حضور آیت الله محفوظی در خانه سید حسن خمینی

حضور آیت الله محفوظی در خانه سید حسن خمینی

آیت الله عباس محفوظی (زادهٔ ۱۳۰۷ در رودسر) مرجع تقلید شیعه و فقیه و سیاست‌مدار ایرانی مقیم شهر قم است. وی عضو مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است و سابقهٔ عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی را نیز داشته‌است.

 

محفوظی در زمان حیات محمدتقی بهجت رئیس دفتر و از مشاوران نزدیک وی بود و کمتر از یک سال پس از مرگ او و پس از مرگ علی صافی گلپایگانی در اردیبهشت ۱۳۸۹ خود اعلام مرجعیت کرده و در دفتر وی دفتر مرجعیت خود را تأسیس کرد

 

آیت الله عباس محفوظی از مراجع تقلید و وصیّ آیت الله بهجت  با حضور در خانه سید حسن خمینی در قم با وی دیدار کرد.

به گزارش تالاب به نقل از جماران، در این دیدار آیت الله محفوظی به بیان حدیثی از امیرالمؤمنین پرداخت و اظهار داشت: علی(ع) انسان عاقل را از مستی مال، قدرت، علم، مدح و ثناء بر حذر می دارند و بر همین اساس قدرت و عناوین مختلف یک ابزار بازی در دست انسانهاست و ما باید بتوانیم در این میان خود را حفظ کنیم و بدانیم تغییر و تقلب دنیا در دستان خداوند است.

ایشان با آرزوی اینکه همه کارها صبغه الهی داشته باشد و از روی هوی حرکتی صورت نگیرد، از ردصلاحیت یادگار امام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری انتقاد کرد و یادآور شد: همه باید در روز قیامت در خصوص اعمالشان پاسخگو باشند و این نکته را فراموش نکنند؛ مگر آنکه اعتقادی به این امور نداشته باشند.

حضور آیت الله محفوظی در خانه سید حسن خمینی
 

آیت الله محفوظی در همین زمینه با بیان اینکه گاهی اوقات ابر سیاهی جلوی آفتاب را می گیرد به همگان توصیه کردند: انذار علمای اخلاق مبنی بر محاسبه دائم نفس را باید جدی گرفت، چرا که دشمن در کمین است که بتواند از هر راهی ضربه بزند.

ایشان با اشاره به شخصیت بزرگ امام خمینی و بیان خاطراتی از دروس اخلاق ایشان گفت: باید ببینیم که اکنون آیا امام خمینی ها و آیت الله گلپایگانی ها در حوزه وجود دارند یا خیر؟

 
حضور آیت الله محفوظی در خانه سید حسن خمینی

ایشان در پایان خطاب به یادگار امام گفت: دعای من همیشه بدرقه راه شماست.

در این دیدار که  سید علی خمینی نیز حضور داشت، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی از حمایت های ارزشمند این مرجع عالیقدر تقلید از بیت امام سپاسگزاری کرد و طول عمر و سلامتی ایشان را از خداوند مسألت کرد.

پیش از این آیت‌الله صافی گلپایگانی یکی دیگر از مراجع تقلید در منزل سید حسن خمینی حضور پیدا کرد.

 

مطالب مرتبط :

جدیدترین مطالب سایت