طرز تهیه ماسک زیبایی برای صورت

طرز تهیه ماسک زیبایی برای صورت

ماسک های زیبایی برای صورت

معجون مورد نظر را روی پوست صورت خود بخوابانید و پس از بیست دقیقه با آب سرد بشویید. این ماسک برای درمان جوش های غرور جوانی مفید است.

 

ماسک ها موادی هستند که معمولاً از محصولات طبیعی تهیه می شوند و برای پاکیزه کردن، خروج مواد زائد از منافذ پوستی، نرم کردن و لطیف کردن پوست ، به کار می روند. هر ماسک را باید به مدت بیست تا سی دقیقه بر روی پوست قرار داد و سپس آن را به وسیله شستوی کامل با آب پاک کرد. می توان به جای شستشو با آب، ماسک را به وسیله پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست پاک کرد.

 

جهت نرم کردن دست های خشن و تیره می توان از مخلوط آب پرتقال و عسل استفاده کرد.

 

طرز تهیه ماسک زیبایی برای صورت

ماسک زیبایی برای صورت

 

ماسک تقویتی : 14 گرم موم سفید را با 84 گرم روغن بادام و 28 گرم لانولین و 28 گرم گلاب تهیه کنید . موم سفید و لانولین را روی بخار آب گذاشته تا با هم آمیخته شود بعد روغن بادام و گلاب را به آرامی درآن ریخته و هم بزنید تا مخلوط شود . این کرم را در ظرف در بسته بریزید و هر روز از آن برای نرمی و تقویت پوستتان استفاده کنید .

 

ماسک چین زیر چشم : سفیده تخم مرغ را خوب به هم زده زیر چشم می گذاریم .

 

ماسک چهره های خسته و بی خواب : موز سالم و رسیده را خوب له و به آن نصف قاشق مربا خوری عسل اضافه کنید و خوب آن را به هم بزنید ، این مخلوط را به چهره و گردن خود بمالید و بعد از نیم ساعت بشویید.

 

ماسکی خوشبو برای روشن کردن پوست :یك دسته كوچك نعناع تازه را با مقداری آب در مخلوط كن میریزیم تا خمیر نسبتا غلیظی به دست آید. سپس نصف یك فنجان آب لیموترش را به آن اضافه كرده و لوسیون به دست آمده را روی پوست صورت مالیده و بگذارید 20 دقیقه باقی بماند. در نهایت صورت را شستشو داده و به پوست خود مرطوب كننده بزنید

 

طرز تهیه ماسک زیبایی برای صورت

بهترین ماسک زیبایی برای صورت

 

ماسک آناناس :این میوه تأثیر جالبی بر جوش های غرور به ویژه گلوله های چربی زیر پوستی (جوش های کیستیک) دارد. برای تهیه ماسک آناناس کافی است که یک آناناس رسیده را پوست بکنید و در مخلوط کن بریزید تا به صورت مخلوط غلیظی در بیاید.

 

سپس به اندازه وزن آن به آن الکل میوه ( الکل اتیلیک ) بیفزایید و یک لیوان روغن آفتابگردان به مخلوط حاصل اضافه کنید. حال می توانید روزی یک بار، هر بار بیست تا سی دقیقه ، این مخلوط را به صورت ماسک بر روی صورت خود قرار دهید و سپس آن را با آب سرد بشویید.

 

ماسک پرتقال :یک پرتقال را پوست بکنید، هسته ها و پوست های نازک پره های آن را جدا کنید، روی پوست صورت خود بخوابانید و پس از بیست دقیقه با آب سرد بشویید. این ماسک برای درمان جوش های غرور جوانی ( آکنه ) مؤثر است ولی افرادی که پوست خشک دارند نباید آن را مصرف کنند.

 

جدیدترین مطالب سایت