مدال نقره تکواندوی جهان

مجموعه : اخبار ورزشی
مدال نقره تکواندوی جهان

مدال نقره تکواندوی جهان

 

نماینده وزن دوم تکواندوی ایران (58- کیلوگرم) با پنج پیروزی و یک شکست به مقام دوم و مدال نقره بیست و یکیمن دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی بزرگسالان جهان در شهر پوئبلای مکزیک دست یافت.

 

 مستعان درمبارزه فینال به مصاف “چا تائه مون” از کره جنوبی رفت و با نتیجه نزدیک 9 بر 8 شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

 

تکواندوکار 22 ساله کره ای در رقابتهای جهانی دانشجویان در سال 2012 نیز قهرمان شده بود.

 

در این وزن تکواندوکاران مکزیک و برزیل به صورت مشترک بر سکوی سوم ایستادند و نشان برنز گرفتند.

 

مستعان برای کسب این مدال نقره ، در دور اول یک بر صفرتکواندوکار آذربایجان را شکست داد، در دور دوم 11 بر 3 حریفی از هندوراس را شکست داد، سپس 7بر 6 “ژائو شیای” از چین را مغلوب کرد.

 

در مرحله یک چهارم نهایی “هاینر اویدو” از کاستاریکا را 12 بر 9 از پیش رو برداشت. در مرحله نیمه نهایی هم حریف برزیلی اش را در راند طلایی شکست داد و فینالیست شد.

 

نکته حایز اهمیت در مورد مبارزات وزن دوم مسابقات جهانی اینکه “رویی پدرو برانگانکا” نایب قهرمان دوره گذشته مسابقات جهانی از پرتغال” و اسکار لوییس موندز، دارنده نشان برنز المپیک 2012 از کلمبیا نفرات سرشناسی بودند که در گروه مستعان قرار داشتند اما با شکست مقابل حریفان چینی و برزیلی از گردونه رقابتها حذف شدند.

 

مستعان در حالی در این وزن مدال نقره را کسب کرد که تکواندوی ایران آخرین بار در سال 2005 توسط بهزاد خداداد در این وزن در مسابقات قهرمانی جهان مدال نقره را کسب کرده بود. در واقع تکواندوی ایران بعد از 8 سال در این وزن مدال گرفت.

 

جدیدترین مطالب سایت