آموزش تهیه پاک کننده آرایش و نرم کننده طبیعی

مجموعه : لوازم آرایشی
آموزش تهیه پاک کننده آرایش و نرم کننده طبیعی

آموزش تهیه پاک کننده آرایش و نرم کننده طبیعی

 

بهترین و طبیعی ترین پاک کننده ارایش و و نرم کننده طبیعی پوست را به شما در این مطلب آموزش خواهیم داد.

 

مجله تالاب: استفاده از فوم‏هاي پاك كننده و شيرپاك‏ن‌ها در كنار مزايايي كه دارد، معايبي هم دارد كه از جمله آنها خشكي، ايجاد حساسيت و از بين رفتن لايه اسيدي مفيد در پوست است كه عملكرد طبيعي پوست را با مشكل مواجه مي‌كند.
 

شیر پاک کن یکی از لوازم آرایش مورد نیاز تمام خانم هاست که برای پاک کردن آرایش صورت شان به آن نیاز دارند. به جای خرید شیر پاک کن و نرم کننده های شیمیایی، با دستور های خانگی  زیر این محصولات را به راحتی در منزل تان تهیه کنید.

 

گلاب، خوشبوي پرخاصيت
گلاب به تنهايي يك پاك كننده خوب به حساب مي‌آيد. گلاب مي‌تواند باعث نرمي و صافي پوست تحريك شده شود. اين مايع شگفت‌انگيز چربي پوست را پاكسازي مي‌كند و باعث جواني و زيبايي پوست‏تان مي‌شود. همچنين گلاب به دليل دارا بودن آنتي اكسيدان‌ها و ويتامين‌هاي گوناگون، مي‌تواند از بروز علايم پيري پيشگيري و پوست را تغذيه كند.

 

از طرفي داراي خواص ضدعفوني كننده طبيعي، ضد التهابي و ضد باكتري نيز هست. گلاب براي پوست‌هاي خشك خاصيت نرم كنندگي دارد. بنابراين، افراد با پوست‌هاي خشك بهتر است براي نرم و ملايم كردن پوست خود، از گلاب استفاده كنند. يك پد پنبه‌اي را به گلاب آغشته كنيد و روي پوست خود ماساژ دهيد، به اين ترتيب هم مواد آرايشي را از پوست خود پاك مي‌كنيد و هم طراوت و شادابي طبيعي را به صورت‌تان هديه مي‌دهيد.

 

براي داشتن پاك كننده آرايش بهتر و موثرتر، مي‌توانيد يك پد پنبه‌اي را با گلاب مرطوب كرده و سپس در كمي روغن نارگيل قرار دهيد تا با هم مخلوط شوند. اين يك محصول طبيعي مراقبت از پوست و پاك‌كننده آرايش عالي محسوب مي‌شود. از اين تركيب مي‌توانيد براي پاك كردن آرايش چشم هم استفاده كنيد، به شرطي كه اين كار را به آرامي انجام دهيد. گلاب به پوست آبرساني مي‌كند و درخشندگي فوق‌العاده‌اي به آن مي‌بخشد. براي درخشش پوست خود و زيبايي هرچه بيشتر آرايش، گلاب را روي آرايش خود، اسپري کنند.

 

 

سركه سيب و عرق رازيانه
تركيب سركه سيب و عرق رازيانه يك تركيب فوق‌العاده براي پاكسازي پوست است.سركه سيب چربي‌هاي مفيد در پوست را حفظ مي‌كند و «PH» آن را متعادل مي‌سازد؛ علاوه بر اين به كاهش لكه‌ها و دانه‌هاي قرمز روي پوست كمك مي‌كند. رازيانه نيز سرشار از هورمون‌هاي زنانه (استروژن) است و طبيعتي گرم دارد. رازيانه روي پوست اثر پاك كنندگي، ضد عفوني‌كننده و روشن كنندگي دارد و باعث از بين رفتن كبودي دور چشم مي‌شود. كافي است مقدار مساوي از سركه سيب و عرق رازيانه را با هم مخلوط و در يك ظرف شيشه‌اي در بسته نگهداري كنيد. اگر پوست شما حساس است، مقدار سركه را كمتر كنيد. فراموش نكنيد از اين تركيب به دليل وجود سركه در اطراف چشم استفاده نكنيد و پنبه آغشته به ترکیب را چند بار روی صورت بمالید.

 

نرم کننده طبیعی برای لب ها
یک قاشق غذا خوری روغن بادام
3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
1/4 قاشق غذا خوری موم رنده شده
دو قاشق غذاخوری کره کاکائو
همه ترکیبات را در یک ظرف بریزید.این ظرف را در ظرفی بزرگتر که از آب پر شده شناور کنید.آن را بر روی شعله کم هم بزنید تا اینکه ذوب شود.زمانی که سرد شد، آن را در ظرفی کوچک ریخته و روزانه از آن استفاده کنید.

 

آموزش تهیه پاک کننده آرایش و نرم کننده طبیعی

بعد از استفاده از پاك‌كننده، از تونيك‌هاي گياهي استفاده كنيد‎

 

شیر پاک کن طبیعی برای پوست
سه قاشق غذاخوری روغن دانه انگور
1 قاشق غذاخوری روغن کرچک
این روغن ها را با هم مخلوط کرده تا بخوبی آمیخته شوند.در یک بطری نگهداری کنید و برای گرفتن نتیجه بهتر بصورت روزانه استفاده کنید.

فراموش نكنيد كه:
– در انتخاب پاك‌كننده دقت كنيد تا با نوع پوست و طبع شما سازگاري داشته باشد و به آن حساسيت ندهيد.
– پاك‌كننده بايد حداقل 30 ثانيه روي پوست بماند تا ناخالصي و چربي‌ها را پاك كند.
– توجه داشته باشيد كه پوست آرايش شده را با آب و صابون نشوييد چون پوست حالت اسيدي دارد و صابون قليايي است، قليا رشته‌هاي اسيدي روي پوست را مي‌شكند و به پوست آسيب مي‌رساند.
– بهترين نوع پاك كننده، حاوي روغن است كه بتواند ناخالصي را از روي پوست پاك كند.

 

استفاده از تونيك بعد از پاك‌كننده
بعد از استفاده از پاك‌كننده، از تونيك‌هاي گياهي استفاده كنيد. تونيك ها گردش خون را در ناحيه‌اي كه به كار مي‌رود، تحريك مي‌كنند و باعث تازگي و طراوت پوست مي‌شود.

 

تونيك سيب:
يك قاشق چاي‌خوري سركه سيب را با 5/1 فنجان آب مخلوط كنيد و با پنبه روي صورت خود بماليد و بعد از چند دقيقه با آب بشوييد.

 

تونيك گوجه:
 يك تكه گوجه فرنگي خام را روي پوست خود بماليد و بعد از چند دقيقه بشوييد. توجه داشته باشيد كه طبع شما به گوجه فرنگي حساس نباشد.

 

تونيك خيار:
آب دو عدد خيار را بگيريد و بجوشانيد. كف حاصله را‌برداريد و پس از سرد شدن آن را روي صورت خود ماساژ دهيد.

 

منابع:

سیمرغ – برترینها – بیتوته

جدیدترین مطالب سایت