جمع آوری 40 میلیون در جهت ساخت ایستگاه اورژانس

جمع آوری 40 میلیون در جهت ساخت ایستگاه اورژانس

جمع آوری 40 میلیون برای ساخت ایستگاه اورژانس

 

در دهستان گواور گیلانغرب، روستای محرومی است که نامش “کل کش” است؛ایستگاه را اینجا می سازیم پنجشنبه گذشته، با همراهی خیریه همت و کاربران انساندوست سایت تالاب، طرح ساخت یک ایستگاه اورژانس در یکی از محروم ترین نقاط ایران را با اعلام فراخوان آغاز کردیم.

 

در آن فراخوان اعلام کردیم که مرحله به مرحله به خیّرین گزارش خواهیم داد. از این رو از خیریه همت میزان کمک های جمع شده را استعلام کردیم و مشخص شد که تا کنون تقریباً نیمی از مبلغ مورد نیاز برای احداث یک ساختمان اورژانس بین راهی جمع آوری شده است: 39 میلیون و 640 هزار تومان.

 

مدیر خیریه همت در این باره به تالاب می گوید: قرار است بنای کوچکی به متراژ 80 متر بسازیم ولی چون همه مردم ایران در آن مشارکت می کنند، آنچه ساخته می شود، “نماد مهربانی ملی” است که به یاد آتش نشانان فداکاری که جان خود را از دست داده اند، نام این ایستگاه اورژانس “شهدای آتش نشان” خواهد بود. 

 

مهدی قمصریان در پاسخ به این سوال که این ایستگاه در کجا احداث خواهد شد می گوید: شهرستان گیلانغرب در استان کرمانشاه قرار دارد و این شهرستان، بخشی دارد به نام گواور، این بخش هم دهستانی دارد که نامش حیدریه است و در این دهستان، روستای محرومی است که نامش “کل کش” است.

 

قرار است این ایستگاه در همین روستا ساخته شود تا هم به 7 هزار نفری که در روستاهای منطقه زندگی می کنند و از امکانات پزشکی محروم اند خدمت رسانی شود و هم به مسافرانی که در جاده های کوهستانی منطقه دچار تصادف و آسیب می شوند کمک شود.

 

 قمصریان ادامه می دهد: نقطه ای که قرار است این ایستگاه در آن احداث شود با مرکز استان ۱۱۲کیومتر، تا گیلانغرب ۴۰ کیلومتر و تا سرپل ذهاب ۵۵ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل صعب العبور بودن و گردنه مله نی، امداد رسانی به کسانی که در این منطقه نیاز پزشکی و اورژانسی پیدا می کنند با کندی همراه است و ممکن است به مرگ مصدومین بینجامد.

 

مدیر  این خیریه آنلاین ادامه می دهد: مجمع خیرین سلامت که کارهای کارشناسی این طرح را انجام داده است، لیستی از نیازمندی های کشور به ایستگاه های امدادی را به خیریه همت داد و ما این نقطه را که واقعاً محروم و نیازمند است، انتخاب کردیم.
 

به گفته مدیر خیریه همت، زمین مورد نیاز برای ایجاد و احداث پایگاه فوریت های پزشکی قبلا از سوی اهالی روستا اهدا شده است و مجمع خیرین سلامت نیز بعد از احداث ساختمان اورژانس، آن را به کمک مسوولان تجهیز خواهد کرد تا نیروی انسانی لازم در ان مستقر شود.

 

تالاب ضمن سپاس از کاربرانی که تا کنون در این امر انساندوستانه و ملی مشارکت کرده اند، از دیگر خیرین نیز دعوت می کند برای تأمین نیمه دوم مبلغ مورد نیاز که  حدود 40 میلیون تومان است همت کنند و در لذت ساخت یک ایستگاه اورژانس و نجات جان انسان ها، سهیم شوند.

 

عصر ایران نیز تا پایان در کنار شما خواهد بود و اطمینان می دهد که تمام آنچه جمع می شود، صرفاً و صرفاً در ساخت   این ایستگاه اورژانس بین شهری و پایگاه فوریت های پزشکی هزینه خواهد شد و گزارش آن نیز انشاءالله در همین سایت و سایت خیریه همت به اطلاع مردم خواهد رسید.

 
جدیدترین مطالب سایت