ریزش مو به صورت موضعی

مجموعه : سلامت مو
ریزش مو به صورت موضعی

درمان ریزش مو به صورت موضعی

ریزش مو به صورت موضعی در خانم ها را می توان به دو دسته دارای جوشگاه (اسکار) و بدون جوشگاه تقسیم نمود. علل به وجود آورنده دسته دارای جوشگاه (اسکار) بسیار متنوع بوده و برخی از آنها عبارتند از:

 

بیماری های پوستی مانند لوپوس پوستی، عفونت های قارچی و میکروبی پوست، جوش غرور جوانی و آسیب هایی که به پوست وارد می شوند از قبیل سوختگی ها، جراحات گوناگون پوست و غیره.

 

در کلیه این حالات وقتی که جریان فعال ریزش مو در اثر بیماری که علت ریزش مو است، متوقف شد می توان اقدام به کاشت موی طبیعی نمود و معمولا پاسخ درمانی خوبی به وجود خواهد آمد.

 

گاهی مواقع جوشگاه هایی در محل  بخیه بعد از اعمال جراحی رخ می دهد. مثلا در خط موها پس از عمل جراحی کشیدن پوست و یا بالا بردن ابروها که این وضعیت نیز به خوبی به کاشت موی طبیعی پاسخ می دهد.

 

بیماری آلوپسی آره آتا از بیماری های دسته ریزش مو بدون اسکار می باشد که کاشت مو به درد این بیماری نمی خورد. از دیگر بیماری های این دسته می توان به بیماری آلوپسی ناشی از کشش مو اشاره کرد.

 

در این بیماری به دلیل محکم بستن موها با کش و تل مو یا بافتن محکم موها در دراز مدت شخص دچار عقب  رفتگی خط موی جلوی پیشانی می گردد. این وضعیت یکی از شایع ترین علل ریزش مو در خانم های جوان است. بیماری تریکوتیلومانیا نیز از این گروه می باشد.

 

در این بیماری شخص به دلیل مشکلات  روانی و عصبی موهایش را مرتبا می کند. هر دوی این بیماری ها به شرط رفع کامل علت اولیه به وجود آورنده ریزش مو، به کاشت موی طبیعی جواب خوبی می دهند.

 

جدیدترین مطالب سایت