روش مفید در درمان نازکی مو

مجموعه : سلامت مو
روش مفید در درمان نازکی مو

دلیل نازکی مو چیست ؟

 

ریزش و نازکی مو مشکلی جدی برای بانوان می باشد که امروز به درمان نازکی مو می پردازیم با مادر یابت تالاب باشید با بهترین ها ریزش مو اغلب می‌تواند نتیجه‌ی یک مشکل در سلامت یا از عوارض داروهایی باشد که برای درمان مشکل خود استفاده می‌کنید. اختلالات تیروئید و مشکلات قلبی حتی زمانی که درمان شوند اغلب با نازک و شکننده شدن مو همراه‌اند و می‌توانند منجر به ریزش مو ها شوند.

 

به گزارش تالاب : نازک شدن مو و ریزش آن مشکلی جدی است، خصوصاً برای خانم‌ها. در اینجا هفت علت نازک شدن مو و نکاتی برای کنترل آن آورده شده است.

 روش مفید در درمان نازکی مو

1. استرس روحی  

بدن ما به استرس از راه‌های متفاوتی واکنش نشان می‌دهد.ریزش مو یکی  از آن‌هاست. استرس عاطفی می‌تواند محرکی برای کاهش چشمگیر یا حتی توقف چرخه‌ی عادی رشد مو باشد. درمان و کاهش استرس با کمک پزشک باعث می‌شود به  مرور زمان دوباره موهای شما رشد عادی پیدا کند.

 

2. استرس فیزیکی

مانند استرس عاطفی، بدن ما به استرس فیزیکی مانند بیماری‌ها، جراحات یا جراحی با ریزش مو واکنش نشان می‌دهد. استرس فیزیکی اغلب با مصرف دارو همراه است و در نهایت خود آن گاه منجر به استرس عاطفی نیز می‌شود. شما برای درمان نیاز به زمان دارید. بازسازی موهای شما پس از یک استرس فیزیکی تا حد زیادی به  این بستگی دارد که بدن چگونه درمان شده و به حالت عادی برمی‌گردد.

 

3. وضعیت سلامت بدن

ریزش مو اغلب می‌تواند نتیجه‌ی یک مشکل در سلامت یا از عوارض داروهایی باشد که برای درمان مشکل خود استفاده می‌کنید. اختلالات تیروئید و مشکلات قلبی حتی زمانی که درمان شوند اغلب با نازک و شکننده شدن مو همراه‌اند و می‌توانند منجر به ریزش موها شوند. با پزشک خود درباره‌ی ریزش موهایتان صحبت کنید.

 

4. ژنتیک

متأسفانه DNA شما می‌تواند مقصر اصلی ریزش موهایتان باشد و در این رابطه شما کار زیادی نمی‌توانید انجام دهید. با وجودی که ریزش موی ارثی اغلب در مردان وجود دارد اما گاه در زنان نیز دیده می‌شود. اگر این مشکل را دارید در ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید مشکل خاصی در سلامت خود ندارید. سپس سعی کنید بهترین مراقبت را از موها و پوست سر خود داشته باشید تا مطمئن شوید موهایتان در بهترین شرایط رشد می‌کنند.

 

روش مفید در درمان نازکی مو

5. رژیم غذایی نامناسب

کمبود مواد غذایی می‌تواند باعث مشکلات متعددی شود و ریزش مو در کسانی که دچار رژیم غذایی ضعیف یا سوءتغذیه هستند متداول است. اگر از خشکی پوست، فشارخون بالا، چاقی یا دیگر کمبود ویتامین‌ها رنج می‌برید علت ریزش مویتان نیز می‌تواند در رژیم غذایی‌تان باشد. زمانی که شروع به گنجاندن غذاهای سالم بیشتر در رژیم غذایی خود کردید موهای شما نتایج تلاش‌هایتان را در خود نشان خواهد داد.

 

6. عدم تعادل هورمونی

می‌توان گفت هورمون‌ها نقش مهمی در وضعیت موهای شما دارند. عدم تعادل هورمون تیروئید و بارداری یا هورمون‌های بعد از زایمان رایج‌ترین علل ریزش مو هستند. ریزش موی بعد از زایمان بسیار متداول است، همچنین ریزش مو بعد از شروع دوران یائسگی. تغییر در روش‌های پیشگیری از بارداری نیز می‌تواند روی ضخامت موهای شما اثر بگذارد. اگر با هر یک از این شرایط روبرو شده و نگران ریزش موهای خود هستید بهتر است با پزشک متخصص زنان مشورت کنید.

 

7. وضعیت نامناسب پوست سر یا محصولات نامناسب

گاه ریزش مو می‌تواند با مراقبت صحیح از پوست سر متوقف‌شده یا تا حد زیادی کاهش یابد. بسیاری از افراد که تارهای مویشان نازک شده است از شامپوهای حجم دهنده و نرم‌کننده‌ها برای حل مشکل خود استفاده می‌کنند. مشکل اینجاست که محصولات حجم دهنده‌ی مو اغلب برای زنان خشکی زیادی دارند و استفاده از آن‌ها می‌تواند ریزش موهای شما را بدتر کند. با پزشک  متخصص در مورد محصولات و روش‌های بهتر برای مراقبت از پوست سر خود مشورت کنید.

 

 

جدیدترین مطالب سایت