مهماندار جذاب نجات یافته هواپیمای فوتبالیستها (عکس)

مجموعه : اخبار ورزشی
مهماندار جذاب نجات یافته هواپیمای فوتبالیستها (عکس)

حرف های مهمانداری که از فاجعه سقوط هواپیما نجات پیدا کرد

 

تنها بازمانده هواپیمای سقوط کرده تیم فوتبال چه حرف هایی در مورد علت سقوط این هواپیما زده است؟

 

به گزارش تالاب، در حادثه سقوط هواپیمای حامل بازیکنان برزیلی به مقصد کلمبیا ، 6 تن زنده مانده بودند که یکی از آنها در بیمارستان فوت نمود و شمار کشته شده ها به 5 نفر رسید . یکی ازین 5 نفر مهماندار هواپیماست .

 

در این سقوط وحشتناک بسیاری از اعضای تیم باشگاه چاپه کوئنسه برزیل کشته شدند.

 

مهماندار هواپیمای تیم فوتبال چاپه‌کوئنسه جزئیات و دلیل این سانحه دلخراش را فاش کرد.

 

خیمنا سوارس، مهماندار هواپیمای حامل بازیکنان تیم فوتبال چاپه‌کوئنسه که صبح روز گذشته (سه‌شنبه) در مسیر پایتخت کلمبیا سقوط Fall کرد و بر اثر آن 76 نفر جان خود را ازدست دادند، جزئیات این حادثه را اعلام کرد.

مهماندار جذاب نجات یافته هواپیمای فوتبالیستها (عکس)

سقوط هواپیمای تیم فوتبال

 

او که یکی از شش نجات یافته این پرواز مرگبار بود (یک نفر پس از نجات، در بیمارستان درگذشت)، در شرایط جسمانی بهتری نسبت به دیگر نجات یافتگان و در حالی که هوشیار بود توسط تیم‌های امدادی شناسایی و بیمارستان انتقال داده شد.

مهماندار جذاب نجات یافته هواپیمای فوتبالیستها (عکس)

مهماندار نجات یافته از حادثه سقوط هواپیمای تیم فوتبال

 

سوارس به روزنامه کلمبیانو گفت:

 

هواپیما ناگهان به کلی خاموش شد و ما با سقوط ناگهانی به شدت در منطقه سرو گوردو به زمین خوردیم.

 

هواپیمایی که برای این پرواز انتخاب شد،مناسب نبود چون این هواپیما برای پرواز‌های با مسافت‌های محدود است و برای این مسیر آماده نبود.

 

هواپیمای RJ100 هواپیمایی از رده خارج شده نیست و تمام سیستم‌های لازم را دارد اما این هواپیما همانطور که از اسمش مشخص است (RJ مخفف Regional Jet) هواپیمایی مخصوص پرواز‌های کوتاه و محلی است که حداکثر دو ساعت به طول بینجامند.

 

در این پرواز سقف ساعت عملکرد هواپیما پر شد و به همین دلیل دچار نقص فنی شد.

 

در حال حاضر هنوز دلیل اصلی سقوط هواپیمای خطوط هوایی لامیا که متعلق به کشور بولیوی است مشخص نشده اما آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که هواپیما پیش ازسقوطش که تصور می‌شد به دلیل نقص در سیستم الکتریکی بوده با مرکز کنترل تماس گرفته است.

 

ظاهراً پیش از سقوط، خلبانان هواپیما به دلیل کمبود سوخت از مرکز کنترل درخواست فرود اضطراری می‌کنند و برج مراقبت به آنها دستور می‌دهد که ارتفاع خود را کاهش دهند و منتظر رسیدن به مکانی مناسب برای فرود باشند.

 

طبق ادعای یکی از متخصصانی که با نشریه کلمبیایی «کلمبیانو» گفت‌و‌گو کرده است، هواپیمای انتخاب شده برای پرواز تیم چاپه‌کوئنسه، محدودیت پروازی معادل 2 هزار و 965 کیلومتر داشته و این در حالی است که فاصله مبدا تا مقصد پرواز فینالیست جام سودآمریکانا 2 هزار و 960 کیلومتر بوده است.

 

نگاهی به تاریخچه تراژدی های هوایی برای ورزشکاران

 

4 می سال 1949:

در روز ۴ می ۱۹۴۹، هواپیمایی که تیم تورینو را برای بازی مقابل بنفیکا به لیسون می برد، به علت مه شدید و عدم دید کافی توسط خلبان با برج کلیسای سوپرگا برخورد کرد. در این سانحه ۳۱ نفر کشته شدند که اغلب آنها بازیکنان تورینو بودند. در میان قربانیان برخی از اعضای تیم ملی ایتالیا مثل والریو باسیکالوپو، برادران آلدو، والنتینو ماتزولا و دینو بالرین به همراه سرمربی تیم یعنی اربشتاین حضور داشتند. هیچ کسی از این سانحه هوایی زنده نماند.

 

6 فوریه 1958:

هواپیمای منچستریونایتد در مسیر بازگشت از بازی مرحله یک چهارم جام باشگاه های اروپا مقابل ستاره سرخ بلگراد در مونیخ توقف کرد اما به علت مشکلات پیست فرودگاه، هواپیما سقوط کرد و ۲۳ نفر شامل خدمه هواپیما، خبرنگاران، مدیران و بازیکنانی نظیر راجر بایرن، مارک جونیز و دونکن ادواردز فوت شدند. ۲۱ نفر از این سانحه هوایی زنده ماندند کهمت بازبی، سرمربی اسطوره ای یونایتد و بابی چارلتون جزو آنها بودند. این دو در سال ۱۹۶۸ با منچستریونایتد قهرمان اروپا شدند.

 

29 آوریل 1959:

واخیم بلومه، ژیمناست اسپانیایی در سقوط هواپیمایی که عازم سیرا دل تلگرافو در کوئنکا بود کشته شد.

 

16جولای 1960:

8 بازیکن تیم ملی دانمارک به علات نقص فنی هواپیما هنگام بلند شدن از زمین، در فرودگاه کپنهاگ جان خود را از دست دادند.

 

15 فوریه 1961:

18 عضو تیم پاتیناژ ایالات متحده بر اثر سقوط هواپیمایی که از نیویورک عازم بروکسل بود، جان خود را از دست دادند. این اتفاق در 6 کیلومتری فرودگاه پایتخت بلژیک رخ داد.

 

1 ژانویه 1966:

6 عضو تیم ملی شنای ایتالیا بر اثر فرود ناموفق هواپیمای لوفت هانزا در فرودگاه برمن جان خود را از دست دادند.

 

15 فوریه 1970:

بیشتر اعضای تیم ملی والیبان زنان پورتوریکو که از دومنیکن برمی گشتند، به علت سقوط هواپیما به دریا لحظاتی پس از پرواز، کشته شدند. 104 نفر در این حادثه جان خود را ازدست دادند؛ از جمله کارلوس تئوکروز، بوکسور دومنیکنی که قهرمان سبک وزن دنیا بود.

 

16 اکتبر 1972:

یک هواپیمای متعلق به نیروی هوایی اروگوئه که حامل اعضای تیم راگبی “اولد کریستیانز” نیز بود، در محدوده کوه های آند سقوط کرد و از 42 مسافرش تنها 16 نفره زنده ماندند.

 

بسیاری به علت گرسنگی و سرمای هوا جان باختند. 16 نفری که زنده ماندند، دو ماه بعد از سقوط هواپیما پیدا شدند!

 

29 نوامبر 1975:

تونی برایس و گراهام هیل، دو راننده فرمول یک انگلیسی که سابقه قهرمانی دنیا در سال های 1962 و 1968 را داشتند، بر اثر یک سانجه هوایی در فرودگاه بارنت جان خود را ازدست دادند. آنها با یک هواپیمای کوچک از فرانسه باز می گشتند.

 

14 مارس 1980:

22 عضو یک تیم بوکس آمریکایی و همراهانشان، در حادثه سقوط هواپیما در فرودگاه ورشوی لهستان جان باختند.

 

14ژانویه1986

 تیری سابینه، راننده مشهور و خالق رالی پاریس داکار، در حادثه سقوط هلی کوپتر در نیجر جان خود را از دست داد.

 

8 دسامبر 1987:

یک هواپیمای متعلق به نیروی دریایی پرو که حامل 16 عضو تیم فوتبال آلیانز لیما بود، به دریا سقوط کرد و همه مسافرانش جان باختند.

 

27 آوریل 1993:

هواپیمای متعلق به نیروی هوایی زامبیا که حامل اعضای تیم ملی فوتبال این کشور بود، در راه سفر به سنگال و پس از سوخت گیری در در فرودگاه گابن سقوط کرد و همه اعضای تیم ملی فوتبال این کشور جان باختند.

 

22 آگوست 2008:

پیریک چاریلاس، ژیمناست فرانسوی و دارنده مدال نقره و برنز اروپای 2001 و 2003، در یک سانحه هوایی در فرودگاه باراخاس مادرید جان باخت. علاوه بر او، پسرش و 150مسافر دیگر هواپیما نیز جان خود را از دست دادند.

 

7 دسامبر 2011:

اعضای تیم هاکی روی یخ لوکوموتیو مسکو که از صربستان بر می گشتند، به علت سقوط هواپیما در 200 کیلومتری مسکو جان خود را از دست دادند. یک نفر از آنها از این حادثه جان سالم به در برد ولی 5 روز بعد او نیز جان باخت.

 

9 مارس 2015:

10 نفر در برخورد دو هلی کوپتر در شمال آرژانتین جان خود را از دست دادند. در میان کشته شدگان، نام کامیله موفات، قهرمان شنای فرانسه و دارنده سه مدال طلای المپیک لندن و الکسیس واستینه، بوکسور 28 ساله و دارنده مدال برنز المپیک 2008 پکن نیز دیده می شد.

 

جدیدترین مطالب سایت