سوالات آرایشی مخصوص خانم های باردار

مجموعه : نکات آرایشی
سوالات آرایشی مخصوص خانم های باردار

سوالات آرایشی مخصوص خانم های باردار

زنان باردار باید احتیاط های لازم را در برخی موارد آرایشی انجام دهند. اگر شما پیش از باردار شدن موهایتان را رنگ کرده اید احتمالا می خواهید بدانید که آیا این کار درست بوده است یا نه, آیا آسیبی به شما و جنین شما خواهد رساند یا نه؟

 

متاسفانه پاسخ آسان و صریحی برای این سوال وجود ندارد. پوست کف سر بسیار جاذب است. هنگام رنگ کردن مقدار کمی از مواد شیمیایی رنگ وارد جریان خون شما می شود. دانشمندان در مطالعات و آزمایشاتی که روی حیوانات انجام داده اند, مواد شیمیایی مو را با ناقص الخلقه شدن نوزادان مرتبط دانسته اند.

 

1. آیا زنان باردار می توانند موهایشان را رنگ بزنند؟

این مسئله وقتی پیش می آید که دفعات رنگ زدن ها بسیار زیاد باشد و موهای شما زیاد  در معرض رنگ شیمیایی قرار بگیرند. در عین حال براساس مطالعاتی که روی انسان ها انجام شده رنگ کردن مو هنگام بارداری مطمئن و بدون خطر است و هیچ گونه آسیبی به جنین وارد نمی کند اما واقعیت این است که هنوز تحقیقات پایان نیافته و جواب صد در صد و مشخصی برای این سوال وجود ندارد. بسیاری از پزشکان توصیه می کنند خانم های باردار برای رنگ کردن موهایشان تاسه ماهه دوم تا سوم صبر کنند. چون سه ماهه اول زمان شکل گیری جنین و پیشرفت سلول های اولیه جنین است و جنین بسیار حساس و آسیب پذیر است. در ضمن ترجیحا می توانید به جای رنگ کردن کل موها از “های لایت” استفاده کنید زیرا های لایت نیاز زیادی به رنگ و مواد شیمیایی ندارد و کمتر هم با پوست سر تماس دارد, درنتیجه پوست کف سر رنگی نمی شود. این روش می تواند تا حدی مطمئن تر از رنگ کردن تمام موها باشد.

 

2.آیا زنان باردار مجاز به استفاده از کرم های ضد آفتاب هستند؟

هیچ دلیل ثبت شده ای وجود ندارد که مواد شیمیایی موجود در کرم های ضد آفتاب که از طریق پوست جذب می شوند به هر میزانی که باشد به مادر یا جنین آسیبی رسانده باشد. اگر شما بخواهید که بیش از حد محتاط باشید, می توانید از یک نوع کرم ضدآفتاب غیر شیمیایی استفاده کنید.

 

3.آیا زنان باردار مجاز به استفاده از لوسین های حمام آفتاب هستند؟

برخلاف عقیده عموم و شایعات موجود در میان مردم استفاده از لوسین های حمام آفتاب (برنزه کننده ها) کمتر از خود آفتاب گرفتن ضرر دارد. سوختگی ها و برنزه شدگی های پوست احتمال به وجود آمدن چین و چروک را در پوست زیاد می کند. حال دیگر مهم نیست چگونه این سوختگی ها روی پوست به وجود آمده باشند. تابش خورشید روی پوست صورت و پیشانی موجب بروز لکه هایی در صورت می شود که این امر در زنان باردار که خود به دلیل تغییرات هورمونی مستعد به وجود آمدن لک هستند, بیشتر نمود پیدامی کند. بنابراین به زنان باردار توصیه می شودکه در صورت امکان کمتر در معرض آفتاب و نور مستقیم خورشید قرشار گیرند.

 

4.آیا فر کردن دایمی و صاف کردن مو در زنان باردار مجاز است؟
 مانند رنگ کردن این دو کار نیز با مواد شیمیایی ارتباط دارد و با پوست سرشما تماس پیدا می کند در نتیجه در پوست شما جذب خواهند شد. بیشتر تحقیقات (البته تحقیقات محدود) نشان داده اند که فر کردن و صاف کردن ضرری برای شما نخواهد داشت اما بهتر است تاسه ماهه دوم یا سوم صبر کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت