دختران ورزشکار و نیاز به آهن

مجموعه : اخبار ورزشی
دختران ورزشکار و نیاز به آهن

نیاز شدید دختران ورزشکار به آهن

دخترانی که ورزش‌های سنگین انجام می‌دهند، باید از مکمل‌های آهن و در صورت گیاهخوار بودن از ویتامین B۱۲ و مواد مغذی دیگر استفاده کنند.
احمدرضا درستی‌مطلق اظهار داشت:

 

افرادی که مواد غذایی، نیاز بدنشان را تأمین نمی‌کنند، لازم است زیر نظر پزشک متخصص از مکمل‌‌های غذایی استفاده ‌کنند.

 

او افزود: گاهی اوقات حجم غذای مصرفی کافی بوده ولی نیاز بدن را از نظر ویتامین و ریزمغذی‌ها تأمین نمی‌‌کند که در این صورت نیز لازم است افراد مکمل‌های غذایی را مورد استفاده قرار دهند.

دختران ورزشکار و نیاز به آهن

درستی مطلق همچنین در خصوص مکمل‌هایی که ورزشکاران و برخی از نوجوانان مصرف می‌کنند، اظهار داشت: گاهی غذای مصرفی ورزشکاران و نوجوانان کلیه مواد مورد نیاز بدن آنها را تأمین نمی‌کند بنابراین از مکمل‌های غذایی استفاده می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: نمی‌توان گفت که هیچکس به مکمل غذایی نیاز ندارد، بلکه باید بر این نکته تاکید کرد که مکمل‌ها زیر نظر متخصص مصرف شود.

 

رئیس انستیتو ملی تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور درباره عوارض استفاده از مکمل‌ها گفت: مصرف مکمل‌ها بیش از نیاز بدن موجب بروز عوارضی در بدن فرد می‌شود که ممکن است شدید و خطرناک باشد.

 

وی در زمینه مصرف انواع مکمل‌های غذایی در ورزشکاران گفت: برخی از ورزشکاران از مکمل‌های اسید آمینه به شکل گلوتامین‌ها ، آرژنین‌ یا ترکیب سایر مواد همچون کراتین و پودر پنیر مصرف می‌کنند.

دختران ورزشکار و نیاز به آهن

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این مواد، پروتئین‌هایی هستند که گاهی برخی از افراد به آن نیاز دارند اما در صورت مصرف بیش از حد آن به کبد و کلیه آنها لطمه وارد می‌کند.

 

درستی مطلق با اشاره به انواع مکمل‌‌ها اظهار داشت: مکمل‌ها به ۲ دسته درشت‌مغذی‌ها و ریزمغذی‌ها تقسیم می‌شوند. رئیس انستیتو ملی تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی در ادامه بیان داشت:

 

از درشت مغذی‌ها می‌توان به پروتئین، کربوهیدرات‌ها و چربی‌هایی از قبیل اسیدهای چرب و از ریزمغذی‌ها می‌توان به ویتامین‌ها و انواع موادمعدنی اشاره کرد . او در مورد سرمنشاء مکمل‌های غذایی بیان داشت: مکمل‌ها از مواد گیاهی، حیوانی و شیمیایی به دست می‌آیند.

 

درستی مطلق درباره سن مصرف مکمل‌های غذایی تصریح کرد: مکمل‌های غذایی از سن ۶ ماهگی همراه شیر مادر در قالب شربت یا قطره ممکن است استفاده شود .

 

همچنین بدن برخی سالمندان نیز به مکمل نیاز دارد. وی اضافه کرد: در علم تغذیه توصیه می‌شود با مصرف کافی، مناسب و متعادل مواد غذایی، نیازهای بدن تامین شود و در صورتی که افراد از غذای مصرفی، مواد ضروری را دریافت نکنند لازم است از مکمل‌های غذایی استفاده کنند.

 

جدیدترین مطالب سایت