خوردن شکلات و جلوگیری از اشعه ی UV

مجموعه : سلامت پوست
خوردن شکلات و جلوگیری از اشعه ی UV

خوردن شکلات و جلوگیری از اشعه ی UV

 

محققان می‌گویند:‌ در روزهای آفتابی برای پیشگیری از مضرات تابش اشعه UV، خوردن شکلات، موثرتر از کرم و لوسیون‌های ضدآفتاب عمل می‌کند.

 

طبق نتایج حاصله از تحقیقات اخیر که در مجله تغذیه نیز منتشر شده، شکلات به نحو شگفت‌انگیزی می‌تواند به عنوان یک ضد آفتاب عمل کند.

 

برای این کار نیازی به پخش کردن شکلات بر روی پوستتان ندارید، بلکه تنها یک تکه از آن را در دهان خود گذاشته و از خواص مفید آن که داشتن پوستی نرم و بدون چین و چروک است بهره‌مند شوید.

 

تحقیق

در این تحقیق به دو گروه از زنان مقداری کاکائو با درجات متفاوت فلاوونوئید داده شد. این دو گروه طی سه ماه از کاکائوها مصرف کردند و در نهایت محققان به این نتیجه رسیدند که زنانی که تحت رژیم فلاوونوئید بالا قرار گرفته بودند نه تنها پوست آن‌ها به طور قابل توجهی نرم و مرطوب شده بود بلکه در برابر تابش اشعه UV ، ‌به راحتی دچار سوزش و قرمزی پوست نمی‌شد.

 

لازم به توضیح است، آسیب‌های اشعه UV جدی است و کودکان بیش از دیگران در معرض آسیب هستند.

 

اکنون دانشمندان معتقدند، افزودن شکلات تلخ و غنی به برنامه غذایی روزانه می‌تواند راهی موثر و حتی مطمئن‌تر از استفاده از کرم‌های ضدآفتاب در برابر مضرات اشعه UV باشد.

 

نتایج

نتایج حاصله از تحقیقات صورت گرفته بر روی این دو گروه از زنان،‌ حاکی از آن بوده زنانی که بیش از 329 میلی‌گرم کاکائو در روز مصرف کرده بودند، جریان خون در پوست آن‌ها افزایش یافته و باعث رطوبت و در نتیجه سلامت بیشتر آن‌ها گردیده و پوست آن‌ها منقبض‌تر، نرم و ضخیم‌تر شده بود.

رطوبت حفظ شده درون پوست به مقدار زیادی باعث نرمش و انعطاف‌پذیری آن می‌شود و پوست‌های زبر و خشن نیز که اکثر اروپایی‌ها با آن مواجه هستند با پیروی از یک رژیم سرشار از آنتی‌اکسیدان و شکلات تلخ غنی از فلاوونوئید،‌ برطرف می‌شود.

 

جدیدترین مطالب سایت