معرفی ورزش پیلاتس

مجموعه : اخبار ورزشی
معرفی ورزش پیلاتس

نام شیوۀ پیلاتس برگرفته شده از نام مبتکر آن ژوزف پیلاتس، متولد سال 1880 در آلمان است. ورزشکاری  تمام عیار، که سبکی در ژیمناستیک بر روی زمین را ابداع کرد.

 

متدی که در سال های دهۀ 20 موفقیتی چشمگیر و عظیم در امریکا به دست آورد. امروزه پیلاتس فنی بین یوگا و ژیمناستیک است که در تمام دنیا به آن پرداخته می شود.

 

مبتکر شیوۀ پیلاتس

ژوزف پیلاتس متدش را در جنگ جهانی اول در انگلستان بر روی هم وطنان زندانی اش و سپس سربازان زخمی و بی حرکت ابداع و امتحان کرد. او در نظر داشت از وسایل و فنر تخت ها برای به حرکت انداختن و کنترل کردن ماهیچه ها استفاده کند.

 

پس این متد، فنی برای ایجاد مقاومت است. سپس در سال های دهه 20 این متد در امریکا بسیار محبوب می شود و مانند ژیمناستیک بر روی زمین با وسیله و یا بدون وسیله صورت می گیرد.

معرفی ورزش پیلاتس

اصول شیوۀ پیلاتس

 

شیوۀ پیلاتس بر 8 اصل قرار دارد: تمرکز، کنترل،تنفس،دقت، توالی و تنهایی.

 

حالت بدن عنصر اصلی کار بر روی تعادل بدن است، این حالت بر شکم، باسن و عضلات تمرکز یافته است. حرکات پیلاتس نیازمند تنفس هستند.

 

در نهایت حرکات پیلاتس از حالت بدن، حرکت و تنفس ترکیب شده اند. تمرینات این ورزش کمی از یوگا و ژیمناستیک تقلید شده اند. این حرکات الهام گرفته از شیوه زندگی و حتی سنت ها هستند.

 

پیلاتس که بر روی زمین انجام می شود ویژگی های خاص خود را دارد و با وسایل مخصوصی صورت می گیرد: توپ، فنر، کش و… این وسایل باعث عدم تعادل و در نتیجه آن به حرکت در آمدن انواع ماهیچه های متعادل کننده می شوند. اما پیلاتس به هیچ وجه حرکات خشن و شدیدی بر ورزشکار تحمیل نمی کند بلکه با مقاومت و به آرامی صورت می گیرد.

 

در جریان انجام تمرینات، بعضی از ماهیچه ها را فعال می کنیم که به طور عادی کمتر به آنها نیاز داریم و در مقابل یک سری دیگر از ماهیچه ها را که عموماً سفت و کشیده هستند را شل می کنیم. و همچنین با آگاهی از بدن و کار کردش، تعادلش را بازسازی می کنیم. پیلاتس در بهبود نیروی ماهیچه ها، انعطاف، هماهنگ سازی و مراقبت از آنها نقش دارد.

 

معرفی ورزش پیلاتس

فواید پیلاتس:

 

1- اصلاح و بهبود وضعیت بدن با تقویت و نیرو دادن به عضلات شکم، چهار سر ران ، باسن و کمر.

 

2-پیشگیری از آسیب های مرتبط با وضعیت بدن

 

3-افزایش انعطاف پذیری بدن.

 

4-کاهش فشار عضلانی

 

5-کنترل استرس ها به لطف فن تنفس پر انرژی و ایجاد حس سلامتی

 

6-اصلاح هماهنگ سازی .

 

7-دریافت اطلاعات سلامتی از وضعیت بدن با نگاه مثبت به سودمندی حرکات.

 

معرفی ورزش پیلاتس

انجام پیلاتس

 

اساس حرکات پیلاتس بر حدود 500 تمرین قرار دارد که وضعیت بدن، حرکت و تنفس را درگیر می کند. تمام ماهیچه ها گاهی اوقات نیاز دارند که به تناوب در ترکیب های غیرمعمول قرار گیرند.

 

هر سانس تمرین پیلاتس عموماً 60 دقیقه طول می کشد. متد پیلاتس می تواند به عنوان ورزش اصلی، حرکت تکمیلی برای یک تمرین دیگر و یا به عنوان روش توانبخشی به کار گرفته شود.

 

همه می توانند پیلاتس انجام دهند. شیوۀ پیلاتس هم ورزشکاران حرفه ای در سطوح بالا و هم افراد بی تحرکی را که آرزوی تناسب اندام دارند را فرا می گیرد.

 

در نهایت پیلاتس به زنان باردار هم توصیه می شود.

 

متد استات،متد به روز شدۀ پیلاتس است که یافته های اخیر دربارۀ ستون فقرات را نیز در بر می گیرد. این متد توسط مایرا استات رقصنده حرفه ای طراحی شده است.

 

همچنین ورژن های دیگری نیز وجود دارد؛ مانند پیلاتس، متدِ آلیانس و یا متدی که توسط مرکز “آن مک میلان پیلاتس” پیشنهاد شده است.

 

جدیدترین مطالب سایت