آیا تابلوی گرانقیمت پیکاسو به ایران می آید ؟

آیا تابلوی گرانقیمت پیکاسو به ایران می آید ؟

آیا تابلوی گرانقیمت پیکاسو به ایران می آید ؟

 

تابلوی معروف پیکاسو آیا وارد نمایشگاه ایران میشود.

 

دبیر اجرایی اولین نمایشگاه نگارخانه های جهان در ایران از نمایش آثار خوان میرو و سالوادور دالی در ایران برای اولین بار خبر داد و اعلام کرد که رایزنی‌ها برای ورود تابلو 2.8 میلیون دلاری پیکاسو به ایران همچنان ادامه دارد.

 

به گزارش تالاب حامد اصغری دبیر اجرایی اولین نمایشگاه نگارخانه های جهان در ایران ارتباط مستقیم و مستمر بین گالری های ایران و دیگر کشورها را از جمله اهداف این نمایشگاه عنوان کرد و در ادامه درباره ارائه اصل آثار هنرمندان مطرح دنیا از جمله پیکاسو، سالوادور دالی و خوان میرو در این نمایشگاه توضیح داد: ما در حال حاضر با سه تن از صاحبان آثار خوان میرو، پابلو پیکاسو و سالوادور دالی صحبت کرده ایم که آثار این سه هنرمند را نیز در این نمایشگاه به نمایش بگذاریم.

 

او با اشاره به مشکلات بیمه این آثار و مسائل مالی و حقوقی آن توضیح داد: ما برای ورود آثار این هنرمندان با چند مشکل روبرو هستیم که بیمه این آثار از آن جمله است.

 

به طور مثال تابلو نقاشی پیکاسو 2.8 میلیون دلار قیمت دارد که بیمه کردن چنین اثری سخت است و شرکت های بیمه ایران هم امکان بیمه چنین آثار گرانبهایی را ندارند. البته ما توانسته ایم طی مذاکراتی با صاحبان این آثار به نتایج مثبتی در این زمینه دست پیدا کنیم که اگر بتوانیم شرایط آنها را برایشان فراهم کنیم، نمایش آثار بزرگان هنر دنیا در ایران دور از دسترس نیست.

 

اصغری از انجام مذاکراتی برای حل مسائل و مشکلات حضور این آثار در ایران گفت: با گروه های مختلفی برای جلب حمایت از این نمایشگاه مشغول مذاکره هستیم و امیدواریم که بتوانیم به زودی به نتیجه برسیم.

 

او اضافه کرد: طرف خارجی ما شرکت آرت کالکت تعهدات لازم را در این زمینه فراهم کرده است اما متاسفانه با کشور ما برخورد سیاسی صورت می گیرد و نمی توان به شکل عادی این آثار را وارد ایران کرد، بنابراین تلاش می کنیم با رایزنی های خصوصی این مشکلات را حل کنیم و در این راستا با یک شرکت سوئیسی وارد مذاکره شده ایم.

 

وی درباره تعهدات ایران در قبال صاحبان آثار هنرمندان مطرح دنیا در ایران گفت: آنها خودشان همه هزینه ها را تقبل کرده اند و ما تنها تسهیلاتی را برای حضور آنها در ایران فراهم می کنیم.

 

به گفته اصغری، بخشی از عواید حاصل از نمایشگاه جهت حمایت از بیماران مبتلا به بیماری های نادر پیش بینی شده است.

 

جدیدترین مطالب سایت