 

شب عید است بازار خرید سلوار نو داغ شده است. پس قبل از خرید شلوار بهتر است این نکات جالب و مفید را در مورد خرید شلوار بخوانید.

 

شلوار راسته

اگر در انتخاب یك شلوار مناسب برای مهمانی عصرانه‌تان حسابی دچار شك و تردید شده‌اید و نمی‌توانید دست به انتخاب بزنید، بهترین گزینه یك شلوار راسته خواهد بود. این شلوار‌ها معمولا قابلیت هماهنگی با طیف زیادی از لباس‌ها را دارند و مناسب هر جا و مكانی هستند. این مدل به‌دلیل سادگی كه دارد، كمتر توجه را به اندام شما جلب می‌كند. بنابراین اگر كمی چاق هستید، می‌توانید از این مدل استفاده كنید.

 

به گزارش مجله تالاب شلوارهای راسته از بالا تا پایین به یك اندازه هستند و به طور كلی به صورت خیلی تنگ انتخاب نمی‌شوند. شلوارهای جین راسته برای پوشیده شدن در مكان‌های غیررسمی و جمع‌های صمیمی‌تر بسیار مناسب است. می‌توانید این یك شلوار جین راسته را براحتی با یك كتانی راحت هماهنگ كنید.

 

شما با هر سن و سالی كه باشید، می‌توانید یك شلوار راسته را تهیه كنید و هر بار كه در انتخاب یك شلوار مناسب دچار مشكل شدید، به سراغ آن بروید.

كفش‌های پاشنه بلند معمولا با این شلوارها هماهنگی ندارند.

 

شلوار پاچه گشاد

این شلوارها از قسمت زانو به سمت پایین گشاد‌تر هستند. اگر قدتان بلند است و دچار چاقی یا لاغری نیستید، امتحان كردن این شلوارها را از دست ندهید.

پوشیدن یك شلوار پاچه گشاد نخی و راحت می‌تواند شما را از گرمای تابستان نجات دهد.

 

توجه كردن به اندازه این شلوارها اهمیت زیادی دارد. این شلوارها باید كمی بلندتر از قد معمولی باشند و اگر كمی هم با زمین برخورد داشته باشند، زیباتر به نظر خواهند رسید. البته در این كار زیاده‌روی نكنید چرا كه موجب از بین رفتن قسمت دم پا می‌شود.

 

این شلوار برای افراد با سنین پایین مناسب‌تر است. اگر دوست دارید از كفش‌های پاشنه بلند استفاده كنید، این شلوار زیبایی آنها را افزایش می‌دهد، به شرطی كه پاشنه كفش‌ها خیلی بلند نباشد.

 

شلوار پاچه تنگ

اگر اضافه وزن دارید، بهتر است دور شلوار‌های پاچه تنگ را خط بكشید. این شلوارها برای جوانان و نوجوانان بسیار مناسب است. این شلوار تقریبا با هر نوع كفش می‌تواند زیبایی خلق كند.اگر جوان هستید، پوشیدن شلوار پاچه تنگ با كفش پاشنه بلند در یك مهمانی رسمی بسیار زیبا خواهد بود.

 

در فصل زمستان این شلوارها با چكمه‌ها پوشیده می‌شوند چرا كه برای بسته شدن كفش‌های ساق دار ایجاد مشكل نمی‌كنند. پوشیدن یك كتانی رنگ روشن با یك شلوار جین تنگ برای مكان‌های غیررسمی می‌تواند گزینه خوبی باشد.

 

دنیای آبی‌جین‌ها

تاریخچه شلوار‌های جین تقریبا به قرن 19 میلادی برمی‌گردد. جالب است بدانید كه در ابتدا دلیل اقبال این شلوار، ماندگاری بیشتر و دیرتر كثیف شدن آن بوده است. بنابراین یكی از اقشار طرفدار این شلوار همان كارگران بوده‌اند. امروزه اما دلیل محبوبیت شلوار جین شاید با گذشته بسیار تفاوت داشته باشد. یكی از دلایلی كه شاید باعث شده باشد بسیاری از ما این نوع شلوار را در مدل‌های مختلف تهیه كرده باشیم، قابلیت هماهنگی آن با بسیاری از لباس‌ها در رنگ‌های مختلف است.

 

بسیاری از شلوارهای جین در كشور خودمان دوخته می‌شوند و از كیفیت بالایی برخوردارند.این شلوارها با معیار اندازه‌ای معمول كشور خودمان هستند اما اگر می‌خواهید یك مدل وارداتی را خریداری كنید، هنگام خرید حتما آن را بپوشید چرا كه ممكن است معیار اندازه‌ای كشورهای دیگر متفاوت باشد.

 

جنس برخی شلوار‌های جین، كشی است. هنگام خرید این شلوار یك سایز كوچك‌تر را انتخاب كنید چرا كه بعد از مدتی گشادتر می‌شوند.

 

شلوار‌های جین معمولا كثیفی خود را دیرتر نمایان می‌كنند ولی با وجود این، بیشتر از سایر پارچه‌ها با هر بار شستشو دچار فرسودگی می‌شوند. برای شستشوی شلوارهای جین آنها را بر عكس كنید تا ظاهر آنها كمرنگ نشود و آسیب كمتری ببیند. دمای آبی كه با آن شلوار جین را می‌شویید، باید كم باشد تا رنگ كمتری از دست بدهد. همچنین دمایی كه شلوار جین در آن خشك می‌شود، باید معتدل باشد. اگر می‌خواهید برای اولین بار شلوار جینتان را بشویید، آن را به مدت یك ساعت در محلول آب و سركه قرار دهید.

 

مطالب مرتبط:

مدل های جدید و شیک کت و شلوار مردانه

کت و شلوار زیبای مردانه طرح و رنگ سال

نکاتی مهم در هنگام خرید کت و شلوار

مدل های شیک کت شلوار مجلسی آقایان

جدیدترین مطالب سایت