فواید شگفت انگیز چای سبز برای پوست

مجموعه : سلامت پوست
فواید شگفت انگیز چای سبز برای پوست

فواید شگفت انگیز چای سبز برای پوست

 

تالاب : چای سبز فرق زیادی با چای سیاه نداره جز اینکه با شیوه متفاوتی خشک شده و خواصش بیشتر از چای سیاه و کمتر از چای سفید حفظ شده.

 

چای فواید زیادی برای قلب، مغز، دستگاه گوارش و … داره، اما فراموش نکرده که روی پوست هم تاثیرات درخشانش رو نشون بده.

 

اولین خاصیت چای سبز برای پوست از روحیه جنگنده این چای در مقابل رادیکال‌های آزاد نشات می‌گیره. رادیکال‌های آزاد در شرایط نرمال وقتی بدن در معرض نور خورشید، آلودگی و دود سیگار قرار می‌گیره فعال می‌شن. چای سبز آنتی‌اکسیدان‌هایی داره که سوار جریان خون می‌شن و به جنگ این رادیکال‌ها می‌رن. پیروزی چای بر این رادیکال‌ها تاثیر خودش رو روی پوست می‌ذاره.

 

چای سبز موادی داره که روند پیری پوست رو معکوس می‌کنه. مصرف چای سبز رد سن رو از روی پوست کمرنگ می‌کنه و با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست مانع ایجاد چروک می‌شه که نماد پیری پوسته.

 

یکی از مهم‌ترین خواص چای سبز روی پوست اینه که اشعه مضر خورشید رو خنثی می‌کنه. اشعه ماورابنفش همون چیزیه که برای فرار از دستش به کرم‌های ضدآفتاب پناه می‌بریم. اما چای سبز به کمک پوست می‌ره و نقش یه لایه UV رو برای پوست بازی می‌کنه.

 

چهارمین و یکی از حیاتی‌ترین خواص نوشیدن چای سبز اینه که از ابتلا به سرطان‌ها از جمله سرطان پوست پیشگیری می‌کنه.

 

چای سبز یه مرهم کارآمد برای مبارزه با التهابات پوستی هم هست. این چای ترکیبات قوی ضد التهابی داره و کسانی که از عوارض این التهاب‌ها مثل شوره رنج می‌برن می‌تونن روی کمک این نوشیدنی جادویی حساب باز کنن.

 

آکنه هم یکی دیگه از عوارض التهاب و ناراحتی‌های پوستیه که چای سبز سخاوتمندانه خواصش رو در اختیارتون می‌ذاره که آکنه رو هم از بین ببرید. چای سبز این کار رو با اتکا به خاصیت ضد باکتریایی و تنظیم فعالیت هورمون‌ها انجام می‌ده.

 

تاثیرات چای سبز روی پوست مثل هر داروی طبیعی و شیمیایی بعد از یک دوره منظم مصرف خودشو نشون می‌ده. می‌تونید چای سبز بنوشید یا از محصولات آرایشی و بهداشتی حاوی عصاره چای سبز استفاده کنید و یا اسپری خونگی این چای رو درست کنید.

 

یکی از این اسپری‌ها به همین سادگی که می‌خونید درست می‌شه: ۱۰۰ گرم چای سبز رو تو نیم لیتر آب نسبتا گرم بریزید و نیم ساعت بعد روی پوست اسپری کنید. این محلول نه تنها همه تاثیرات بالا رو روی پوست‌تون می‌ذاره که حتی در درمان بریدگی‌ها؛ تورم‌های پوستی و آفتاب سوختگی کمک‌تون می‌کنه.

 

جدیدترین مطالب سایت