روش های نرم کنندگی مو

مجموعه : سلامت مو
روش های نرم کنندگی مو

روش های نرم کنندگی مو

همانطوریكه میدانید اغلب شامپو های بازار دارای عوامل نرم كننده هستند كه در طی پروسه شامپو كردن عمل نرم كنندگی مو توسط آنها انجام می‌شود. در نوع دیگر آنها نرم كننده بصورت جداگانه پس از شامپو بر روی موها بكار می‌رود و موها را نرم می‌كند .

مكانیسم عمل به اینصورت است كه پس از شامپو كردن موها دارای بار منفی می‌شوند و نرم‌كننده‌های موی سر دارای بار مثبت هستند بنابراین یكدیگر را جذب و خنثی می‌كنند، در این حال مولكولهای نرم كننده بر روی مو( و بیشتر در نقاط آسیب دیده ) رسوب می‌كنند و با خنثی شدن بارهای الكتریكی، شارژ الكتریكی و پرواز مو نیز كاهش می‌یابد.

 

همچنین نرم كننده ها كمك می‌كنند كه پوسته های كوتیكول مو كه در اثر شستشو بلند شده اند بر روی سطح مو بخوابند و این، نه تنها شفافیت و براقیت مو را افزایش می‌دهد بلكه این تغییر در سطح مو سبب می‌شود كه شادابی و رنگ مو توسعه یافته و بهتر شود .

موهایی كه در اثر استفاده از نرم كننده صاف شده اند ،كمتر گره می‌خورند و یا اگر گره دارند راحتتر باز شده و بهتر شانه می‌شوند و این مهم، در هر دو مورد روی موی خیس و خشك دیده می‌شود. موها نرمتر شده و قابلیت نگهداری آنها نیز راحتتر می‌گردد .

 

استفاده از نرم كننده ها برای موی خشك و رنگ شده، فر شده یا آسیب دیده بسیار ضروری است .
 
شامپو های 2 در 1:
این شامپو ها هردو عامل پاك كننده و نرم كننده را تواما دارا می‌باشند و معمولا به عنوان شامپو های مصرف روزانه معرفی می‌شوند . زمانی كه اولین بار در سال 1980 تولید شدند دانشمندان علم شوینده   بحث های زیادی را مطرح كردند . بعنوان مثال آنها معتقد بودند غیر ممكن است كه مواد پاك كننده و نرم كننده در آن واحد در یك محصول عمل كنند. اگرچه در نهایت تولید كنندگان با عواملی این امر را محقق كردند .

 

امروزه اكثر تولید كنندگان شامپوهای حاوی نرم كننده یا همان 2در 1 تولید می‌كنند و چیزی حدود 20% بازار شامپو را در اختیار دارند .اینها اساسا شامل سیلیكون، مشتقات مواد طبیعی هستند كه نرم كنندگی كافی را به مو می‌دهند .

مسلما این سوال مطرح می‌شود كه اگر عوامل نرم كننده و این دسته از شامپو ها را بطور متوالی استفاده كنیم ژولیدگی مو حادث می‌شود یا خیر ؟ جواب مثبت است پس با یك شامپوی معمولی بایستی عوامل نرم كننده قبلی را پاك كرد تا میزان كرم موجود بر روی مو متوازن گردد.

 

جدیدترین مطالب سایت