بانوانی که زیاد آرایش میکنند بخوانند

مجموعه : نکات آرایشی
بانوانی که زیاد آرایش میکنند بخوانند

بانوان عزیز اگر از مواد آرایشی زیاد استفاده میکنید حتما این مطلب را کامل بخوانید.

 

آیا استفاده زیاد از محصولات آرایشی و آرایش کردن باعث بروز جوش در صورت می شود؟

بله، در بسیاری از موارد افراد به جای درمان طبی این نوع جوش ها، اقدام به پوشاندن آنها به وسیله مواد آرایشی می کنند که متاسفانه با توجه به میزان چربی بالای موجود در این مواد، آکنه های جدیدی در صورت ایجاد می شود. بسته شدن منافذ پوست و مجاری غدد چربی از یک طرف و تغییر در ترکیب طبیعی چربی های پوست از طرف دیگر، باعث می شود محیط مساعدی برای رشد میکروب های بی هوازی ایجادکننده آکنه، فراهم شود. درواقع، مواد چربی که در محصولات آرایشی وجود دارند باعث بسته شدن منافذ پوست می شوند.

 

به مرور زمان جوش هایی در صورت خانم هایی که زیاد آرایش می کنند، نمایان می شود. برای این خانم ها و به خصوص نوجوانان چه توصیه ای دارید؟

بهتر است ابتدا با متخصص پوست مشورت و مشکلاتی که در صورتشان است را برطرف کنند. آنها باید اعتماد به نفس داشته باشند و چهره شان را پشت وسایل آرایشی پنهان نکنند. متاسفانه همان طور که شما هم اشاره کردید برخی از نوجوانان ایرانی به طور افراطی به وضعیت ظاهری خود حساس هستند و گاهی هزینه های گزافی را صرف بهتر شدن آن می کنند. بنابراین مصرف زیاد لوازم آرایشی و صرف ساعات طولانی برای آرایش، یکی از امور روزمره آنهاست.

 

بعضی از نوجوانان در این زمینه دچار افکار وسواسی هستند و به رغم صرف زمان وهزینه های گزاف، همواره در حالت یاس، نگرانی یا حتی گوشه گیری و انزوا به سر می برند. درمان این افراد نیاز به همکاری متخصص پوست و روان شناس دارد.

 

آیا استفاده از برندهای معروف آرایشی می تواند به کمتر شدن جوش های صورت کمک کند؟

بله، چون برندهای معروف (اگر اصل باشند و تقلبی نباشند) استاندارد هستند و آزمایش خود را پس داده اند. مشکل زمانی آغاز می شود که خانم ها از محصولات غیراستاندارد آرایشی استفاده کنند. این محصولات غیراستاندارد به مرور زمان پوست را خشک و تیره می کنند و حتی گاهی ممکن است، باعث ایجاد لکه های تیره در صورت شوند.

 

به همین دلیل توصیه می شود حتی الامکان از مصرف مواد آرایشی نامرغوب پرهیز کنید چون مصرف مداوم مواد آرایشی غیرمرغوب می تواند باعث ایجاد یا تشدید آکنه های صورت و بدن، رویش قارچ های سطحی روی پوست صورت، گردن و بدن و همینطور حساسیت پوستی و تعریق زیاد شود.

 

آیا آرایش زیاد می تواند باعث پیری زودرس در خانم ها شود؟

بله، خانم هایی که زیاد آرایش می کنند و آرایش خود را زود به زود پاک نمی کنند یا از مواد آرایشی غیراستاندارد استفاده می کنند، باید منتظر به وجود آمدن پیری زودرس پوست خود باشند. خط چشم، ریمل و لاک ناخن از اقلامی هستند که به طور شایع چنین واکنش هایی ایجاد می کنند.

بانوانی که زیاد آرایش میکنند بخوانند

آیا استفاده از کرم های مخصوص از بین بردن جوش که در داروخانه ها موجود است می تواند در این زمینه کمک کننده باشد؟

متاسفانه برخی از افراد برای درمان جوش هایشان با مراجعه به داروخانه قصد تهیه دارویی برای درمان آن دارند، در حالی که این کار به شدت اشتباه است چون جوش ها در ظاهر خفیف هستند اما ممکن است جایشان برای همیشه باقی بماند یا فرورفتگی ایجاد کند. بنابراین از همان ابتدای بروز جوش ها برای درمان و جلوگیری از فعالیت آنها باید به پزشک مراجعه شود تا پوست صورت خراب نشود، اما متاسفانه بسیاری از افراد ابتدا هر کاری که خود صلاح بدانند انجام می دهند و بعد وقتی نتیجه نمی گیرند یا پوستشان خراب می شود به متخصص مراجعه می کنند.

 

آیا کرم پودرهای مختلف می تواند به افرادی که زیاد جوش می زنند، کمک کند؟

افرادی که دارای پوست چرب هستند و زیاد جوش می زنند باید از کرم پودر، مرطوب کننده و حتی ضدآفتاب های بدون چربی استفاده کنند. البته این محصولات باید غیرآکنه زا و غیرکومدون زا باشند. همچنین بهتر است این افراد مواد آرایشی را روزی ۲ بار از صورت خود با آب یا شیرپاک کن ها بدون چربی و سازگار با پوست چرب پاک کنند تا دچار مشکلات دیگری نشوند. به هرحال، کرم پودرهای رنگی بدون چربی می توانند قرمزی پوست را از نظرها مخفی کنند. توصیه می شود این افراد در صورت لزوم از مارکی استفاده کنند که باعث التهاب پوستی در آنها نشود.

 

آیا از بین بردن جوش هایی که بر اثر استفاده از مواد آرایشی به وجود می آیند، درمان قطعی دارند؟

بله، بالاخره این جوش ها بهبود پیدا می کنند اما وضعیت صورت بعد از اتمام دوره جوش حائز اهمیت است چرا که بسیاری از نازیبایی ها، جوشگاه ها، لک ها و بدشکلی هایی که روی پوست باقی مانده اند ناشی از دستکاری، خوددرمانی و استفاده نکردن از داروهای مناسب است.

 

بعضی ها این جوش ها را با فشردن و ترکاندن از بین می برند.

این کار خیلی اشتباه است. توصیه می کنم هرگز جوش هایتان را فشار ندهید و آنها را دستکاری نکنید زیرا این کارها فقط باعث قرمزتر و ملتهب تر شدن جوش ها می شود و باکتری ها و چربی هایی که باعث ایجاد این جوش ها شده اند در دیگر قسمت های صورتتان پخش می شوند. همچنین بعضی مواقع این دستکاری ها به زخم شدن و جا گذاشتن روی صورت منجر می شود. بنابراین با مشورت گرفتن از متخصص پوست سعی کنید آنها را از بین ببرید.

بانوانی که زیاد آرایش میکنند بخوانند

چرا باید پیش از خواب، آرایش را پاک کرد؟

متخصصان پوست همیشه توصیه می کنند پیش از اینکه به رختخواب بروید، آرایش خود را پاک کنید چون اگر شب را با آرایش صبح کنید، این کار باعث خواهدشد منافذ پوستتان بسته شود. حتی با وجود لوازم آرایش هایی که فرمول آنها با منافذ پوست بدرفتاری نمی کند، همچنان امکان بسته شدن منافذ پوست وجود دارد، مخصوصا اگر آرایش زمان زیادی روی پوست بماند.

 

 بسته شدن منافذ پوست، نه تنها پوست را مستعد ایجاد جوش می کند، بلکه باعث خواهدشد پوستتان چرکین و زننده شود. به همین دلیل، برای اینکه از هرگونه مشکل پوستی دور بمانید، خیلی مهم است که هر روز، پیش از اینکه به رختخواب بروید، آرایش خود را پاک کنید. دلیل این کار خیلی ساده است؛ وجود آرایش، توانایی پوست را برای تمیز کردن خودش کاهش می دهد.

 

زمانی که ما می خوابیم، بدنمان به صورت طبیعی سموم را از طریق منافذ پوست بیرون می کند و اگر منافذ پوست پوشانده شده باشند، فرآیند سم زدایی آن طور که باید اتفاق نخواهد افتاد و این چنین پوست به سختی تنفس خواهدکرد. پس اگر می خواهید جوش نزنید، یکی از مهم ترین کارها این است که حتما آرایش خود را قبل از خواب پاک کنید.

 

منبع: مجله مراحم

جدیدترین مطالب سایت