سطح زمین و ورزشکاران در فوتبال

مجموعه : اخبار ورزشی
سطح زمین و ورزشکاران در فوتبال

سطح زمین و ورزشکاران

 

محققان به بررسی چهار سطح مختلف که اغلب بر روی آنها ورزش انجام می‌شود، پرداخته‌اند.

 

 شرکت کنندگان در یک تحقیق در دانشگاه رود آیلند به مدت چند هفته‌ بر روی صحفه‌های مختلف بالا و پایین می پریدند تا تاثیر این سطوح را بر کارایی و جراحت‌های احتمالی بررسی کنند.

 

دیزاهاتفیلد ، استاد یار حرکت شناسی در دانشگاه رود آیلند می‌گوید: اطلاعات کمی راجع به تاثیر سطوح مختلف بر کارایی و مجروحیت ورزشکاران وجود دارد.

 

معمولا هزاران دلار صرف می‌شود تا چمن مصنوعی یا چمن طبیعی در زمین‌های ورزشی کاشته شود، اما تصمیم گیری در این زمینه به میزان بودجه بستگی دارد. ما فکر می‌کنیم که تحقیقاتی که در حال انجام است به سوالات زیادی مخصوصا در زمینه آسیب دیدگی‌ها پاسخ می‌دهد؟

 

در این تحقیقات چهار سطح مختلف، سطح فلزی سخت، چمن مصنوعی که در بازی‌های بین‌المللی فوتبال به کار گرفته می‌شود و چمن طبیعی و زمین خاکی انجام شد.

 

از 42 داوطلب خواسته شد تا به پنج صورت مختلف بر روی این زمین ها بپرند تا مشخص شود ارتفاع پرش آنها و قدرت شان چقدر می‌شود.

 

از این افراد فیلمبرداری شد تا زاویه قرار گرفتن پا ، زانو و مچ پای آنها مورد بررسی قرار گیرد.

 

هاتفیلد می‌گوید: ما انتظار داشتیم که کارایی بر روی چمن مصنوعی کمی بهتر باشد، آسیب دیدگی‌ زانو و مچ در سطوح سخت بیشتر بود.

 

هاتفیلد می‌گوید : خیلی از افراد به خصوص خانم‌ها دچار مشکلات زانو می‌شوند و به خصوص پارگی ACL برای آنها به وجود می‌آید . گرفتن چمن مصنوعی ارزان‌تر و ساده‌تر از چمن طبیعی است، اما میزان آسیب دیدگی‌ ها در چمن طبیعی کمتر است، زیرا می‌تواند بیشتر تاثیرات و ضربه‌ها را جذب کند.

 

هاتفیلد معتقد است که از نتیجه‌ این تحقیقات می‌توان در ساخت زمین‌های تفریحی نیز استفاده کرد. تحقیقات بر روی مواد دیگری از جمله خاک و شن هم تا حدودی انجام شده ، گفته می‌شود شن بیشتر مصدومیت ایجاد می‌کند، زیرا حجم بیشتری دارد و زیاد انعطاف پذیر نیست، البته هنوز این مطالعات به طور کامل انجام نشده است.

 

جدیدترین مطالب سایت