سرقت اطلاعات محرمانه یک شرکت صنعتی

سرقت اطلاعات محرمانه یک شرکت صنعتی

سرقت اطلاعات محرمانه یک شرکت صنعتی

یک مهندس که اقدام به سرقت اطلاعات محرمانه یک شرکت صنعتی در شیراز کرده بود، دستگیر شد.

 

حوادث – به گزارش ایسنا: سرهنگ حسینی در تشریح این خبر اظهارداشت: درپی شکایت مدیر یک شرکت معتبر صنعتی در شیراز مبنی سرقت اطلاعات محرمانه‌اش، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه مدیر شرکت در تشریح این موضوع عنوان کرد که مدتی پیش با تصمیم هیئت مدیره در زمینه ارتقاء سیستم‌ها با شرکتی کامپیوتری قراردادی تنظیم و قرار شد که همه سیستم‌ها بجزء سرور اصلی ارتقاء داده شود گفت: مدتی بعد از عقد قرارداد با یک شرکت کامپیوتری، متخصص رایانه آن شرکت با یک هارد وارد دفتر مدیریت شرکت شده و پس از چند دقیقه با هارد دیگری خارج شد، بعد از چند روز پس از آن که حسابدار شرکت صنعتی سیستم را روشن می‌کند متوجه می‌شود که سرور اصلی با مشکل مواجه شده و بارگذاری نمی‌کند.

 

وی افزود: مدیر یک شرکت گفت که سیستم برای تعمیر مجدد به آن شرکت کامپیوتری منتقل شد اما با گذشت چند هفته ضمن تماس با آن شرکت کامپیوتری پاسخ قانع کننده‌ای در رابطه با تعمیر سیستم دریافت نکردم و خواستار بازگرداندن آن شدم و در بررسی‌ها متوجه شدم اطلاعات بازیابی شده هیچ سنخیتی با اطلاعات قبلی موجود در هارد شرکت ندارد.

سرقت اطلاعات محرمانه یک شرکت صنعتی

حسینی افزود: کارآگاهان سرنخ‌هایی بدست آوردند و کارشناسان با کسب دستور قضایی مبنی بر ورود به این شرکت کامپیوتری و جمع‌آوری ادله دیجیتال، بلافاصله وارد عمل شدند و از این محل سه عدد هارد و هشت لوح فشرده را کشف و ضبط کردند.

 

رییس پلیس فتای فارس اظهارداشت: مدیر شرکت کامپیوتری با مشاهده مدارک بدست آمده توسط کارآگاهان، به صراحت به جرم خود اعتراف کرد و هدف خود را از این کار سوءاستفاده از اطلاعات این شرکت عنوان کرد.

 

وی از تحویل متهم به مراجع ذی‌صلاح برای سیر مراحل قانونی پرونده خبرداد و گفت: در بررسی‌های به عمل آمده بیشترین قربانیان سرقت‌های اطلاعاتی افرادی هستند که با اعتماد بی جا به راحتی اطلاعات نرم‌افزاری خود را در اختیار دیگران قرار می دهند.

 

جدیدترین مطالب سایت