ماسک برای لکه های صورت

ماسک برای لکه های صورت

ماسک برای لکه های صورت

 

برای از بین بردن لک‌ها تنها نباید سراغ لیزر و کرم‌های گران‌قیمت رفت، می‌توان با کرم‌ها و ماسک‌های خانگی ،را تا حد زیادی کمرنگ کرد یا حتی از بین برد.

 

این روزها خریدن کرم‌های پوستی کمی سخت است به‌خصوص کرم‌های لکه‌بر که نسبتا قیمت‌های گرانی هم دارند ولی نگران نباشید. برای از بین بردن لک‌ها تنها نباید سراغ لیزر و کرم‌های گران‌قیمت رفت، می‌توان با کرم‌ها و ماسک‌های خانگی لک‌ها را تا حد زیادی کمرنگ کرد یا حتی از بین برد.

 

ماسک برای لکه های صورت

ماسک خیار و جعفری بسازید

یك خیار له کنید و 5 قاشق غذاخوری از آن را با 5 قاشق غذاخوری جعفری له‌شده مخلوط کنید و 5 قاشق روغن کنجد به آن بیفزایید. این مخلوط را در بطری شیر درداری بریزید و در آن را محکم ببندید و بعد این شیشه را چند روز در محلی تاریک نگهداری کنید و چند روز از آن را روی جوش‌ها بمالید تا 20 دقیقه بماند و سپس بشویید.

 

هم لایه‌بردار، هم مرطوب‌کننده و هم تونر

گوجه‌فرنگی: 2عدد

لیموترش: یك عدد

آرد جو دوسر

جوش‌شیرین: 2 قاشق‌غذاخوری

عسل: یك قاشق غذاخوری

 

آب 2 گوجه‌فرنگی تازه را بگیرید و آن را صاف کنید البته پالپ‌های آن را نگه دارید، بعد آب یک لیموی تازه را هم با آب گوجه‌فرنگی مخلوط کنید. مقداری آردجو دوسر با آب مخلوط کنید تا حالت خمیری شکل پیدا کند تا ماده لایه‌بردار درست شود، حالا صورت‌تان را با این ماده خمیری بشویید و روی قسمت‌های لک یا دانه‌های سرسیاه بیشتر تمرکز کنید، بعد صورت را کامل آب بکشید و با یک حوله تمیز خشک کنید.

 

ماسک برای لکه های صورت

ماسکی ضدلک بسازید

شیرخشک: 2 قاشق غذاخوری

آبلیمو: 2 قاشق غذاخوری

عسل: 4 قاشق غذاخوری

 

همه این مواد را با هم مخلوط کنید تا ماده حالت خمیری پیدا کند، آن را به صورت بمالید و اجازه دهید حدود 20 دقیقه روی پوست بماند، بعد صورت را بشویید و روی صورت مقداری ماست ساده بمالید، حدود 10 دقیقه صبر کنید و بعد صورت را بشویید.

 

ماسک برای لکه های صورت

ماسک سیب برای از بین بردن لک‌ها

سیب: یك عدد

شیر: مقداری، لیموترش: 2عدد

شکر: 3 قاشق غذاخوری

 

یک سیب کوچک را با مقدار کمی شیر در مخلوط کن بریزید و بعد به آن آب دو تا لیموترش را اضافه کنید و درنهایت 3 قاشق شکر در آن بریزید. خوب مخلوط کنید سپس مخلوط را کمی بجوشانید، اجازه دهید تا خنک شود و حدود 45 دقیقه روی پوست بگذارید، هفته‌ای سه‌بار این ماسک را استفاده کنید، بهتر است شب‌ها روی صورت بگذارید که دیگر بیرون نروید.

 

ماسک برای لکه های صورت

 

لک‌‌های کوچک را از بین می‌برد

لیموترش: یك عدد

شیر: 2 قاشق غذاخوری

پالپ‌ آلوورا: مقداری

 

آب لیموترش را بگیرید و با شیر مخلوط کنید و بعد روی مناطق لکه‌دار پوست بمالید. وقتی این ماده روی پوست خشک شد، روی آن پالپ آلوورا بگذارید و بعد روی آن را با چسب یا پارچه‌ای ببندید و اجازه دهید تمام شب باقی بماند.

 

جدیدترین مطالب سایت