کره ی زمین به زودی 8 قاره ای خواهد شد (عکس)

کره ی زمین به زودی 8 قاره ای خواهد شد (عکس)

کره ی زمین به زودی 8 قاره ای خواهد شد (عکس)

جهان از ابتدا 7 قاره ای نبود اما حالا که هفت قاره هست دانشمندان میخواهند به خاط خشکی بزرگی جهان را 8 قاره ای کنند در ادامه تالاب را دنبال کنید.

 

تاکنون 7 قاره در تمام جهان شناسایی شده بود. در ابتدای امر خشکی بزرگی در زمین وجود داشته است که در اثر تکه تکه شدن قاره های مختلف بوجود آمدند. دانشمندان طی مقاله‌ای که در نشریه انجمن زمین‌شناسی آمریکا منتشر شده از کشف قاره هشتم جهان خبر داده‌اند.

 

بر اساس مقاله‌اي كه در اين نشريه منتشر شده  اين قاره در سرزمین نیوزلند در زیر آبهای اقیانوس آرام و در سمت جنوب غربی اقیانوس كشف شده است. در واقع اين قاره كه زيلنديا نام گرفته 94 درصدش زير آب است و شامل نيوزيلند و کالدونیای جدید مي‌شود.  کالِدونیای جدید مجموعه‌ای از جزایر تحت تملک فرانسه (از ۱۸۵۳) در اقیانوس آرام است.

 

این جزایر در محدوده ملانزی در جنوب باختری اقیانوس آرام قرار دارند. کالدونیای جدید از جزیره اصلی (Grande Terre)، جزیره لویالتی و چند جزیره کوچک تشکیل شده است.بخشی از این قاره که بر روی زمین قرار دارد مربوط به خاک سرزمین کالدونیای جدید، جزایر شمالی و جنوبی نیوزلند است.  دانشمندان بر اساس خصوصيات و بررسي‌هاي صورت گرفته اعتقاد دارند كه اين سرزمين را بايد قاره‌اي جديد و جدا از استراليا دانست.

کره ی زمین به زودی 8 قاره ای خواهد شد (عکس)

 به گزارش پارس ناز بنا بر تحقیقات دانشمندان، سرزمین زیلندیا بر اساس شکاف در ابرقاره کهن در 100 میلیون سال پیش به وجود آمد. این حادثه منجر به تغییر شکل پوسته زمین و در نتیجه فرو رفتن بخش بزرگی از این سرزمین در زیر آب شد. نتایج برگرفته از مشاهدات ماهواره ای دلیل محکمي بر تحقیقات این دانشمندان است.

کره ی زمین به زودی 8 قاره ای خواهد شد (عکس)

به گزارش تالاب قارّه یا خُشکاد به انبوهه پیوسته‌ای از زمین بر روی کره زمین گفته می‌شود که معمولاً به صورت خشکی‌های جزیره مانند بزرگ سر از اب در آورده‌اند در این میان دو قاره آسیا و اروپا به هم چسبیده و تنها با رشته کوه اورال از هم جدا می‌شوند؛ که به اعتباری قاره اورآسیا هم نامیده می‌شوند.

 

محققان با کشف جدید، خواهان افزایش تعداد قاره های جهان از 7 قاره (اروپا، آسیا، آفریقا، استرالیا، قطب جنوب، آمریکای شمالی و جنوبی) به 8 قاره  شده‌اند.

جدیدترین مطالب سایت