نکات مهم استفاده از دستگاه موكن

مجموعه : سلامت پوست
نکات مهم استفاده از دستگاه موكن

نکات مهم استفاده از دستگاه موكن

 
گاهی می‌توان از ژل های آنتی بیوتیكی نیز در افرادی كه به دنبال استفاده از موكن دچار جوش های قرمز می‌شوند استفاده كرد.
 
اگر شما به دنبال موزدایی دچار جوش های فراوان و غیر قابل كنترل با روش های ذكر شده می‌شوید، حتما به متخصص پوست مراجعه كنید تا تحت درمان مناسب دارویی (خوراكی یا موضعی) قرار گیرید.
 
 
گاهی علت این جوش ها،‌عامل عفونی نیست بلكه موهایی كه در حال در آمدن هستند و به خصوص اگر موها به جای كنده شدن از ریشه قطع شده باشند ( برای مثال به وسیله تیغ) ، نوك تیز موها در زیر پوست گیر افتاده و موجب واكنش جشم خارجی خواهد شد.
 
 
بهترین روش در این افراد، به خصوص كسانی كه این واكنش های التهابی موجب لك دار شدن پوستشان می‌شود، استفاده از لیزر درمانی است تا موها نازك شوند و یا تعداشان كمتر شود و بنابراین كمتر بتواند موجب آزار و اذیت پوست شود.
 
 
در افرادی كه امكان لیزر درمانی ندارند، به وسیله متخصصان پوست، كرم ها یا لوسین های لایه بردار تجویز می‌شود كه شاید موهای گیر افتاده بتوانند به بیرون پوست راه پیدا كنند و لك های ایجاد شده نیز كمتر شود.
 
 
استفاده از دستگاه موكن به هر حال تا حدودی دردناك است و عده ای نمی‌توانند درد ناشی از كنده شدن موها را تحمل كنند، هر چند در این دستگاه به دلیل سرعت بالای كنده شدن موها، درد در بسیاری از افراد قابل تحمل است، در این موارد بهتر است افراد از مدل كوتاه كننده یا تراشنده مو استفاده كنند. (مانند ماشین های ریش تراش مردانه).
 
اغلب دستگاه های موكن سرهای مخصوص برای قسمت های متعدد بدن دارند.
 
 
برای مثال سر مخصوص صورت كوچك تر و ظریف تر است و برای موهای نازك تر و ظریف و كوتاه تر صورت تعبیه شده است. سر مخصوص اندام ها بزرگ تر است و برای موهای زبر و بلند تر مهیا شده است. سر مخصوص زیر بغل نیز موها را می‌تراشد. چون كنده شدن موهای این منطقه و نیز ناحیه كشاله ران می‌تواند بسیار دردناك باشد.
 
گاهی ضمایم جالبی در دستگاه های موكن تعبیه می‌شود كه كار را موثرتر انجام می‌دهند. برای مثال گاه یك ضمیمه میكروپیلینگ وجود دارد كه موجب تحریك پوست برای راست كردن موها شده و بنابراین عمل زدودن موها موثر‌تر انجام می‌شود. استفاده مكرر از این قطعه موجب كاهش موهای فرورونده به داخل پوست می‌شود.
 
از این قطعه نباید در مناطق حساس و صورت استفاده كرد و نیز هنگام استفاده از آن نباید از كرم ها یا ژل های لایه بردار استفاده كرد.
ضمیمه دیگری وجود دارد كه سر ماساژدهنده نام دارد و در واقع یك ویبراتور است كه با ماساژ آرام پوست ناراحتی را در پوست در حال موزدایی،‌به حداقل می‌رساند.
 
 
گاهی بخش های خنك كننده پوست كه ساعاتی قبل در یخچال گذاشته می‌شوند نیز وجود دارد كه همگی موجب كاهش علایم حساسیت و التهاب و همچنین درد در منطقه می‌شوند.

 

8 نكته درباره استفاده از دستگاه موكن

 1. پس از اینكه حمام كردید ویا دوش گرفیتد از موكن استفاده كنید. آب داغ كمك می‌كند تا روزنه های پوست تان باز و ریشه های مو سست شوند و راحت تر كنده شوند. دقت كنید كه موكن یك وسیله برقی است و نباید در آب یا نزدیكی آب از آن استفاده كرد.

 

 2. پوست اطراف مو را تا حد ممكن سفت بكشید. دراین حالت موها بالا قرار می‌گیرند و وقتی سر موكن روی پوست تان می‌چرخد، موها راحت تر كنده می‌شوند.

 

 3. پیش از استفاده از موكن پوست تان باید خشك و عاری از چربی باشد.

 

 4. پیش از استفاده از موكن به هیچ وجه از لوسین استفاده نكنید چرا ك انبرك های سر موكن با چرب بودن پوست نمی‌توانند با موهای پوست بدن درگیر شوند.

 

 5. ابتدا موهای قسمت مورد نظر را با حركت دست در خلاف جهت رویش آنها بایستانید سپس موكن را به دنبال دست تن در خلاف جهت رویش مو در حالی كه آن را عمود بر سطح پوست تان گرفته اید، حركت دهید.

 

 6. اگر این اولین بار است كه از دستگاه موكن استفاده می‌كنید و یا موهای پوست تان زیاد بلند شده اند، می‌توانید با قیچی مقداری آنها را كوتاه كنید كه اپیلاسیون راحت تر و كم دردتری داشته باشید.

 

 7. ممكن پوست تان پس از استفاده از دستگاه موكن خشك شود. مرطوب كردن پوست كمك می‌كند كه پوست التیام یافته و از تحریكات آن كاسته شود.

 8. برای جلوگیری از آلودگی، پس از اتمام كار با دستگاه موكن، سر آن را به وسیله برس و پاك كننده ها به خوبی تمیز كنید. بعضی از مارك های موكن ها با همراه خود پاك كننده مخصوص مو كن دارند كه در بازار هم به راحتی یافت می‌شود.

 

جدیدترین مطالب سایت