از صابون برای پوست صورت استفاده نکنید

مجموعه : سلامت پوست
از صابون برای پوست صورت استفاده نکنید

از صابون برای پوست صورت استفاده نکنید

تمام صابونها پایه ای قلیایی دارند، بنابراین استفاده از آنها در پوستهای حساس توازن نرمال پوست را برهم میزند و باعث ایجاد حساسیت بیشتر میشود.هرگز صورت خود را با آب سرد و یا گرم نشوئید. آب ولرم بهترین گزینه برای شستشوی پوستهای حساس است.

 

اجتناب از قرار گرفتن در معرض آقتاب: نور خورشید میتواند روی بافت پوست حساس تاثیر گذار باشد، میتوانید از کرمهای ضد آفتاب فاقد چربی برای جلوگیری از آفتاب سوختگی استفاده کنید. از غذاهای حاوی شکر و ادویه زیاد کمتر استفاده کنید و تا حد ممکن مصرف لوازم آرایشی را کم کنید.

 

استفاده از پاک کننده ها و مرطوب کننده ها: پوستهای حساس بیشتر از پوستهای خشک نیازمند مرطوب کننده هستند اما بهتر است از مرطوب کننده های طبیعی برای این نوع پوستها استفاده شود. کرمهای حاوی سالسیلیک میتواند به جلوگیری از بروز جوش در پوستهای حساس کمک کند. حد اقل روزی یک بار پوست خودر ا تمییز و مرطوب کنید

 

خواب مناسب: بی خوابی روی پوستهای حساس به شدت تاثیر گذار است اما در عوض خواب مناسب به بازسازی پوست کمک میکند. حداقل بین 8 تا 10 ساعت خواب روزانه برای هر شخص بزرگسال نیاز است. همچنین دوری از استرس تاثیر مستقیمی روی بافت پوستهای حساس دارد.

 

از آرایش بیش از اندازه دوری کنید: یکی از راههای مراقبت از پوست حساس محدود کردن استفاده از لوازم آرایشی است. آرایش نیز روی بافت پوست حساس تاثیر گذار است . مواد ارایشی منافذ پوست را مسدود کرده و باعث ایجاد جوش میشوند. اجازه دهید پوست به صورت طبیعی نفس بکشد.

 

از لمس کردن های بی مورد پوست بپرهیزید: این مهمترین قانون برای حفظ شادابی و درخشش پوست است. لمس کردن های بیم ورد باعث آسیب دیدن پوستهای حساس میشود. هرگز جوشهای خود را فشار ندهید. اگر احساس خارش در نایه پوست صورت دارید میتوانید با یک پنبه و با ملایمت ا ین کار را انجام دهید.

 

جدیدترین مطالب سایت