حلزون قادر به ترمیم پوست است؟

مجموعه : سلامت پوست
حلزون قادر به ترمیم پوست است؟

صابون درمان‌کننده نداریم

صابون روی پوست دو تا سه دقیقه بیشتر نمی‌ماند، هر صابونی استفاده کنید چند دقیقه روی پوست باقی می‌ماند بعد با آب شسته‌ می‌شود بنابراین نمی‌توان از آن انتظار داشت که اثربخشی زیادی داشته ‌باشد یعنی هیچ ماده‌ای جذب پوست نمی‌شود که بتواند در تغییر حالت آن نقشی داشته‌ باشد. از همین منظر بین صابون‌ها و شوینده‌های مختلف تفاوت چندانی وجود ندارد.

 

حلزون قادر به ترمیم پوست است؟

آنها می‌گویند چون حلزون می‌تواند پوست خودش را ترمیم کند پس پوست ما را هم ترمیم می‌کند، اما باید گفت از این دست توجیهات و مسائل مشابه زیاد وجود دارد؛ مثلا یک زمان کرم شترمرغ خیلی تبلیغ می‌شد و توجیهاتی از همین نوع برای نشان دادن اثربخشی آن می‌آوردند.

 

از طرف دیگر بین حیوانات این حالت زیاد پیدا می‌شود مثلا مار هم می‌تواند پوست خودش را ترمیم کند پس می‌‌توان گفت کرم مار هم خیلی خوب است و می‌تواند پوست ما را ترمیم ‌کند؟

حلزون قادر به ترمیم پوست است؟

مجوز وزارت بهداشت به چه معناست؟

 

مجوز وزارت بهداشت، مجوز تولید است نه مجوز اثربخشی؛ مثلا خیلی از محصولات دیگر هستند که مجوز وزارت بهداشت را دارند ولی اثربخشی خاصی ندارند چرا که این مجوز قرار نیست ضامن اثربخشی باشد بلکه تنها نشان‌ دهنده این است که تولید این ماده ضرر ندارد.

 

مثلا ممکن است شما بخواهید تونیکی تولید کنید که ادعا دارد موهای سفید را سیاه می‌کند؛ شاید بتوانید برای تولید آن مجوز وزارت بهداشت را بگیرید اما ادعای خاص شما را آنها نیستند که بررسی می‌کنند بلکه محققان و متخصصان و دانشمندان باید این موضوع را بررسی کنند.

 

جدیدترین مطالب سایت