5 نکته مهم برای پیدا کردن یک کار عالی

5 نکته مهم برای پیدا کردن یک کار عالی

5 نکته مهم برای پیدا کردن یک کار عالی

 

برای پیدا کردن یک کار و شغل مناسب این 5 نکته مهم را بخاطر بسپارید.

 

کاریابی و پیدا کردن فرصت های شغلی خوب نیاز به زمان دارد و البته تلاش فراوان چون هر کسی برای هر کاری ساخته نشده و توانایی ها و ظرفیتهای افراد متفاوت است. در حال حاضر برخی از کارجویان ممکن است مشغول به انجام کاری باشند که چندان علاقه ای به آن کار ندارند و به خاطر درآمد زایی یا سابقه ی کاری موقتا مشغول به کار شوند. کار پیدا کردن هم برای خودش به نوعی شغل است البته اگر بتوانید این کار را درست انجام دهید شغل خوبی پیدا میکنید.

 

به گزارش تالاب موفقیت افراد در پیدا کردن یک کار خوب مستلزم تلاش فراوان است افرادی که پس از یک مدت کوتاه از پیدا کردن کار مناسب دست از تلاش برمیدارند و نا امید میشوند معمولا افراد فعالی در زندگی نیستند کسانی که میخواهند کار خوب پیدا کنند اگر دارای تجربه هستند که مطمئنا فرصت های بهتر برای آنها وجود دارد اگر هم تجربه ای ندارند باید یک دوره ی کوتاه مدت را مشغول به کار شوند حتی اگر کا را دوست نداشته باشد برای کسب میزانی از تجربه باید از کارهای کوچک شروع کنند اما در اینجا 5 نکته ی کوچک و البته مهم برای پیدا کردن کار به شما معرفی میشود.

 

1 – گاهی اوقات شما با ایجاد یک موقعیت کاری برای خودتان نه تنها تجربه کسب میکنید بلکه پس از طی مدتی میتوانید در آن کار پیشرفت کنید اما چگونه؟

 کاری را که به آن علاقه دارید را باید برای مدتی به عنوان کارآموز در آن شغل مشغول شوید این هم با علاقه شما سازگار است و هم تجربه کسب میکنید و پس از مدتی میتوانید در صورت پیشرفت همان جا استخدام شوید این برای افرادی که هیچ تجربه ای ندارند بسیار مفید است.

 

2 – بارها در مورد رزومه نویسی مطالبی را خواندید یا احتمالا خودتان هم رزومه کاری دارید
باید این رزومه به گونه ای نوشته شود که نظر کار فرما را به خود جلب کند شما روزانه رزومه تان را برای چندین شرکت و سازمان میفرستید اما فقط تعداد اندکی از آنها با شما تماس میگیرند ممکن است عوامل مختلف هم در عدم فراخوان شما برای مصاحبه وجود داشته باشد اما رزومه نویسی هم یکی از این عوامل است چون رزومه اولین چیزی است که به دست کارفرما رسیده و شما را معرفی میکنید.

 

3 – واقع بینی در شما به پیدا کردن کار هرچه سریعتر کمک میکند
در همان ابتدا از خودتان نباید توقع بیش از حد داشته یا احتمالا از کارفرمایان توقع حقوق بالا و دستمزدهای زیاد داشته باشید اینگونه بسیاری از فرصت های خوب را از دست داده و از همه مهتر زمان خود را از دست میدهید. تجربه نشان داده کسانی که از نقطه ی صفر شروع میکنند موفق تر هستند.

 

4 – از موسسات یا سایت های اینترنتی که رزومه شما را به کارفرمایان معرفی میکنند استفاده کنید
 این هم یک فرصتی است که میتواند به شما کمک کند تا سریعتر کار پیدا کنید البته در رزومه دادن به این موسسات و سایت ها دقت کنید و از صحت و سقم آن اطمینان حاصل کنید.

 

5 – پشتکار ویژگی بارز کارجویان و کارمندان است
افرادی که پشتکار خوبی ندارند همیشه بعد از مدت زمان کوتاهی دست از تلاش برمیدارند و به اهدافشان نرسیده و ناموفق خواهند بود بنابراین همیشه برای رسیدن به اهدافتان باید تلاش کنید و این میزان تلاش به اهداف شما بستگی دارد. داشتن پشتکار فراوان به شما کمک میکند هرچه سریعتر به هدفتان برسید.

 

جدیدترین مطالب سایت