لوازم آرایشی صورت خود را حتما پاک کنید

مجموعه : نکات آرایشی
لوازم آرایشی صورت خود را حتما پاک کنید

پاک و تمیز نکردن آرایش روی صورت چه خطراتی می تواند داشته باشد؟

 

آرایش کردن در کشور ما یک عادت بسیار پرتکرار در میان زنان است و نکات مهمی در مورد لوازم آرایشی وجود دارد که باید بدانید.

 

لوازم آرایشی یکی از موارد مصرفی است که تاریخ انقضای مشخصی دارد. در این بین باید به نوع مصرف آن دقت کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

 

گرفتگی منافذ فقط یکی از معضلاتی است که ممکن است با آن رو به رو شوید. اگر ابزارهای آرایشی شما با پودرها، مایعات، کرم ها و خدا می داند چه چیزهای دیگری پوشانده شده است، داشتن چهره ای بی نقص را فراموش کنید.

 

و آرایش نا مرتب به کنار، ابزار آرایشی کثیف می تواند برای شما مشکلات سلامتی جدی نیز به ارمغان بیاورد. توصیه های ما را رعایت کرده و از این نکات برای تمیز نگه داشتن ابزارهای زیبایی و حفظ سلامت پوست خود استفاده کنید.

 

1- جوش ها

هدلی کینگ M.D. ،متخصص پوست تائید شده می گوید «برس های پوشیده از گرد و خاک، روغن ها و مواد آرایشی، می توانند منافذ را با باکتری ها مسدود کرده و منجر به ایجاد جوش و یا تحریکات پوستی شوند.

 

برس های مصنوعی کانسیلر و فونداسیون، باید حداقل یک بار در هفته تمیز شوند. به این دلیل که آنها دارای منافذی بوده و بیش از برس های طبیعی (که فقط نیاز است دو بار در ماه تمیز شوند) مواد آرایشی را جذب می کنند.»

 

کینگ می گوید «بهترین روش برای تمیز کردن برس های طبیعی استفاده از آب و تمیزکننده ی برس و یا شامپو بچه است. یک قسمت از شامپو بچه را با چهار قسمت آب ولرم مخلوط کرده، موهای برس را در آن فرو ببرید و سپس مالش دهید.

لوازم آرایشی صورت خود را حتما پاک کنید

لوازم آرایشی صورت

 

و یا اگر از تمیز کننده برس استفاده می کنید، موهای برس را مرطوب کرده، یک قطره از تمیز کننده را در کف دست خود بریزید، موهای برس را به آرامی در آن فرو برده و مالش دهید.

 

سپس شستشو داده، آب اضافی را با فشار خارج کنید و شکل سر برس را مرتب کنید، بگذارید در حالی که موهای برس از لبه میز آویزان است، خشک شود.»

 

از مایع ظرفشویی، مانند داون، برای تمیز کردن برس های مصنوعی استفاده کنید، چون لازم است چربی های جمع شده در آنها از بین برود.

 

مقداری از مایع داون را روی برس ریخته، سپس موهای برس را مالش دهید و یا آنها بر روی یک حصیر پاک کننده برس مانند حصیر تمیز کننده برس سیگما اسپا اکسپرس ، تمیز کرده و سر آن را شستشو داده و شکل آن را مرتب کنید تا خشک شود.

 

2- پوست یکنواخت

لری تیلور دیویس، گریمور اصلی اسمش باکس گلوبال پرو می گوید «اهمیت تمیز کردن اسفنج آرایشی به همان میزان اهمیت تمیز کردن برس آرایش است .

 

دلیلش این است که اسفنج های کثیف می توانند باعث نا هموار شدن یا یک دست نشدن یک فونداسیون کرم پودری یا مایع روی سطح پوست شوند.»

 

دیویس می گوید «بهترین راه برای تمیز کردن یک اسفنج آرایشی استفاده از مایع ظرفشویی مانند داون است؛ پترولیوم آن، در روغن ها و سیلیکون های آرایشی پوشش دهنده ی ماده، نفوذ می کند.»

 

3- عفونت های ویروسی

دیویس می گوید: جوش ها شوخی نیستند، اما یک خطر حتی شدیدتر تمیز نکردن برس ها به طور منظم، انتشار عفونت های ویروسی است.

 

عفونت هایی که خود شما قبلا به آنها مبتلا بودید و یا عفونت هایی که شخص دیگری که با شما به صورت اشتراکی از ابزارهای آرایشی استفاده می کند، به آنها مبتلا بوده است. بنابراین برس خود را به طور منظم تمیز کنید، به خصوص اگر به تازگی بیمار بوده اید.

 

4- گرفتگی منافذ

شاون فیشر گریمور ملی Japonesque می گوید استفاده از برس هایی با تجمع آلودگی قابل توجه بر روی آنها، می تواند منجر به مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد Milia بشود.

 

Milia، یک گروه از کیست ها است که مانند برجستگی های کوچک سفید هستند و معمولا بر روی بینی و گونه ها ظاهر می شوند و بر خلاف جوش، شما نمی توانید Milia را بترکانید برای خلاص شدن از آنها باید به متخصص پوست مراجعه کنید.

لوازم آرایشی صورت خود را حتما پاک کنید

نکات مهم آرایشی

 

5- رشد بیش از حد مخمر

آیا هرگز برس تمیز کننده پوست صورت خود را تمیز نمی کنید؟ باید انجام این کار را شروع کنید. این ابزارهای آرایشی معمولا در مکان های مرطوب مانند حمام نگه داری می شوند، جایی که باکتری ها و مخمرها وجود دارند و تکثیر می شوند.

 

مخمر به طور طبیعی در محیط اطراف ما و بر روی پوست ما یافت می شود، اما رشد بیش از حد آن می تواند منجر به ناراحتی های پوستی و لکه های پوسته پوسته قرمز بشود.

 

کینگ می گوید «یک سر برس، اگر به صورت هفتگی پاک شود، سه ماه عمر می کند. چند قطره از مایع ظرف شویی ضد باکتری روی انگشتان دست خود و یا روی یک مسواک، قرار دهید و موها و شکاف های برس را مالش دهید.

 

با آب گرم آن را شستشو داده، و سپس اجازه دهید که سر برس به مدت یک شب هوای آزاد خشک شود.»

 

جدیدترین مطالب سایت