تیام تانک پیشرفته ایرانی (+عکس)

تیام تانک پیشرفته ایرانی (+عکس)
تانک تیام مقاوم به بدنه ضد سلاح های ضد تانک میباشد. نشریه دیپلمات تانک جدید ساخت ایران را دهشتناک و ترکیبی از تانک‌های آمریکایی و چینی خواند.
 
به گزارش تالاب به نقل از فارس ، نشریه «دیپلمات» که به برسی اخبار خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی می‌پردازد، در مطلبی با اشاره به ساخت تانک جدید ایرانی «تیام» نوشت: ایران درحال ساخت تانک جدید به نام تیام است و در این مسیر از ترکیبی از قطعات آمریکایی و چینی استفاده می‌نماید.
 
نشریه یاد شده با انتشار تصویری از تیام نوشت: ایران اخیرا تانک رزمی تولید خود را عرضه نموده است. به نظر می‌رسد تیام ترکیبی از تانک‌های آمریکایی و چینی در دهه 60 میلادی باشد.
 
بر این اساس، بدنه تانک تیام که در مراسمی در اوائل ماه جاری رونمایی شد ، شبیه تانک «M47M Patton» آمریکا است که در دهه 50 و 60 میلادی از سوی ارتش و تفنگداران دریایی این کشور استفاده شد. البته تانک M47M نیز در اوائل دهه 70میلادی در ایران و تحت امتیاز ساخته می‌شد و این کشور نمونه ارتقا یافته آن را در آوریل 2014  به نام «سبلان» به نمایش گذاشت.
 
تیام تانک پیشرفته ایرانی (+عکس)
 
به نوشته هفته نامه دیپلمات، تانک جدید تیام تا حدودی نیز شبیه تانک‌های «Type 59» و «Type 69»  چین است . توپ اصلی تیام به قدرت توپ 120 میلی متری تانک‌های ‌آلمانی یا آمریکایی یا 125میلی متری روسی نیست .
 
همچنین هم برجک و به احتمال زیاد قطعات بدنه ، به صورت قطعات آجر مانند لایه لایه و به منظور دفاع در برابر سلاح‌های جدید ضد تانک طراحی شده است.
 
این نشریه در ادامه با اشاره به دیگر سلاح‌های تعبیه شده در تانک تیام چون مسلسل سنگین «دوشکا» و مسلسل‌های سنگین دیگر 7.62 میلی متری با ابراز نامعین بودن بقا این تانک در نیروهای مسلح ایران، به احتمال ساخت نسل جدید تانک رزمی «تی- 90» روسیه در ایران اشاره کرد.
 
 
 مطالب مرتبط:
منبع: فارس
جدیدترین مطالب سایت