زنده به گور کردن دختران به سبک امروزی

زنده به گور کردن دختران به سبک امروزی

زنده به گور کردن دختران به سبک امروزی

 

روزگار امروز چرا اینقدر بد شده است ؟

 

1 -“کشته شدن  5 نفر در بغداد در اثر یک حمله تروریستی”، امروز داعش در استان دیاله 50 نفر را اعدام کرد” ، ” یک مرد، همسر خود را کشت” ” فردی با چاقو به 4 نفر در خیابان حمله کرد و یک نفر را به شدت مجروح کرد” روزانه اخبار زیادی از کشتار و حوادث را در رسانه ها مشاهده می کنید…

 

اخباری که در داخل با مصرف مواد مخدر صنعتی و در خارج با رشد گروهک های تروریستی بر میزان آن افزوده شده است شاید روزی نباشد که در اخبار رسانه های مکتوب و دیداری شنیداری و ویژه تر در فضای مجازی، خبر و صحنه ای خشونت آمیز به چشم شما نیاید اما آیا واکنش شما به این اخبار همان واکنش چند سال پیش تان است؟

 

روند سینمای ایران در چند سال اخیر بیش از موج مثبت، فضایی سیاه از جامعه را به شما دیکته کرده است. زندگی روزمره، روزگار پر مشکل، انسان های خسته و بی قید، خیانت به همسر نقاطی هستند که در پرده سینما مسیری انحرافی را در کنار کار برنامه ریزی شده شبکه های ماهواره ای دنبال  می کنند.

 

 شما الان از بسیاری از اخبار کشتار داعش در سوریه و عراق بی تفاوت می گذرید و این اخبار برای شما عادی شده است یک تکرار گریز ناپذیر اما قابل برنامه ریزی. البته باید اشاره کرد طبق اکثر تحقیقات دانشگاهی و علمی این نوع اخبار اثر سوء خود را بر روان جامعه به ویژه کودکان و میانسالان خواهد گذاشت.

 

2- اگر اهل سینما رفتن باشید و اخیرا فیلم های “دوران عاشقی”، “به وقت شهریور”  و “عصر یخبندان” را دیده باشید الان با نگاهی شکاک و منفی به اطرافتان نگاه می کنید. محیطی زجر آور که انگار در آن حتما خیانت ورزی وجود دارد!

روند سینمای ایران در چند سال اخیر بیش از موج مثبت، فضایی سیاه از جامعه را به شما دیکته کرده است.

زندگی روزمره، روزگار پر مشکل، انسان های خسته و بی قید، خیانت به همسر نقاطی هستند که در پرده سینما مسیری انحرافی را در کنار کار برنامه ریزی شده شبکه های ماهواره ای دنبال  می کنند.خیانت و اباحه گری موضوعی است که به طور هدفمند و صریح  برای مخاطبان تکرار و قبح شکنی می شود در واقع ذهن شما در برابر این موضوع منفی و زننده مانند خشونت در اثر تکرار بی حس می شود.

 

3- اگر گاهی کانال تلویزیون خود را خاموش می کنید یا سیگنال های آن را به سوی ماهواره تغییر می دهید خستگی از عوامل آن است شما از نبود برنامه ای جذاب و متنوع خسته شده اید گاهی شما ترجیح می دهید برنامه ای سرگرم کننده را ببینید اما کانال های سیما در چند شبکه در حال پخش فیلم سینمایی برای شما هستند و هیچ برنامه جذاب دیگر نیز  برای شما در حال پخش نیست

 

اتفاق تکرار بی برنامه یک ژانر در تلویزیون در ایام مناسبتی بیشتر دامن گیر مخاطبان است. وقتی شما انتخابی جز برنامه ای در موضوع مناسبت روز ندارید مانندماه رمضان در این ماه گاهی چند شبکه با هم به پخش قرآن می پردازند.

 

اخبار که دیگر توضیح واضحات است .شما اگر یکی از اخبار شبانگاهی را ببینید اگر در ساعات و شبکه های دیگر اخبار را دنبال نکنید، چیزی از دست نداده اید. یک تکرار بی برنامه.

مدیریت تکرار موضوعی مفقود در حرکت های ایجابی و سلبی ما در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و به ویژه رسانه ای است. گاهی باید درست تکرار کنیم وگاهی می بایست هدفمند با تکرارهای غلط مقابله کنیم

 

4 -در زمان جاهلیت، دختر کشی تکرار در عادی سازی و قبح شکنی زنده به گور کردن دختران و عدم واکنش بدین موضوع در جامعه آن روز تاثیر به سزایی داشت. این تکرار در زمینه های گوناگون، امروز توسط رسانه ها در سطح وسیع تری انجام می گیرد.

 

رسانه های غربی در همان جهت جاهلیت به سبک امروزی خود، بسیار هدفمند و تاثیرگذار از تکرار استفاده می کنند آنها در تهاجم خود نسبت به ضد ارزش ها به بی حس سازی اذهان و قبح شکنی و فرهنگ سازی آنان می پردازند.

 

درزمینه خشونت باید در تکرار برنامه داشت چرا که در وجه اطلاع رسانی آن تقریبا گریزی از آن نیست و تنها مدیریت پوشش خبری و اقدامات مکمل  از بی حس سازی و پیامدهای منفی آن کاست در موضوع ضد ارزش ها مانند خیانت به جای فرهنگ سازی و تکرار ارزش ها  با تکرار همان موضوعات در رسانه ها بدانها کمک می کنیم

 

اما در سیما یک مهندسی معکوس داریم تکرار در این رسانه به جای تاثیرگذار بودن مخرب است تکرار بدون برنامه ریزی برنامه های مناسبتی ذهن ها را نسبت بدانها بی حس و یا حتی زده می کند! و در اخبار تکرار بدون اعتبار و هنرهای رسانه ای تاثیر کمی به همراه دارد.

 

مدیریت تکرار موضوعی مفقود در حرکت های ایجابی و سلبی ما در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و به ویژه رسانه ای است. گاهی باید درست تکرار کنیم وگاهی می بایست هدفمند با تکرارهای غلط مقابله کنیم.

 

منبع : تبیان

جدیدترین مطالب سایت