اصول پاک کردن موم شمع از روی سطوح

اصول پاک کردن موم شمع از روی سطوح

جمع کردن موم شمع 

 

هر موقه که میخواهیم شمعی را برداریم این شمع از خود مومی را نگه میدارد برای از بین بردن آن با سایت تالاب همراه شوید .

 

موم شمع یکی از مواردی است که پاک کردن آن از روی سطوح مختلف بسیار سخت است. با ما همراه شوید تا بدانید موم را چگونه می توانید از روی سطوح مختلف پاک کنید.

 

موم شمع را از روی سطوح مختلف چگونه پاک کنیم؟

روشن کردن شمع دلایل خاصی دارد، بعضی برای آرامش گرفتن و بعضی نیز برای جشن گرفتن از شمع استفاده می کنند. دلیل تان برای شمع روشن کردن هر چه باشد ممکن است در پایان با قطرات ذوب شده مومی روبرو شوید که پاک کردنشان از سطوح مختلف به نظر بسیار دشوار می آید. برای اینکه کارتان را ساده کنم می خواهم در این مقاله به شما بگویم چگونه شمع را به سادگی از سطوح مختلف پاک کنید.

 

پاک کردن موم شمع از روی دیوارها

اگر دیواری رنگ شده بود، سشوار خود را روی درجه متوسط تنظیم کنید و روی نقطه ای که موم ریخته بگیرید. وقتی موم نرم شد آن را می توانید پاک کنید. اگر چیزی باقی ماند می توانید با یک تمیز کننده سطوح بلافاصله پاکش کنید.

 

پاک کردن موم شمع از روی فرش

یک پارچه مرطوب سفید یا بژ روی نقطه ای که موم شمع ریخته پهن کنید. با حرارت متوسط اتو روی پارچه بکشید، موم باید به پارچه جذب شود. اگر چیزی روی فرش باقی ماند، از کمی الکل ضد عفونی برای تمیز کردنش استفاده کنید، اما ابتدا روی یک قسمت پنهان فرش مقداری از الکل ضد عفونی کننده را تست کنید و سپس اقدام به این کار کنید.

 

پاک کردن موم شمع از روی چوب

به هیچ وجه موم روی چوب را نتراشید چون ممکن است به چوب آسیب برسانید. یک سشوار بیاورید و آن را روی درجه متوسط تنظیم کنید. اجازه دهید موم ذوب شود و سپس با یک پارچه نرم و خشک تمیزش کنید. می توانید پس از پاک کردن با پولیش مبلمان روی آن محل بکشید تا حالت ابتدایی خود را دوباره بدست بیاورد.

 

پاک کردن موم شمع از روی شیشه

سشوار خود را روی درجه متوسط تنظیم کنید و به طرف نقطه ای که موم شمع ریخته بگیرید. وقتی موم ذوب شد آن را پاک کنید. اگر شمع درون یک ظرف شیشه ای بود آن را داخل فریزر قرار دهید. وقتی موم منجمد شد می توانید آن را بیرون بیاورید.

 

پاک کردن موم شمع از روی مو

نمی خواهم بپرسم که چطور شد موم شمع روی موهایتان ریخت! اما کمکتان می کنم موهای خود را نجات دهید. اگر روی نوک یا انتهای مو ریخته بود یک کهنه گرم روی موها بکشید تا موم ذوب شود سپس آب بکشید. اگر موم بالا تر و نزدیک ریشه موها ریخته باید از محصولات روغنی مانند روغن زیتون یا روغن کرچک استفاده کنید. این روغن ها نه تنها موم شمع را از بین می برند بلکه باعث درخشندگی موها نیز می شود.

 

جدیدترین مطالب سایت