روش پوشاندن جوش صورت

مجموعه : سلامت پوست
روش پوشاندن جوش صورت

پوشاندن یک جوش

پوشاندن یک جوش قرمز و ملتهب کار چندان آسانی نیست به خصوص زمان‌هایی که مسئله پوشاندن یک جوش بزرگ باشد زیرا به این راحتی‌ها شما را رها نمی‌کند و مثل یک کوه بزرگ قرمز رنگ روی صورت خودنمایی می‌کند اما بالاخره کار نشد ندارد.

 

اگر کمی حوصله به خرج دهید شاید بتوانید با تکنیک‌های آرایشگران حرفه‌ای، این کوه زشت را برای چندین ساعت تا چند روز پنهان کنید.

 

1. دقیقا تعیین کنید که چه قسمتی از آکنه و جوش را می‌خواهید بپوشانید.

 

2. یک مرطوب‌کننده مناسب پوست‌تان را انتخاب کنید. حواستان باشد که مرطوب‌کننده حتما بدون چربی باشد چرا که در غیر این صورت جوش‌های شما را تشدید کرده و باعث می‌شود در کنار آن جوش آزاردهنده یکی دیگر هم ظاهر شود.

 

3. با استفاده از یک مرطوب‌کننده بدون چربی روی آن منطقه را بپوشانید تا اگر اطراف جوش پوسته پوسته‌ای به وجود آمده است کاملا هموار شود. همچنین این مرطوب‌کننده کاری می‌کند که کانسیلر و پودرهایی که برای پوشاندن استفاده می‌کنید بهتر روی پوست بخوابند.

 

روش پوشاندن جوش صورت

 

4. حالا نوبت کانسیلر است؛ بعضی برندها کانسیلرهای مخصوص پوشاندن جوش دارندکه مسلما بهتر می‌توانند پوشش مناسبی ایجاد کنند؛ اما اگر چنین کانسیلری نداشتید یا به راحتی پیدا نکردید باید بدانید که کانسیلر مناسب برای این کار باید کمی پایه زرد داشته ‌باشد. حواستان باشد کانسیلرهای زیر چشم که حالت کرمی‌شکل دارند و از رنگ پوست کمی روشن‌تر هستند اصلا مناسب این کار نیستند چرا که قرمزی‌های پوست را فقط روشن‌تر كرده و کاری می‌کنند که بیشتر جلوه کنند. برای پوشاندن جوش‌ها، جای زخم‌ها و تتو باید سراغ کانسیلرهایی بروید که تن زردرنگ دارند و تقریبا همرنگ پوست صورت هستند.

 

5. توصیه می‌کنیم با انگشت حلقه کانسیلر را روی موضع مورد نظر بمالید چرا‌که با این انگشت بهتر می‌توان کارهای ظریف را انجام داد.

 

6. حالا باید کرم‌پودر همیشگی‌تان را روی تمام صورت بمالید تا پوست رنگی یکنواخت پیدا کند. حواستان باشد هنگامی که روی جوش را با کرم‌پودر می‌پوشانید از حرکات ضربه‌ای استفاده کنید و به هیچ وجه کرم را روی آن نمالید چرا که کانسیلر زیرین هم پخش شده و دوباره قرمزی جوش هویدا می‌شود.

 

7. حالا نوبت زدن پودر است تا هم رنگ صورت مات و یکنواخت و هم دوام کانسیلر روی جوش بیشتر شود. پودر مانع از این می‌شود كه به این راحتی‌ها کانسیلر از بین برود.

 

روش پوشاندن جوش صورت

 

چه کانسیلری انتخاب کنیم

شما باید کانسیلری انتخاب كنید که پایه رنگی گرم داشته‌باشد، حواستان باشد که کانسیلر نباید روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست شما باشد چون در این صورت سفیدی بیش از اندازه زیر چشم‌ها بیشتر جلب توجه خواهد کرد و چهره حالت طبیعی خود را از دست می‌دهد.

 

بهترین حالت این است که کانسیلر دقیقا رنگ پوست باشد و وقتی روی پوست مالیده می‌شود اصلا رنگ آن مشخص نباشد، دنبال کانسیلری باشید که پوشانندگی بالایی داشته‌باشد، معمولا کانسیلرهای جامد(استیک) بیشتر می‌توانند این هدف را برآورده کنند و باید بدانید که کانسیلرهایی که باید با اسفنج مالیده شوند کمترین پوشانندگی را دارند.

 

جدیدترین مطالب سایت