رکورددار پیشین دوی ۱۰۰ متر جهان

مجموعه : اخبار ورزشی
رکورددار پیشین دوی ۱۰۰ متر جهان

رکورددار پیشین دوی ۱۰۰ متر جهان

 

آزمایش دوپینگ “تایسون گای” آمریکایی و “آسافا پاول” که قهرمان پیشین و رکورد دار دوی 100 متر دنیا بود مثبت درآمد.

 

 

به گزارش تالاب پاول در صفحه توییتر خود اعلام کرده به هیچ وجه نمی‌دانسته که از یک ماده ممنوعه استفاده کرده است. «نمونه‌ آزمایشی که به نشنال ترایل دادم، نتیجه‌ای متفاوت داشت.

 

ماده اوگزیلوفرین در نمونه پیدا شد که گویا ماده‌ای ممنوعه است. باید به خانواده،‌ دوستان و مهم‌تر از همه، هوادارانم اعلام کنم به هیچ وجه اطلاعی از ممنوع بودن این ماده نداشتم و نمی‌خواستم هیچ قانونی را نادیده بگیرم. نمی‌خواستم تقلب کنم.»

 

 

پاول که هیچ گاه مدال انفرادی قهرمانی را به دست نیاورده است‌،‌ بین سال‌های 2005 تا 2008 و با 9.74 ثانیه رکورد دار دوی 100 متر بود که توسط اوسین بولت، هموطن او شکسته شد.

 

پاول در ادامه گفت: از زمانی که این نتیجه اعلام شده، حال و روز خوبی ندارم. نتیجه اعلام شده بدون شک روی حضور من در مسابقه‌های جهانی که تابستان جاری در مسکو برگزار می‌شود تاثیر منفی خواهد گذاشت.

 

پاول که پیش از این با آسیب دیدگی‌های زیادی روبه‌رو بود، با به دست آوردن رتبه هفتم در دور انتخابی 100 متر، از حضور در مسکو محروم شد.

 

“پل دویل”، وکیل پاول در مورد دوپینگ او گفت: ما با وادا (کمیته ضد دوپینگ) در این زمینه تعامل خواهیم داشت و به آنها خواهیم گفت که پاول نمی‌دانسته که این ماده ممنوعه است.

 

جدیدترین مطالب سایت