قایقرانی بر روی قایق‌های بادبانی

مجموعه : اخبار ورزشی
قایقرانی بر روی قایق‌های بادبانی

قایقرانی بر روی قایق‌های بادبانی

 

دانشگاه گوتنبرگ سوئد، تحقیقاتی بر روی آسیب دیدگی‌های قایقرانانی که قایق‌های کوچک بادبانی را می‌رانند انجام داده است. نتایج نشان داده است که آسیب‌دیدگی ناحیه زانو به دلیل کشیدگی عضلات در این افراد شایع است.

 

مطالعات انجام شده در دانشگاه گوتنبرگ سوئد نشان می‌دهد که قایقرانی بر روی قایق‌های بادبانی کوچک ممکن است باعث زانو درد شود که به دلیل کشیدگی بیش از حد عضله است.

 

یکی از محققان می‌گوید:« تا به حال تحقیقاتی بر روی آسیب‌دیدگی‌های این نوع قایقرانی انجام نشده بود. با داشتن اطلاعات بیشتر ما می‌توانیم توصیه‌هایی به این قایقرانان بکنیم تا از آسیب‌دیدگی آنها جلوگیری کنیم.»

 

در طی این تحقیقات، 42 قایقران از تیم ملی قایقرانی سوئد مورد بررسی قرار گرفتند که دانشجو و عضو یکی از آکادمی‌های قایقرانی سوئد بودند. بررسی‌ها نشان داد که بیش از 20% آسیب‌دیدگی‌های این افراد برای تصادفات و اتفاقاتی از این دست بوده است.

 

در چهار پنجم موارد آسیب‌دیدگی بر اثر کشیدگی عضله بوده است و میزان آسیب‌دیدگی زانو بیش از دیگر صدمات بود. البته تحقیقات نشان داده است که میزان این آسیب‌دیدگی در افراد مسن‌تر وجوان‌تر با هم متفاوت است.

قایقرانی بر روی قایق‌های بادبانی

متحققان می‌گویند که قایقرانان جوان‌تر درد بیشتری در ناحیه کمر و تنه‌ی خود دارند، در حالی که قایقرانان تیم ملی که مسن‌تر هستند بیشتر شانه‌هایشان دچار مشکل می‌شود.

 

تحققات نشان داده است که آسیب‌دیدگی‌ها کمتر درحین مسابقه و بیشتر به هنگام تمرینات فیزیکی اتفاق می‌افتند. بیشتر قایقرانانی که دراین تحقیقات مورد بررسی قرار گرفتند، مربی داشتند اما تنها یک سوم آنها مربی شخصی داشتند.

 

تحقیقات نشان داده است که قایقرانان نیاز به برنامه‌های شخصی دارند که با نیاز‌های بدنی آنها سازگاری داشته باشد و قایقرانان مختلف باید نوع تمریناتشان متناسب با شرایط بدنی آنها باشد تا از آسیب‌دیدگی جلوگیری شود.

 

 

جدیدترین مطالب سایت