تاریخچه موج سواری با کایت

مجموعه : اخبار ورزشی
تاریخچه موج سواری با کایت
استفاده از کایت برای راندن برای اولین بار در قرن سیزدهم به چینی ها نسبت داده می شود.
 
 
در دهه ۱۸۰۰ میلادی ، جورج پوکوک کایتهای بزرگی را برای راندن بر روی زمین و قایق ها بر روی آب مورد استفاده قرار داد که برای کنترل آن از یک سیستم کنترل ۴ خطه استفاده می کرد ، سیستمی مشابه با چیزی که امروزه از آن استفاده می شود.
 
هم ارابه ها هم قایق ها می توانستند جهت خود را تغییر داده و در مسیر باد حرکت کنند.

 

کایتها می توانستند برای یک مدت مداوم در هوا پرواز کنند، هدف از این کار استفاده از نیروی کایت به جای نیروی اسب برای حرکت بود تا بدین وسیله از دادن مالیات برای اسب که در آن زمان رایج بود ، خلاصی یابند.

 

در سال ۱۹۰۳ ، ساموئل کودی که پیشکسوت فن هوانوردی بود ، کایتهای مخصوص پرواز انسان را ساخت و موفق به عبور از کانال انگلیسی با یک قایق کوجک از جنس کتان شد که با نیروی کایت حرکت می کرد.

تاریخچه موج سواری با کایت

در اواخر دهه ۱۹۷۰ تولید انواع کایتهای کولار و سپس اسپکترا و همچنین کایتهای قابل کنترل دیگر که کارایی بالا داشتند ، باعث گردید تا از نیروی کایت برای کشش استفاده گردد. در سال ۱۹۷۸ کایت فلکسی فویل که ساخته «یان دیز» بود قایق تورنادو را با سرعتی بالغ بر ۴۰ کیلومتر در ساعت کشید .
 
 
در دهه ۱۹۸۰ تلاشهایی برای حرکت با کایت صورت گرفت و موفقیتهایی هم در اسکیت روی یخ ، اسکی روی برف، اسکی روی آب و اسکیت با کمک کایت بدست آمد.
دو برادر با نامهای برونو لگاگنوس و دومینیک لگاگنوس اهل سواحل آتلانتیک در فرانسه در اواخر دهه ۱۹۷۰ و اوایل دهه ۱۹۸۰ طراحیهایی برای کایتهای مخصوص موج سواری انجام دادند و بالاخره در نوامبر ۱۹۸۴ اولین کایت که قابلیت باد شدن را داشت به نام خود ثبت کردند و این اختراع تاکنون توسط بسیاری از شرکتهای سازنده کایت مورد استفاده قرار گرفته است .
 
 
جدیدترین مطالب سایت