توصیه های مهم در مورد عمل های زیبایی

توصیه های مهم در مورد عمل های زیبایی

نکاتی درباره عمل زیبایی

 
وقتی از نیم رخ به یك فرد طبیعی نگاه می‌كنیم چانه مختصری عقب‌تر از قسمت قدامی ‌لب  تحتانی  قرارمی‌گیرند.
 
 
در بعضی از افراد چانه عقب‌تر از این حد است و در مواردی كه میزان عقب بودن زیاد باشد به صورت حالت bird face یا چهره‌ای شبیه چهره پرندگان میدهد كه دماغ و نیمه میانی صورت خیلی جلوتر از سایر اجزای صورت است .
 
 
لذا در این گونه افراد نه تنها چانه عقب‌تر از معمول دیده می‌شود بلكه بینی آنها نیز از آنچه كه هست بزرگتر دیده میشود.
 
 
در مبتلایان به این عارضه باید به وضعیت قرارگیری دندانها روی هم توجه كرد. اگر هماهنگی لازم وجود نداشته باشد بهتر است بیمار توسط همكاران دندانپزشك یا متخصصین جراح فك وصورت تحت عمل جراحی فک قرار گیرد  اما اگر  نحوه قرارگیری دندانهای فك بالا و پایین طبیعی باشد و فقط چانه عقب باشد، با جراحی  چانه میتوان مشکل را  اصلاح کرد  كه برای این منظور بادو روش میتوان دفورمیتی را اصلاح كرد:

 

توصیه های مهم در مورد عمل های زیبایی

 

۱ – گذاشتن پروتز چانه

۲ – بریدن استخوان چانه وجلوآوردن آن

این عمل با بی هوشی عمومی‌ونیمه بیهوشی قابل انجام است و می‌توان آنرا همراه با سایر اعمال جراحی زیبایی صورت مثل جراحی پلاستیك بینی و یا كشیدن پوست صورت بطور همزمان انجام داد .

 
توصیه های مهم در مورد عمل های زیبایی
 
 
تكنیك عمل :
در داخل دهان حد فاصل لب و فك تحتانی برش می‌دهیم. نسج نرم را از روی استخوان بلند نموده و پروتز چانه را روی استخوان چانه قرارداده وآنرا فیكس كرده و  محل برش را با نخ بخیه قابل جذب می‌دوزیم .
 
پروتز سه سایز small /medium / large دارد. جنس آنها نیز بسته به كارخارنه سازنده متفاوت است اما در هر صورت از جنسی تهیه می‌شود كه شبیه نسج استخوانی باشد و هیچگونه واكنش و حساسیتی از سوی بدن نسبت به آن وجود نداشته باشد. ضمنا شكل آنها نیز متفاوت است كه پزشك بسته به وضعیت چانه هر فرد برای وی نوع مناسب پروتز را انتخاب می‌كند .
روش دیگر جلو آوردن چانه ، بریدن استخوان چانه و جلو كشیدن و فیكس كردن آن می‌باشد.
 
 
برای این منظوراز همان برشی استفاده می‌شود كه برای گذاشتن پروتز چانه توضیح داده شد و همانطور كه ذكر شد برای انجام این عمل هیچگونه برشی روی پوست صورت شما نخواهد بود ولی بعد از عمل به مدت چند روز چانه پانسمان خواهد شد تا از پیدایش تورم جلوگیری شود .

 

توصیه های مهم در مورد عمل های زیبایی

مدت عمل :

حدود نیم ساعت

نكاتی كه باید بیمار بداند :

۱ – بعدازعمل آنتی بیوتیك خود را دقیقا مصرف كنید .

۲ – روزی سه بار با دهان شویه بتادینه دهان خود را بشوئید .

۳ – بعد از عمل رژیم غذایی خاصی را توصیه نمی‌كنیم وخوردن هر گونه غذایی بلامانع است .

۴ – بخیه های داخل دهان شما قابل جذب می‌باشند و نیازی به كشیدن آنها نیست .

 

جدیدترین مطالب سایت