فرار از مرگ کودک 8 هفته (+عکس)

فرار از مرگ کودک 8 هفته (+عکس)

زنده ماندن این کودک با تعویض خون

این بیماری کم تر اتفاق می افتد در این بخش به این بیماری عجیب می پردازیم با مادر سایت تالاب باشید بابهترین ها این کودک برای زنده ماندم باید مدام خون خود را تعویض کند.کودکی برای فرار از مرگ به تعویض کردن خون تن می دهد ، تمام کارهای بدن ما از طریق رگ های خونی و گلبول های قرمز انجام می شود و اگر این ماده در بدن نباشد خیلی سریع جان خود را از دست می دهیم.

 

خون ماده ای است که بی شک حیات ما به آن متصل است.“جوی زیادی” یک کودک تازه متولد شده است که تنها ۸ هفته سن دارد. این کودک از بدو تولد دچار مشکل خاصی بود که باعث شده تا به حال ۲ بار خونش را عوض کند. بیماری “جویی” با نام علمی DBA شناخته می شود.

 

این بیماری که تنها ۸۰۰ نفر در دنیا به آن مبتلا هستند مانع از تولید گلبول های قرمز در خون می شود پس انتقال اکسیژن پس از مدتی به اعضای مختلف بدن دچار مشکلاتی شده و مشکلاتی مانند فلج شدن یا مرگ را به وجود خواهد آورد.تنها راه نجات از این بیماری و فرار از مرگ تعویض کردن خون است.

 

فرار از مرگ کودک 8 هفته (+عکس)

فرار ازمرگ کودک 8 هفته

 

این کودک هر سه هفته باید خون جدیدی را وارد بدنش کند تا دستگاه های داخلی وظیفه خود را به خوبی انجام دهند البته این زمان سه هفته برای این سن استکه کودک فعالیتی ندارد و اکسیژن کمتری نیاز دارد.این بیماری تا الان تاثیراتی هم بر روی “جویی” گذاشته است. این کودک در حال حاضر تقریبا نابینا شده است

 

 

زیرا خون کافی برای چشمان او ارسال نمی شود هم چنین سیستم حسی او نیز سخت کار می کند. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که پیوند مغز استخوان می تواند از این بیماری تا حدی جلوگیری کند اما درمان قطعی آن نیست.

جدیدترین مطالب سایت