6 انتقال بزرگ و جنجالی فصل جدید فوتبال 2015/16

مجموعه : اخبار ورزشی
6 انتقال بزرگ و جنجالی فصل جدید فوتبال 2015/16

فصل جدید فوتبال اروپا به زودی آغز می شود و تیم ها بازیکن های مورد نظر خود را جذب کرده اند. مثل هر سال نقل و انتقلات جنجالی هم در این فصل شاهد بوده ایم.

 

با آغاز رسمي بازار نقل و انتقالات تابستان تيم ها براي تقويت خود براي رقابت هاي فصل آينده دست به كار شده اند.

 

هر چند پل پوگبا، ماركو وراتي و كوين دي بروين بزرگ ترين ستاره هايي هستند كه در تابستان امسال مي توانند بمب انتقالات باشند اما هنوز سرنوشت هيچ كدام از آنها مشخص نيست. در اين ميان ستاره هايي هم ميان باشگاه هاي بزرگ رد و بدل شده اند كه در اينجا به پنج انتقال بزرگ فصل تا به اينجا اشاره مي كنيم:

 

پیتر چك
مورينيو و ونگر دشمن خوني يكديگر هستند و اين امر بر كسي پوشيده نيست اما چلسي در اين تابستان بازيكني را به آرسنال فروخت كه مي تواند زمينه قهرماني توپچي ها در رقابت هاي فصل آينده را فراهم آورد.مورينيو هر چه خودش را به اين در و آن در زد تا جلوي اين انتقال را بگيرد نتوانست.تيم هايي چون پاريسن ژرمن خواهان پتر چك بودند ولي آبراموويچ مالك روسي استمفوردبريج مي دانست چك و خانواده اش مي خواهند در لندن بمانند و شايد به خاطر ۱۱ سالي كه چك درون دروازه تيمش درخشيده بود اين لطف را در حقش كرد تا در لندن بماند و او را به آرسنال واگذار كرد. چک كه در۴۸۶ حضورش درون دروازه چلسي ۲۲۰ بار كلين شيت كرده با ۱۰ میلیون پوند و دستمزد هفته‌ای صد هزار پوند با قراردادي چهار ساله راهی آرسنال شد.اين سنگربان ۳۳ ساله كه ۳۳۳ بار با پيراهن چلسي در ليگ برتر به ميدان رفته از فصل آينده پيراهن شماره ۳۳ آرسنال را بر تن خواهد كرد.كاپيتان تري پس از جدايي چك گفت او مي تواند براي تيمش ۱۲ تا ۱۵ امتياز بگيرد و آرسنال فصل گذشته با اختلاف ۱۲ امتياز نسبت به چلسي سوم شد و اين يعني كابوسي براي آقاي خاص .پس از ينس لمن، چك احتمالا بهترين دروازه باني خواهد بود كه درون دروازه توپچي ها قرار خواهد گرفت.در اين سالها آرسنال هرگز دروازه باني نداشته كه مناسب رقابت در قهرماني هاي بزرگ باشد اما چك با سابقه قهرماني در ليگ برتر و ليگ قهرمانان وزنه اي بزرگ براي توپچي ها خواهد بود.

 

رادامل فالكائو

زماني نام او لرزه بر اندام هر مدافعي مي انداخت اما ببر كلمبيايي پس از جدايي اش از اتلتيكو بيشتر شبيه گربه اي بي آزار شده و اكنون مورينيو با خدمت گرفتن او به نظر مي رسد ريسك بزرگي كرده شايد او به آمارهای گذشته رادامل فالكائو دل بسته است. او در ۲۰۰ بازی‌اش برای پورتو، اتلتیکومادرید و موناکو ۱۵۵ گل زد اما داستان حضورش در منچستریونایتد فاجعه اي محض بود .مهاجم قرضي موناكو در ۲۹ بازی‌اش براي شياطين سرخ تنها چهار گل زد. چهار گلي كه ۶،۸ میلیون یورو براي منچستر آب خورد. فالكائو پس پارگی رباط صلیبی‌اش در آستانه جام جهاني برزيل هرگز بازيكن قبل نشد وديگر از حرکات تند و تیزش در جا گذاشتن مدافعان حریف و اعتماد به نفسش برای زدن ضربات آخر دقیق خبري نيست.فالكائو مطمئنا گزينه نخست براي قرار گرفتن در تركيب اصلي چلسي نيست و آقاي خاص او را براي جانشيني كاستا در مواقعي كه او مصدوم است به خدمت گرفته.استمفوردبريج به گورستان مهاجمان معروف است مهاجمان گل زني چون آندري شوچنكو و فرناندو تورس با آمدن به چلسي به مهاجماني گل نزن تبديل شدند اكنون بايد ديد آيا فالكائو افت كرده مي تواند انتظارات مورينيو را برآورده كند يا خير؟ در قرارداد او اين بند وجود دارد كه در انتهاي فصل قراردادش مي تواند دائمي شود و اين مي تواند بهترين انگيزه براي ستاره سابق تيم ديگو سيمئونه باشد.

 

باستين شواين اشتايگر

اولين بازيكن آلماني تاريخ منچستريونايتد باستين شواين اشتايگر هافبك پرافتخار بايرن مونيخ است.اولين بار در سال ۲۰۰۶ شوايني از تمايلش براي تجربه فوتبال در تيمي غير از بايرن مونيخ سخن گفت اما اين در اين تيم ماند و سرانجام امسال با قراردادي سه ساله به ارزش ۱۰ ميليون يورو به منچستريونايتد پيوست تا بار ديگر در كنار لوئيز فان خال كار كند. پپ گواردیولا، سرمربی تیم تلاش کرد تا اشتایگر را متقاعد به ماندن در بایرن مونیخ کند اما شواینی می‌خواست که در سال‌های پایانی فوتبال خود وارد تجربه جدیدی شود و بر خلاف شايعات مشكلي ميان او و اشتايگر وجود نداشت.شوايني در ۱۳ سال حضورش در بايرن مونيخ ۵۰۰ بار براي اين تيم به ميدان رفت و ۶۷ گل به ثمر رساند.هشت قهرماني در بوندس ليگا، هفت قهرماني در جام حذفي و يك قهرماني از ليگ قهرمانان از جمله افتخارات كاپيتان تيم ملي آلمان است.تجربه بالاي شواين اشتايگر در كنار تجربياتي كه او از كار كردن كنار فان خال دارد مي تواند مشكلات يونايتد در خط مياني را تا حد زيادي برطرف كند.حضور شواین‌اشتایگر به ماتا و هررا اجازه مي دهد که بدون دغدغه کمک به خط دفاع به سمت دروازه حریف پیشروی کنند. در رقابت هاي فصل گذشته اكثر حملات يوناتيد از جناحين شكل مي گرفت.۳۸ درصد از حمله هاي اين تيم از جناح راست، ۳۵ درصد از جناح راست و تنها ۲۷ درصد آن از عمق بود و حضور شوايني مطمئنا به بهتر شدن آمار نفوذ از عمق كمك خواهد كرد.

 

ايكر كاسياس

غم انگيزترين جدايي تابستانه در سانتياگوبرنابئو رقم خورد جايي كه ايكر مقدس پس از ۱۶ سال با چشماني اشك بار با هواداران رئال مادريد كه به او عشق مي ورزيدند خداحافظي كرد و به پورتو پيوست.كاسياس كه براي پنج سال متوالي به عنوان بهترين دروازه بان جهان از سوي فدراسيون بين المللي تاريخ و آمار انتخاب شده مي خواست در رئال بماند اما پرس او را نمي خواست تا پس از رائول، كاسياس هم با بي مهري مسئولان مجبور به ترك اين تيم شود. مصدوميت كاسياس در دقیقه ۱۸ بازی بین دو تیم رئال مادرید و والنسیا در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ آغاز داستان غم انگيز كاسياس بود. این مصدومیت باعث شد تا باشگاه با دیگو لوپز قرارداد امضا کند و مورينيو هم پس از حضور لوپز در بازي هاي رئال گفت بايد زودتر از اينها او را به خدمت مي گرفته است.كاسياس بهبود يافت اما مورينيو او را نيمكت نشين كرده بود.آقاي خاص فراموش كرده بود كه با درخشش ايكر مقدس توانست به اولين قهرماني اش در رئال دست يابد.در فينال جام حذفي در مستايا كاسياس به شكلي باور نكردني ضربه اينيستا را مهار كرد و نقشي اساسي در قهرماني تيمش ايفا كرد. با آمدن آنچلوتي تصور مي شد كاسياس دوباره دروازه بان اول رئال شود اما كارلتو هم فقط در بازي هاي ليگ قهرمانان او را درون دروازه قرار مي داد و سرانجام هم قضيه آمدن دخه آ جدي شد تا كاسياس راهي جز جدايي از رئال نداشته باشد.

 

آردا توران

باشگاه بارسلونا براي ادامه حكمراني بر لاليگا يكي از اركان موفقيت هاي اخيراتلتيكو مادريد را به خدمت گرفت.آردا توران هافبك ۲۸ساله تركيه اي با قراردادي پنج ساله به ارزش ۳۴ ميليون يورو راهي نوكمپ شد تا يكي از انتقالات مهم لاليگا تا به اينجا به نام كاتالان ها ثبت شود.توران كه هافبكي تهاجمي است به خاطر توانايي هاي بالايش در حفظ توپ، قدرت بالاي دريبا زني و ديد خوبش در بازي شهرت دارد.در سال ۲۰۱۴ او توسط نشريه گاردين به عنوان سي و هشتمين بازيكن برتر دنيا انتخاب شد. در سيستم ۲-۴-۴ تيم سيمئونه توران غالبا در جناح راست بازي مي كرد اما پست دلخواه او نبود.توران بيشتر تمايل دارد از عمق نفوذ كند و از عقب مهاجمان تيمش را تغذيه كند بنابراين به نظر نمي رسد در سيستم ۳-۳-۴ لوئيز انريكه با مشكلي مواجه شود.ستاره سابق گالاتسراي كه در ۲۱ سالگي كاپيتان اين تيم شد براي حضور در تركيب اصلي كاتالان ها رقابت تنگاتنگي با ايوان راكيتيچ و آندرس اينيستا خواهد داشت.او در صورت  مصدميت مسي، نيمار يا سوارز مي تواند خط حمله را هم پوشش دهد.اين ستاره تركيه اي در ۱۷۸ باري كه براي اتلتيكومادريد به ميدان رفت ۲۲ گل براي اين تيم به ثمر رساند. توران، اينيستا را اسطوره خودش معرفي كرده و اكنون اين فرصت را دارد تا در كنار او بازي كند.البته او براي رسيدن به آرزويش به دليل محروميت بارسا در خريد بازيكن بايد تا ژانويه صبر كند.

 

رحیم استرلینگ

انتقال ۴۹ میلیون پوندی استرلینگ از من سیتی به لیورپول حالا سوژه رسانه های خارجی است. رحیم استرلینگ زمانی که زیر ۲۰ سال سن داشت وبه لیورپول پیوسته بود ، توانست به تیم ملی انگلیس ملحق شود آن هم زمانی که تنها ۱۹ سال سن داشت.آنجا دلها را برد و در نهایت پس از اینکه در ترکیب لیورپول جا افتاد و گلهای زیادی برای این تیم زد و حسابی بین اهالی آنفیلد محبوب و مشهور شد، با انتقالی که رخ داد و از لیورپول به منچسترسیتی رفت، تبدیل به گرانترین بازیکن انگلیسی تاریخ جزیره شد. سوال این است که آیا او پولی که بابتش داده شده را هدر خواهد داد ؟ فقط زمان جواب این سوال را می دهد. هر چند برخی عقیده دارند که ۴۹ میلیون پوند هم برای استرلینگ پول زیادی است اما در هر حال او لقب گرانترین بازیکن انگلستانی لیگ جزیره را به خودش اختصاص داد.

 

 

تهیه و تنظیم : مجله تالاب

 

جدیدترین مطالب سایت