کرم‌ های ضد چروک صورت

مجموعه : نکات آرایشی
کرم‌ های ضد چروک صورت

کرم‌ های ضد چروک صورت

یک متخصص پوست گفت: سن مناسب استفاده از کرم های ضد چروک برای به تاخیر انداختن ایجاد چروک، بالای 25 سال است.

 

دکتر حسین طباطبائی، متخصص بیماری های پوست و مو و عضو هیأت علمی انجمن متخصصین پوست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آنتی اکسیدان‌های مورد استفاده در بازار کارآیی لازم را برای رفع چروک دارند توضیح داد: با بالا رفتن سن افراد، افزایش وقوع اکسیداسیون موجب ایجاد چروک پوست می‌شود و به همین دلیل متخصصان سعی می‌کنند به وسیله آنتی اکسیدان‌ها روند اکسیداسیون و پیری پوست را به تاخیر بیندازند.

 

وی ادامه داد: اما اکثر تبلیغات، این محصولات را به عنوان ضد چروک معرفی و آن را برای رفع چروک توصیه می‌کنند که صحیح نیست و بیشتر جنبه بازاریابی دارد.

 

دکتر طباطبائی با اشاره به این مطلب که اوج سنین جوانی 25 سال است گفت: تا سن 25 سالگی پوست کلاژن‌سازی می‌کند و بعد از آن این روند کاهش می‌یابد و کلاژن‌ها تخریب می‌شوند و با بالا رفتن سن سرعت تخریب کلاژن افزایش می‌یابد.

 

این عضو هیأت علمی انجمن متخصصین پوست ایران در توضیح پروسه تخریب کلاژن‌ها در زنان گفت: در زنان با کاهش هورمون‌های جنسی به خصوص در دوران یائسگی این روند تخریبی تشدید می‌شود.

 

وی در توضیح چروک پوست در آقایان تصریح کرد: آقایان به دلیل هورمون‌های مردانه کلاژن‌سازی بیشتری دارند به همین دلیل پوستشان مقاومتر، روند تخریب کلاژن کمتر و چروک پوست هم در آن‌ها کمتر است.

 

این متخصص پوست در پایان با اشاره به این که اگر استفاده از کرمهای ضد چروک از سن مناسب که حدود 25 سال است شروع شود اکسیداسیون‌ها کمتر سبب چروک پوست می‌شوند، گفت: افراد باید متناسب با جنس، رطوبت و چربی پوست و محیط زندگی‌شان از کرم‌های استاندارد که محصول کارخانجات معتبر و دارای برچسب وزارت بهداشت هستند استفاده کنند.

 

جدیدترین مطالب سایت