مسابقه مرگبار با جت اسکی

مسابقه مرگبار با جت اسکی

در جریان این حادثه تلخ هنگامی که چند گردشگر با اجاره جت اسکی به عمق آب زده و مسابقه سرعت ترتیب دادند، در تصادف دو جت اسکی دختر جوانی از پای درآمد.  

 

بنا بر این گزارش، ساعت سه عصر یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری چند زن و مرد جوان که از گرمای بهاری کلارآباد کلافه شده بودند تصمیم گرفتند تا با اجاره جت اسکی به تفریح در داخل آب بپردازند.آن ها چند جت اسکی از یک شرکت در ساحل کلارآباد اجاره کرده و وارد آب شدند.

 

در حالی که دقایقی از آغاز ورزش جت اسکی توسط این گروه می گذشت ناگهان یك جت اسکی از کنترل سرنشین آن خارج شده و با دختر دانشجویی به نام مرضیه كه در كنار ساحل از جت اسكی اش پیاده شده بود برخورد كرد.

 

مهدی ، برادر قربانی حادثه در این باره می گوید: من خودم به هنگام وقوع حادثه در محل نبودم اما خواهر بزرگترم که در آنجا حضور داشت و شاهد عینی حادثه بود، می گفت خواهرم جت اسکی اجاره کرده و داخل آب رفت.

 

در آنجا چند جت اسکی سوار دیگر هم بودند. چون جت اسکی سواری در محدوده خاصی انجام می شود معمولاً افراد با هم مسابقه می دهند یا اینکه به هنگام عبور از کنار هم روی یکدیگر آب می پاشند. وقت خواهرم تمام شده بود، وی جت اسکی را کنار ساحل هدایت کرد.

 

قصد داشت پیاده شود که ناگهان یک پسر جوان جت اسکی سوار با سرعت به وی نزدیک شد. شاید قصد شوخی داشت یا می خواست به روی خواهرم آب بپاشد ولی سرعت زیاد باعث شد تا در کنترل این وسیله ناتوان بماند و قسمت جلویی جت اسکی اش با سر خواهرم برخورد كرد و باعث مصدومیت شدید وی شد.

 

خواهرم را به بیمارستان انتقال دادیم. چهار روز در کما بود. پزشکان تلاش زیادی کردند تا وی را به زندگی برگردانند اما سرانجام اقدامات انجام گرفته موثرواقع نشده و وی روی تخت بیمارستان جان سپرد.

 

به گفته وی، خواهرش دانشجوی رشته معماری دانشگاه فردوسی مشهد بود. در گذشته بارها جت اسکی سوار شده و در این کار مهارت لازم را داشت.

 

مسابقه مرگبار با جت اسکی

مسابقه مرگبار با جت اسکی

 

حجت الله قدمی- رئیس هیات جت اسکی استان مازندران – در این باره به خبرنگار شوك گفت: قربانی حادثه از تربت حیدریه به مازندران سفر کرده بود و اکنون در دادسرای عمومی و انقلاب عباس آباد شکایتی در این باره مطرح شده و پسر جوانی که عامل حادثه بود و محمد نام دارد در بازداشت به سر می برد.

 

  وی ادامه داد: شرکتی که جت اسکی اجاره داده است از انجمن جت اسکی استان مجوزهای لازم را دریافت نکرده بود و تنها یک شرکت تعاونی که مورد تایید انجمن نیست برایش گواهی ایمنی صادر کرده است.

 

به گفته این مقام انجمن جت اسکی استان مازندران كسانی که قصد فعالیت در این زمینه را دارند باید از کمیسیون ماده 5 وزارت ورزش و جوانان مجوزهای لازم را دریافت کنند.    بر اساس قانون هر شرکتی که در زمینه اجاره جت اسکی فعالیت می کند باید یک غریق نجات ثابت داشته باشد.

 

از سوی دیگر لازم است تا وی کارت مربیگری جت اسکی را داشته باشد. این در حالی است که در نزد انجمن جت اسکی مازندران شرکتی که اقدام به اجاره جت اسکی ها کرده هیچ سابقه ای نداشته است.

 

بر اساس اعلام وی در استان مازندران بیش از 200 شرکت به کار اجاره جت اسکی به مسافران مشغول هستند که از این تعداد تنها کمتر از 30 شرکت مجوزهای قانونی را دریافت کرده اند.

 

در همین راستا سلیا نچی رئیس انجمن جت اسکی ایران نیز گفت: اجاره دهندگان این وسیله ورزشی برای هر ساعت 170 هزار تومان پول می گیرند، این ضرورت دارد تا با بها دادن به جان مردم گواهی ها و مجوزهای لازم را بگیرند و در جایی که برای مراجعه کنندگان قابل دید باشد نصب کنند.

 

وی ادامه داد: اکنون که در آستانه فرا رسیدن فصل گرما هستیم و از آنجایی که استان مازندران بعد از قشم و کیش، بالاترین میزان استقبال از این ورزش را داشته است، لازم است تا ساماندهی محل های اجاره جت اسکی ها انجام شود که این مهم در حال انجام است.

 

وی افزود: با توجه به اینکه برای صدور گواهینامه ایمنی جت اسکی ها در سراسر کشور تنها دو شرکت قابل قبول هستند و بررسی های ما حکایت از آن دارد که شرکت اجاره دهنده جت اسکی ها از این دو شرکت گواهی ایمنی دریافت نکرده بوده باید در این باره بررسی های لازم صورت بگیرد.

 

بنا بر اعلام این مقام ارشد انجمن جت اسکی ایران با وجود اینكه ورزش جت اسكی عمر زیادی در ایران ندارد تاکنون سه حادثه مرگبار را شاهد بوده ایم ولی در موارد مختلفی حوادثی مثل شکستن دست و پا و… رخ داده است

 

جدیدترین مطالب سایت