كشیدن پوست صورت

مجموعه : سلامت پوست
كشیدن پوست صورت

نکاتی در مورد كشیدن پوست صورت

 
كشیدن پوست صورت كه اصطلاحا لیفتینگ صورت گفته می‌شود برای جوانتر كردن پوست و حالت صورت طراحی شده است . بهترین كاندید این عمل فردی است كه ساختار استخوانی صورت وی خوب باشد و فقط نسج نرم صورت او خود را ول كرده باشند.
 
لذا سن مناسب آن بین ۴۰ تا ۶۵ سالگی است اما در سنین بالاتر هم میتوان نتایج مطلوبی را بدست آورد . باید توجه داشت كه هر چند با این عمل چین و چروكهای سطحی پوست كمتر میشود ولی هدف اصلی این عمل كشیدن عضلات و فاشیاهای زیر پوست است .
 
معمولا این عمل با سایر اعمال زیبایی مثل لیفتینگ گردن ، بلفاروپلاستی ، لیفتینگ ابرو و پیشانی بطور همزمان انجام میشود . سئوالی كه اغلب متقاضیان می‌پرسند این است كه نتیجه این عمل چقدر دوام دارد ؟
 
در جواب باید گفت با این عمل چهره شما جوانتر از همسن وسالهای خودتان میشود اما زمان در حال گذر و درحال تاثیرگری بر چهره شما است . این عمل نمی‌تواند از این اثر گذاری جلوگیری كند اما با گذشت زمان باز هم شمابه  نسبت همسن وسالهای خودتان جوانتر خواهید بود .
 
سن متقاضی، جنس پوست وی ، میزان كشیدن فاشیا ها و عضلات زیر پوست همگی بر نتیجه عمل موثرند .
نوع بیهوشی : این عمل هم با بیهوشی عمومی‌وهم بانیمه بیهوشی قابل انجام است . انتخاب آن توسط جراح و با هماهنگی با شما خواهد بود .

 

 

مدت عمل : حدود ۳ ساعت

تكنیك عمل :
خط برش چند سانتیمتر عقب تر از خط رویش موهای گیجگاهی شروع میشود و پایین آمده از عقب برجستگی جلوی سوراخ گوش گذشته و محل اتصال نرمه گوش به صورت را دور می‌زند.
 
سپس در چین پشت لاله گوش كمی‌بالا می‌رود و با زاویه ای حدود ۹۰ درجه به طرف موهای پشت سر میرود .اگر دقت نمایید خواهید دید كه قسمت عمده خط برش در لابه لای موها پنهان میشود و قسمت باقیمانده نیز در محل اتصال لاله گوش به سر محو میشود و بعد از گذشت چند ماه تقریبا جای برش قابل رویت نخواهد بود .
 
کبودی بعد از عمل  اندك است كه در عرض چند روز برطرف خواهد شد. بعد از عمل روزانه پانسمان شما عوض خواهد شد. حدود روز ششم بخیه های شما یكی در میان كشیده میشود و۲ روز بعد از آن باقیمانده بخیه ها كشیده می‌شود .

 

توصیه ها :
 ۱ – شب قبل از عمل حمام نمایید وسر خود را بشویید .
۲ – هنگام ورود به اتاق عمل صورت شما باید فاقد هرگونه آرایشی باشد .
۳ – تا چند هفته ممكن است احساس كشیدگی پوست صورت را داشته باشید كه برطرف خواهد شد.
۴ – كم حسی ویابی حسی لاله گوش تا چند هفته طبیعی است .
۵ – بعد از عمل آنتی بیوتیك  تجویزی را مرتب مصرف كنید .
۶ – از ۲ هفته قبل از عمل تا یك هفته بعد از عمل از خوردن داروهای بروفن ، ایندومتاسین ، پیروكسیكام ، مفنامیك اسید و آسپرین خوداری كنید و چنانچه به هر دلیلی نیاز به مسكن داشته باشید فقط از استامینوفن ساده یا استامینوفن كدئینه استفاده نمایید.

 

جدیدترین مطالب سایت