رنگ کردن اطراف خانه با بهترین روش ها

رنگ کردن اطراف خانه با بهترین روش ها

روش درست برای رنگ کردن خانه 

 

برای اینکه خانه تان زیبا و جالب شود بیشتر خانواده ها رنگ میکنند اما این کار اصول های خاصی دارد که تالاب کمک میکند تا این اصول را به بهترین روش حل کنید.

 

رنگ کردن خانه یکی از روش های نوسازی خانه است. اگر شما هم می خواهید دیوارهای خانه تان را رنگ کنید به شما پیشنهاد می کنیم از نکته های زیر استفاده کنید.

 

رنگ کردن خانه تان را با این نکات ساده تر کنید

بطور کلی نقاشی کار ساده ای نیست چه در حال تغییر رنگ کل دیوار فضای داخلی خانه خود باشید، چه در حال بازسازی یک مبلمان! هر فرد حرفه ای در تخصص نقاشی روش های متفاوتی در زمینه کاری خود دارد، ولی ما ترفند و رازهایی که افراد ماهر در نقاشی دیوار به شما نمی گویند را افشا می کنیم تا اشتباهات رایج نقاشی از این لحظه کاهش یابد.

 

عیوب سطح مورد نظر را سنباده کشی کنید
برای اینکه نقاشی دیوار یا وسیله مورد نظر به خوبی رنگ شود، باید سطح صافی داشته باشد. برای این منظور باید سطح کار سنباده شود و این کار با چرخ سنباده یا ورق سنباده انجام شود. در این حالت است که هر خراش، خش، ترک و یا ضایعه اضافه ای از بین می رود. برای نقاشی دیوار سمباده کشی را از سطح زمین تا سقف در جهت عمودی و افقی انجام دهید. این نکته را در نظر داشته باشید که فشار زیاد بر روی کاغذ سنباده یا دیوار باعث آسیب دیدن آن می شود. برای وسایل چوبی از اسفنج های مخصوص یا سطح سنباده ای استفاده کنید.

 

از پرایمر رنگی استفاده کنید
متخصصین نقاشی قبل از رنگ زدن دیوار، سوراخ و ترک های دیوار را بتونه کاری می کنند. ولی اگر بعد از ماله کشی مستقیما رنگ را به دیوار بزنید، بتونه روی دیوار رطوبت موجود در رنگ را جذب می کند و ظاهر نامناسبی به دیوار می دهد. نقاطی که در اثر این اتفاق بوجود می آید بطور قابل توجهی از باقی قسمت ها متفاوت است. برای جلوگیری از این مشکل نقاشان حرفه ای از پرایمر رنگی قبل از رنگ اصلی دیوار استفاده می کنند. به جای استفاده از پرایمر سفید حرفه ای ها اغلب از پرایمر خاکستری و یا رنگ دیگری که به پوشش نهایی نزدیک است استفاده می کنند. پرایمر رنگی برای پوشاندن پوشش موجود روی دیوار بهتر از پرایمر ساده و سفید رنگ عمل می کند و در نهایت پوشش دیوار ظاهر بهتری خواهد داشت و تعداد دفعاتی که رنگ بر روی دیوار زده می شود، کاهش می یابد. این مرحله برای رنگ هایی مانند قرمز و نارنجی کاربرد خوبی دارد که بدون استفاده از پرایمر نیازمند سه سری یا بیشتر رنگ بر روی دیوار هستند.

 

نوار چسب را با کاردک فشار دهید
هیچ چیزی بدتر از این نیست که بعد از اتمام عملیات نقاشی دیوار به سراغ نوار چسبی که روی قرنیز زده اید بروید و بعد از جدا کردن نوار ببینید که قرنیز چوبی هم به رنگ آغشته شده است. برای اینکه این اتفاق نیفتد باید در زمانی که می خواهید چسب را به سطح مورد نظر بزنید به نکاتی توجه کنید. بعد از اینکه نوار چسب را به چوب قرنیز چسباندید، یک کاردک را به روی نوار بکشید و فشار دهید تا به خوبی بچسبد.

 

از چسب مخصوص رنگ به رنگ آبی استفاده کنید تا چسب آن بر روی سطح قرنیز باقی نماند. چسب مخصوص نقاش ها به راحتی جدا می شود ولی در عین حال از پس دادن رنگ به سطح زیرین خود نیز محافظت می کند.

 

رد قلمو را با مایع مخصوص پوشاننده رنگ از بین ببرید
به گزارش تالاب برای اینکه رد قلمو حاصل از عملیات رنگ آمیزی دیوار را از بین ببرید از پوشاننده رنگ با نرم کننده رنگ استفاده کنید و آن را (مایع فلوترول) با رنگ مخلوط کنید. با این کار اولا روند خشک شدن رنگ آهسته تر می شود و در نتیجه اگر می خواهید در برخی از قسمتها رنگ را دوباره بر روی دیوار بزنید به مشکل بر نمی خورید. ثانیا پوشاننده رنگ باعث می شو رنگ قلمو بر روی دیوار باقی نماند. افراد حرفه ای در زمینه نقاشی دیوار از نرم کننده رنگ برای سطوح چوبی، دیوار و درب ها استفاده می کنند. میزان مورد نیاز را بر اساس دستور العمل کارخانه به رنگ اضافه کنید.

 

در مرز دیوار و سقف بافت دار خراش ایجاد کنید
یکی از مشکلاتی که در نقاشی دیوار زمانی که سقف خانه دارای بافت است، ایجاد می شود این است که تقریبا غیر ممکن است که خط صاف و بدون تماس با سقف بوجود بیاید. برای این مشکل حرفه ای های رنگ از یک روش ساده استفاده می کنند. آنها با به کار بردن یک پیچ گوشتی در محل تقاطع سقف و دیوار خراش ایجاد می کنند. در این صورت است که در حین رنگ زدن گوشه دیوار رنگ اضافی وارد خراش ایجاد شده می شود و دیگر بافت سقف رنگی نمی شود.

 

از پارچه برزنت استفاده کنید
افراد حرفه ای از پارچه یا ملحفه در سطح زمین استفاده نمی کنند. پارچه های نازک نمی توانند مانع عبور رنگ به کفپوش خانه شوند. آنها پلاستیک را هم به کار نمی برند به دلیل اینکه با ریختن رنگ، پلاستیک آن را جذب نمی کند و سطح همیشه خیس باقی می ماند. حرفه ای های رنگ از پارچه برزنت برای کف زمین استفاده می کنند. البته اگر سقف خانه خود را رنگ نمی زنید، نیازی نیست تمام سطح کف را بپوشانید. تنها کافی است پارچه برزنت را به موازات دیوار و در تمام طول اتاق بر روی زمین قرار دهید تا به خوبی از کفپوش خانه شما محافظت کند. همچنین به سادگی جمع آوری می شود.

 

یک دیوار را تمام کنید و بعد به سراغ بعدی بروید
ممکن است رنگ آمیزی گوشه های دیوار به نظر ساده برسد و ترجیح بدهید اول گوشه ها را نقاشی کرده و بعد به سراغ قسمت اصلی دیوار بروید. ولی اینطور نیست! نقاشان حرفه ای هر کدام از اضلاع اتاق را به یک سطح مجزا نگاه می کنند. در این صورت بعد از رنگ آمیزی هر دیوار از رول بر روی آن استفاده می کنند و سپس به سراغ دیوار بعدی می روند. در این صورت است که رد قلمو می تواند با حرکات رول بهتر آمیخته شود. بعد از استفاده از قلمو و رنگ روی آن را با یک سینی یا حوله مرطوب بپوشانید تا هوا باعث خشک شدن قلمو و سطل رنگ نشود.

 

پنجره را تراش دهید
اگر می خواهید چارچوب پنجره را رنگ کنید خود را با چسب زدن به شیشه پنجره آزار ندهید. در هر صورت شیشه رنگی می شود! اجازه دهید رنگ به شیشه پنجره برخورد کند و سطح آن را نیز رنگی کند. بعد از خشک شدن رنگ، می توانید با یک کاتر یا تیغ ساده رنگ های اضافی را از سطح روی شیشه بتراشید.

 

رنگ را در یک ظرف نگهداری کنید تا ثابت بماند
یک رنگ مشابه می تواند در قوطی های مختلف به رنگ های مختلف دیده شود. این تفاوت را به طرز آشکاری زمانی که نیمی از گالن جدید رنگ را به دیوار زده اید، متوجه می شوید. برای اینکه متوجه شوید رنگ ها از یک کد رنگی مشابه هستید از روش حرفه ای ها استفاده کنید. آنها گالن های مختلف رنگ را در یک قوطی بزرگ با هم مخلوط می کنند.

 

کاور غلطک رنگ را بشویید
چه کاور غلطک رنگ شما ارزان باشد و یا گران قیمت، قبل از اینکه آن را برای اولین بار استفاده کنید بشویید تا از شر کرک و پرزهای مزاحم که ناچار به سطح غلطک چسبیده اند خلاص شوید. کاور غلطک را با آب و مقدار کمی صابون مایع شستشو دهید و با دست نیز آن را بمالید تا نخ و پرزهای اضافی آن خارج شود. بعد از شستشو نیازی نیست برای استفاده آنها منتظر شوید تا خشک شود.

 

دیوار کثیف را با مایع از بین برنده چربی تمیز کنید
رنگ روی دیوار چرب و کثیف مانند دیوار کنار گاز در آشپزخانه نمی نشیند! برای اینکه سطح چرب و کثیف دیوار را از بین ببرید از مایع شوینده یا از برنده چربی استفاده کنید. به گفته حرفه ای های رنگ، دستورالعمل نوشته بر روی قوطی را دنبال کنید. دستکش و عینک را در زمان استفاده از آنها فراموش نکنید.

 

با قلموی آغشته به رنگ شروع کنید
افراد حرفه ای قلمو را کاملا آغشته به رنگ می کنند و حتی زمانی که رنگ در حال چکیدن از قلمو است آن را به روی دیوار می زنند. آنها حدود ۴ سانتیمتر انتهایی قلمو را داخل سطل رنگ فرو می برند آن را به دیواره ظرف رنگ کوبیده و دوباره آن را به درون رنگ می برند و در حالی که قطرات رنگ در حال ریختن از قلمو است، رنگ زدن دیوار را آغاز می کنند. ولی بسیاری از افراد غیر حرفه ای اضافی رنگ قلمو را گرفته و بعد اقدام به رنگ آمیزی دیوار می کنند.

 

از ریزش قطرات رنگ بر روی دیوار جلوگیری کنید
زمانی که قلموی آغشته به رنگ فراوان را استفاده می کنید، احتمال راه افتادن و ریزش رنگ به سمت قسمت های پایینی و گوشه دیوار وجود دارد. برای جلوگیری از این مسئله قلمو را در فاصله ۲ سانتیمتری از سطح زمین بر روی دیوار بکشید تا رنگ اضافی را جذب کند. در حالی که رنگ قلمو تمام می شود، آن را بر روی گوشه دیوار و محل تماس با زمین بکشید. برای اینکه پوششی یکدست داشته باشید ممکن است مجبور شوید این کار را چندبار تکرار کنید ولی مراقب باشید رنگ اضافی با قرنیز یا گوشه های دیوار برخورد نکند.

جدیدترین مطالب سایت