تاریخچه اسپینینگ و سوابق آن

مجموعه : اخبار ورزشی
تاریخچه اسپینینگ و سوابق آن
اسپینینگ در سال 1980 بوسیله یک مربی به نام Johnaten بوجود آمد و این تمرینات استفاده از المانهای اصلی ورزشکاران را برای مردم عادی در همه سطوح آمادگی جسمانی فراهم آورد و بر خلاف عقیده عمومی،
 
 
اسپینینگ تنها یک برنامه گروهی و پر انرژ‍ی همراه شدن با یکدیگر تصویر خلاق و هماهنگی کامل بدن و ذهن است همه سنین را با هر توانایی که داشته باشند با خود همراه می کند.
 
 
این رشته بوسیله دوچرخه سواران حرفه ای مخصوصا دوچرخه سوارانی که در کوهستان مجبور بودند ساعتها سواری کنند و چرخ بزنند طراحی شد تا بدن خود را آماده کنند تا بتوانند ساعتها در کوهستان دوام بیاورند.
 
 
 ورزش اسپینینگ یک راه خوب برای مصرف کالری و تقویت ماهیچه ها است. کلاس های این ورزش در باشگاه های بدنسازی و در شرایط نور و موزیک مناسب برای ایجاد یک محیط پر انرژی، برگزار می گردد.
 
 
مربی اسپینینگ، در تمامی مراحل آن از جمله گرم کردن، دوی سرعت، صعود کردن و در انتها خنک کردن، ورزشکاران را راهنمایی می کند . شما نیروی خود را برای پدال زدن روی دوچرخه کنترل می نمایید. وسایلی که برای آن نیاز دارید شامل لباس و کفش ورزشی، حوله و بطری آب می باشد.
 
تاریخچه اسپینینگ و سوابق آن

 در کلاس های اسپینینگ چه اتفاقی رخ می دهد؟

 
تصور کنید یک کلاس ورزشی پر از دوچرخه های اسپینینگ که ورزشکاران بر روی آنها به شدت در حال پدال زدن هستند. رقص نور و موزیک، کاملاً فضای سالن را پر کرده و مربی روی دوچرخه، بوسیله یک هِدسِت در حال راهنمایی ورزشکاران می باشد.
 
 
ورزشکاران آنقدر پدال می زنند تا خیس عرق شوند. اسپینینگ یک ورزش جدید است که ورزشکاران بصورت گروهی در آن شرکت کرده و بطور معمول بین ۳۰ الی ۷۵ دقیقه بطول می انجامد.
 
 
کلاس ها، بوسیله مربی ورزشی در مراحل مختلف آن هدایت و رهبری می شود، از گرم کردن گرفته تا مراحل سخت و در پایان خنک کردن.
  شدت ورزش در اسپینینگ متاثر از عوامل زیر است:
 
– آهنگ و تعداد پدال زدن.
 
– مقاومت پدال در برابر فشار ورزشکار که قابل تنظیم می باشد.
 
– با توجه به موقعیت قرارگیری ورزشکار، که بصورت نشسته یا ایستاده بر روی دوچرخه قرار گیرد.
 
اسپینینگ (spinning) یک ورزش مفید برای بهبود وضعیت قلبی-عروقی و کاهش چربی های موضعی می باشد. در اینجا بیان می کنیم که چگونه این ورزش برای
 
تاریخچه اسپینینگ و سوابق آن
سلامتی بدن مفید است:
 
 
۱- اسپینینگ پاها را قوی می کند:
استفاده از دوچرخه، بدون تحمل فشار خاصی، سبب تقویت ماهیچه های پا و عضلات ران، باسن و تاندون ها می شود. اگر به دنبال پاهای قوی هستید، اسپینینگ بهترین راه حل است.
 
۲- اسپینینگ سبب بهبود چربی سوزی می گردد:
سوختن چربی ها زمانی اتفاق می افتد که ضربان قلب به ۶۵ الی ۷۵ درصد از حداکثر ممکن برسد. شما می توانید تعداد ضربان قلب خود را بصورت دستی و یا با استفاده از مانیتور موجود در دوچرخه های کلاس ورزش اندازه گیری نمایید.
 
با اندازه گیری صحیح ضربان قلب، از دوچرخه می توان برای کاهش چاقی های موضعی و در نتیجه کاهش وزن بهره برد. بر روی دوچرخه های اسپینینگ به راحتی می توانید با حفظ شرایط، به ۲۰ دقیقه لازم جهت بهبود چربی سوزی برسید.
 
 ۳- اسپینینگ باعث بهبود عملکرد قلبی-عروقی می گردد:
قلب و شُش، سیستم قلبی-عروقی را تشکیل می دهند و اسپینینگ عملکرد آنها را ارتقاء می دهد. این به معنای بهبود گردش خون، و در نتیجه اکسیژن رسانی مطلوبتر به بافت های بدن می باشد. سطح تناسب اندام شما وابسته به عملکرد سیستم قلبی-عروقی است. همزمان با افزایش زمان تمرین با دوچرخه، سیستم قلبی-عروقی و سطح تناسب اندام بهبود می یابند.
 
 
۴- اسپینینگ یک ورزش برای تحمل وزن (بار) نیست پس خطر آسیب دیدگی در آن کاهش می یابد:
مزیت دیگر دوچرخه این است که یک ورزش عدم تحمل وزن محسوب می گردد. بدین معنی که مثلاً در زمان دویدن، بدن در مقابل صدمات محافظت نمی شود. “نشستن فعال” در اسپینینگ سبب کاهش فشار بر روی مفاصل شده و خطر آسیب دیدگی را تا حد زیادی کاهش می دهد.
 
جدیدترین مطالب سایت