چگونگی استفاده بهتر از ریمل (8 نکته)

مجموعه : نکات آرایشی
چگونگی استفاده بهتر از ریمل (8 نکته)

باورتان نمی‌شود که ریمل هم می‌تواند باعث به خطر افتادن سلامتتان شود؟ بهتر است نگاهی به این پرسش و پاسخ‌ها بیندازید.

 

پوشاندن مداوم مژه‌ها با ریمل، جلوی رشد مناسب آنها را می‌گیرد. ضمن اینکه مواد موجود در ریمل می‌توانند باعث خشک و شکننده‌شدن مژه‌ها هم شوند.

 

1 – اگر قرار باشد هر روز از ریمل استفاده کنید، ریمل‌های ضدآب مناسب‌تر هستند یا معمولی؟

معمولی. ریمل‌های ضدآب، سخت‌تر از ریمل‌های معمولی از روی مژه‌ها پاک می‌شوند و معمولا هنگام پاک‌ كردن‌ آنها، تعدادی از مژه‌ها هم كنده می‌شود. به همین دلیل و برای پیشگیری از آسیب‌دیدن مژه‌ها، استفاده از ریمل‌های معمولی را به شما توصیه می‌کنیم.

 

استفاده از ریمل‌های ضدآب باید به یکی دو بار در سال، آن هم برای شرکت در مراسم یا مهمانی‌هایی که به استفاده از لوازم آرایش ماندگارتر نیاز است، محدود شود.

پرتر نشان دادن مژه‌ها با ریمل

2 – برای پرتر نشان دادن مژه‌ها، استفاده از ریمل بهتر است یا مژه‌مصنوعی؟

ریمل. پوست پلک و حتی مژه‌های بسیاری از افراد به چسب مژه‌مصنوعی حساسیت دارد و ممکن است با استفاده از مژه‌مصنوعی دچار قرمزی لب پلک، خارش پلک و چشم یا حتی ریزش مژه‌ها شوند.

 

بهتر است برای پرتر نشان دادن مژه‌های خود به جای استفاده از مژه‌مصنوعی، ریمل معمولی حاوی خرده مژه را 2 یا 3 بار از ریشه مژه‌ها به سمت نوک آنها بکشید.

 

3 – آیا استفاده مستمر و روزانه از مژه‌ مصنوعی مجاز است؟

نه، چسب‌های مخصوص مژه‌های مصنوعی حاوی موادشیمیایی خاصی هستند که می‌توانند به سرعت باعث تحریک ریشه مژه‌ها و ریختن آنها شوند. اگر این چسب به اشتباه یا در اثر گرمای هوا به داخل چشم نفوذ کند، باعث تحریک شدید، قرمزی، سوزش، خارش و التهاب چشم‌ها خواهدشد.

 

به همین دلیل استفاده از مژه‌مصنوعی را به موارد بسیار خاص و آن هم برای شرکت در مراسم یا جشن‌های مخصوص، محدود کنید.

 

چگونگی استفاده از ریمل

4 – آیا استفاده روزانه از ریمل، باعث کوتاه‌شدن تدریجی مژه‌ها می‌شود؟

بله، پوشاندن مداوم مژه‌ ها با ریمل، جلوی رشد مناسب آنها را می‌گیرد. ضمن اینکه مواد موجود در ریمل می‌توانند باعث خشک و شکننده‌شدن مژه‌ها هم شوند.

 

اگر عادت به استفاده روزانه از ریمل دارید و نمی‌خواهید سلامت مژه‌هایتان به خطر بیفتد، حتما قبل از خواب مژه‌ها را با محلول‌های پاک‌کننده چشم و مژه، بشویید و تمیز کنید و سپس از یک ترمیم‌کننده مناسب مژه برای حفظ سلامت و شادابی آنها استفاده كنید.

 

صبح‌ها هم قبل از استفاده از ریمل، مژه‌ها را با کمی روغن بادام یا روغن نارگیل بدون‌بو، چرب کنید.

 

5 – آیا گرم کردن فرمژه قبل از استفاده از آن برای حالت دادن بهتر به مژه‌ها کار درستی است؟

 

نه، برخی خانم‌ها نوار پلاستیکی یا قسمت بالایی فرمژه را با قرار دادن در معرض بخار آب یا باد داغ سشوار، کمی گرم می‌کنند تا مژه‌هایشان هنگام استفاده از فرمژه بهتر حالت بگیرد، اما این کار باعث سوختن تدریجی پوست لبه‌های پلک و موی مژه‌ها می‌شود.

 

به این ترتیب، امکان ریزش مژه‌ها و رشد کندتر آنها هم وجود خواهد داشت.

 

برای حالت دادن بهتر به مژه‌ها، به جای گرم کردن فرمژه، مژه‌های خود را با حوله‌ای آغشته به آب‌گرم، کمی گرم و مرطوب و سپس از فرمژه استفاده کنید تا نتیجه دلخواه را به دست آورید.

ریمل

6 – آیا استفاده از آبجوش یا چای کمرنگ برای رقیق‌کردن مواد ریمل کار درستی است؟

 

نه، متاسفانه برخی خانم‌ها پس از مدتی که ریملشان خشک یا کمی چسبناک می‌شود، از آبجوش یا چای کمرنگ برای رقیق کردن آن استفاده می‌کنند و نمی‌دانند که با این کار، بستری مناسب، گرم و مرطوب برای رشد انواع قارچ‌ها و باکتری‌ها فراهم می‌کنند.

 

چنین ریملی می‌تواند به سادگی زمینه ابتلا به ناراحتی، حساسیت و عفونت‌های چشمی را فراهم کند.

 

اگر بیش از سه ماه از خرید ریملتان گذشته و محتوای قوطی خشک و چسبناک شده، آن را دور بیندازید، ولی اگر کمتر از سه ماه از خرید ریمل می‌گذرد، می‌توانید در قوطی محتوی ریمل را محکم ببندید و آن را برای چند ساعت داخل آبجوش بیندازید تا مایع داخل آن دوباره نرم و قابل‌استفاده شود.

 

7- آیا فرو بردن مداوم فرچه‌ریمل به داخل قوطی ریمل باعث چسبیدن بیشتر مایع ریمل به فرچه و پرتر‌شدن مژه‌ها می‌شود؟

 

نه، چه یک بار فرچه را درون قوطی فرو ببرید و چه چهار بار، حجم مشخصی از ریمل به فرچه خواهد چسبید. این كار فقط باعث ورود هوا به قوطی ریمل و خشک‌شدن سریع‌تر آن می‌شود.

 

ضمن اینکه با این کار امکان ورود آلودگی‌های محیطی به داخل ریمل و آلوده‌شدن آن هم وجود دارد و احتمال ایجاد حساسیت و ناراحتی‌های چشمی در اثر استفاده از چنین ریملی دور از انتظار نخواهد بود.

عوارض استفاده از ریمل

8 – آیا سوزش و خارش چشم‌ها در اثر استفاده از ریمل، جزو شایع‌ترین عوارض استفاده از لوازم آرایش هستند؟

 

بله، انواع ناراحتی‌های چشمی از جمله سوزش، خارش، زخم‌شدن قرنیه، ریختن مژه‌ها و حتی نابینایی، از شایع‌ترین عوارض استفاده از ریمل‌های نامناسب در سراسر دنیاست.

 

متخصصان پوست توصیه می‌کنند به هیچ‌وجه لوازم آرایش چشمی مایع مانند ریمل و خط‌چشم را از دست‌فروشان یا بدون ‌وکیوم و تاییدیه وزارت بهداشت کشور خودتان نخرید و از تست‌کردن چنین لوازم آرایشی در مغازه‌ها بپرهیزید و تا حد امکان آنها را از داروخانه‌ها تهیه کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت