آشنایی جالب با ورزش های ترکیبی در جهان + عکس

مجموعه : اخبار ورزشی
آشنایی جالب با ورزش های ترکیبی در جهان + عکس

آشنایی جالب با ورزش های ترکیبی در جهان + عکس

سری جدید ورزش های ترکیبی برای ما ایرانیان متفاوت است اما برای غربی ها یه رویداد طبعی ست در ادامه مطلب آشنایی جالب با ورزش های ترکیبی در جهان سایت تالاب همراهی کنید.

 

ورزش های ترکیبی در جهان وجود دارند که از چندین ورزش مختلف الهام گرفته و یک ورزش جدید را بوجود آورده اند و خیلی از آن ها جالب و عجیب هستند. بعضی از ورزش‌های دنیا مانند شطرنج – بوکس (Chess boxing)، از ترکیب 2 ورزش یا چند ورزش به وجود آمده‌اند. در این گونه ورزش‌ها باید شرکت کنندگان هم ار لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ ذهنی آمادگی داشته باشند

 

تا بتوانند رقیب خود را شکست دهند. بااینکه بسیاری از این ورزش‌های ترکیبی عجیب و غریب هستند اما دارای جذابیت خاصی هستند و هرروز به طرفداران این نوع ورزش‌ها اضافه می شود؛ مانند بریک دنس (Break Dance) که از تلفیق رقص و حرکات آکروباتیک به وجود آمده است. برای آشنایی با عجیب‌ترین ورزش‌ های ترکیبی همراه گجت نیوز باشید.

 

شطرنج – بوکس

آشنایی جالب با ورزش های ترکیبی در جهان + عکس

به گزارش تالاب شاید برای بسیاری این سوال پیش بیاید که چرا باید به این ورزش پرداخت؟ «دیوید اپتو» یکی از بنیانگذاران این ورزش معتقد است، شطرنج بوکس ثابت می‌کند که یک بوکسور هم عقل دارد و هم قدرت بدنی. او می‌گوید بسیاری بر این باورند که بوکسورها آدم‌های کم‌هوشی هستند، اما زمانی که شما شطرنج و بوکس را با هم تلفیق می‌کنید

 

بدین معناست که ورزشکار هم می‌تواند بوکسور باشد و هم یک فرد باهوش، در واقع هدف ما این است که به مردم نشان دهیم بوکسورها آدم‌های باهوشی هستند.با ترکیب هوش و توانایی جسمی، به دنیای عجیب ورزش شطرنج بوکس وارد می‌شوید. اگر شما از عهده پرداخت پول یک جفت دستکش بوکس برآیید و بتوانید

 

کمی از فسفر مغزتان را در اختیار شطرنج قرار دهید، می‌توانید در این ورزش وارد شوید. این ورزش زاییده تفکر آلمانی است و از ترکیب شش دور شطرنج مابین پنج راند بوکس تشکیل شده است. شرکت‌کننده می‌تواند یا در شطرنج طرف مقابلش را کیش و مات کند و یا او را در رینگ ناک اوت کند.

 

البته مانند تمام ورزش‌های دیگر، این ورزش هم داور می‌خواهد. با توجه به اینکه ممکن است مدت شطرنج برای هر حرکت طولانی شود، در وقت تعیین شده اگر شما بتوانید در شطرنج طرف مقابل را آچمز هم کنید، برنده محسوب می‌شوید. به‌علاوه در صورت تمام شدن زمان پنج دور بوکس، نفری برنده اعلام می‌شود که امتیاز بیشتری دارد. شاید فکر کنید انجام آن آسان است اما گاهی کهنه کارهای عرصه ورزش هم در انجام این رقابت ورزشی درمانده‌اند.

 

حمل همسر

آشنایی جالب با ورزش های ترکیبی در جهان + عکس

فنلاندی‌ها مبتکر مسابقه قهرمانی حمل همسر هستند. مسابقه راحت است، کافی است شما در حالی که همسر خود را کول کرده‌اید، سریع‌تر از همه از خط پایان بگذرید. این ورزش در غرب فنلاند در شهرهای کوچک انجام می‌شود. مقررات خاص درباره وزن همسر وجود ندارد. آخرین برندگان این مسابقه بنابر اطلاعات سایت این ورزش، یک زن و شوهر استونیایی بوده‌اند و خود فنلاندی‌ها در آخرین دوره نتوانسته‌اند به مدالی دست پیدا کنند.

 

لیگ‌ سنگ، کاغذ، قیچی

آشنایی جالب با ورزش های ترکیبی در جهان + عکس

یکی از عجیب‌ترین ورزش‌ های ترکیبی همان بازی سنگ، کاغذ، قیچی خودمان است که در آمریکا باب شده است. در لیگی که در سال 2006 در لاس و گاس آمریکا برگزار شد، 257 نفر از سراسر آمریکا شرکت داشتند و جایزه‌ای معادل 50 هزاردلار به نفر برنده داده شد. درباره اینکه قوانین این بازی چه هستند و چه کسانی می‌توانند در آن شرکت کنند، اطلاعات بیشتری به دست نیاورده‌ایم.

 

ماراتن انسان – اسب

آشنایی جالب با ورزش های ترکیبی در جهان + عکس

مسابقه مشهوری درولز وجود دارد که ماراتن انسان – اسب نامیده می‌شود. هدف از این ورزش، فایق آمدن بر قدرت اسب‌های انتخاب شده‌ای است که در کنار ورزشکاران می‌دوند. طول زمین مسابقه 35 کیلومتر است که در تمام طول آن پستی و بلندی‌های طبیعی وجود دارد که هم تحمل انسان و هم تحمل و استقامت اسب

 

برای گذشتن از آنها مهم است. تنها تفاوت موجود در طول مسابقه گذشتن از یک منطقه جنگلی است که انسان دونده می‌تواند از لابه‌لای درختان آن بگذرد اما اسب دونده باید آن را دور بزند. هدف نهایی این ورزش، زودتر گذشتن از خط پایان است. ممکن است انسان در مبارزه پیروز شود و یا اسب؟ شما چه فکر می‌کنید؟ اگر بدانید که جایزه این مسابقه مبلغ زیادی است که هر سال در حال اضافه شدن است چطور؟

 

غواصی در لجن

آشنایی جالب با ورزش های ترکیبی در جهان + عکس

شرکت‌کنندگان در این مورد از ورزش‌ های ترکیبی باید مسیری گل آلود را به مقدار 55 متر در یک لجن متعفن و بدبو غواصی کنند و هر کس بتواند در کمترین زمان این کار را انجام بدهد، برنده مسابقه خواهد شد. شرکت‌کنندگان مجهز به لوله تنفس در زیر آب و کفش غواصی هستند و نمی‌توانند از شناهای معمول استفاده کنند. رکورد این مسابقه یک دقیقه و 35 ثانیه و متعلق به آقای فیلیپ جان است. آخرین مسابقه در تاریخ 27 آگوست برگزار خواهد شد.

 

دنبال کردن پنیر

آشنایی جالب با ورزش های ترکیبی در جهان + عکس

این مورد از ورزش‌ های ترکیبی که به مسابقه غلتاندن پنیر مشهور است، ورزش خطرناکی است که با قدمت صدها ساله در انگلیس و بر تپه هیل انجام می‌شود. یک حلقه پنیر به وزن 5/2 کیلوگرم از تپه‌‌ای با شیب تند به پایین غلتانده می‌شود و شرکت‌کنندگان برای گرفتن آن با هم به رقابت می‌پردازند.

 

همه ساله در این مسابقه دست و پاهای زیادی شکسته می‌شود و جراحات زیادی به وجود می‌آید اما اگر بتوانید آن پنیر را بقاپید، علاوه‌بر دریافت جایزه نقدی که مقدارش قابل توجه است هم مشهور می‌شوید و هم یک قالب پنیر به دست آورده‌اید البته اگر سالم بمانید.

 

راگبی زیر آب

آشنایی جالب با ورزش های ترکیبی در جهان + عکس

بازی راگبی زیر آب در یک استخر شنا به عمق چهار متر انجام می‌شود. هر تیم آن شامل 11 بازیکن است که سعی می‌کنند توپ سنگین را به دروازه طرف مقابل بزنند. هر دروازه در ته استخر نصب شده است. این ورزش یک بازی هیجان‌انگیز است و هیچ قانون خاصی به جز قانون جاذبه بر آن حکم نمی‌راند. بنابراین برای راه یافتن به آن ممکن است لازم نباشد شما حتماا شرایط خاصی داشته باشید.

 

بزکشی

آشنایی جالب با ورزش های ترکیبی در جهان + عکس

یکی از ورزش‌ های ترکیبی عجیب، بزکشی در افغانستان و قرقیزستان است. در این ورزش افراد تیم‌ها که روی اسب نشسته‌اند، سعی می‌کنند با استفاده از دست، لاشه سر بریده یک بز یا گوسفند را از دروازه حریف بگذرانند. این ورزش توانایی خیلی زیادی می‌خواهد و همه کس نمی‌تواند در این شرایط به مسابقه بپردازد.

 

مسابقه ممکن است طی انجام به خشونت بینجامد بنابراین داوران مسابقه از افراد پرسابقه و بالای 40 سال انتخاب می‌شوند. هربار که لاشه از دروازه تیم مقابل عبور داده شود، یک امتیاز به حساب می‌آید و در پایان مسابقه آنکه امتیاز بیشتری به دست آورده، برنده مسابقه اعلام می‌شود.

 

هاکی روی چرخ

آشنایی جالب با ورزش های ترکیبی در جهان + عکس

اگر با دیدن تعداد زیاد کانادایی‌های بی‌دندانی که در دست خود چوب هاکی حمل می‌کنند، معتقد شده‌اید که ورزش هاکی روی یخ ورزش سختی است، حتما با یک بار بازی هاکی روی چرخ البته اگر از عهده‌اش بربیایید، نظرتان عوض می‌شود. این بازی با همان قوانین قدیمی هاکی روی یخ انجام می‌شود

 

اما به جای کفش مخصوص هاکی روی یخ و زمین ‌بازی یخ زده، باید از تک چرخه‌هایی استفاده کنید که در یک سالن معمولی رانده می‌شوند. چند سالی است که این بازی در آمریکا نیز رواج یافته است. پیش از آن در آلمان و انگلیس طرفداران و بازیکنان به این بازی پرداخته‌اند. لیگ این بازی در آلمان برقرار است و بازیکنان

 

مشتاقی را می‌توانید پیدا کنید که صبح سحر تا غروب خورشید را روی چرخ‌های خود به تمرین این بازی مشغول‌‌اند. هاکی روی چرخ یکی از طاقت‌فرساترین ورزش‌ های ترکیبی این لیست است.

 

سپاک تاک راو

آشنایی جالب با ورزش های ترکیبی در جهان + عکس

این ورزش در مالزی بسیار محبوب است. روش اجرای آن شاید زیاد، عجیب و غریب نباشد اما آنچه مایه حیرت شما در این مورد از ورزش‌ های ترکیبی می‌شود، مهارت و چابکی بازیکنان است که حتی ممکن است مایکل جوردن را هم شرمنده کند. با تلفیق فوتبال و والیبال و ژیمناستیک، این ورزش زیبا و حیرت‌آور به وجود آمده است. توپ این بازی با سایز 40 سانتی‌متر توپ نرمی است که از خمیر خیزران تهیه می‌شود.

 

هر تیم سه بازیکن دارد و بازیکنان که در دو طرف یک تور قرار گرفته‌اند، با پا توپ را به حرکت درمی‌آورند. آنها فقط می‌توانند از پا، شانه یا سر برای ضربه زدن به توپ استفاده کنند اما اجازه ندارند دست‌های خود را برای ضربه زدن به کار ببرند. به طور معمول بازیکنان را در حالت پشتک زدن به جلو یا عقب می‌بینید و در حالت‌هایی که ممکن است حتی تصورش در ذهن شما خطور نکند.

جدیدترین مطالب سایت