بیماری پادشاه عربستان دقیقا چیست؟

بیماری پادشاه عربستان دقیقا چیست؟

در مورد بیماری پادشاه عربستان چقدر می دانید؟ بیماری پادشاه عربستان دقیقا چیست؟ چندی است در بسیاری از سایت ها و شبکه های مجازی از بیماری پادشاه عربستان صحبت می شود.

 

از زمانی که یک سال قبل سلمان بن عبدالعزیز جای برادرش عبدالله را در قدرت گرفت حرف و حدیث‌های زیادی درباره سلامت او وجود داشته است. سلمان 80 سال اما دقیقا چه بیماری دارد؟

 

خيلي‌ها طي يك سال گذشته كه عربستان اشتباهات مهلكي را مرتكب شد هشدار داده بودند كه پادشاه اين كشور به قدري بيماري است كه عملا همه چيز در اختيار محمد بن سلمان پسرش است كه پست‌هاي وزير دفاع و جانشين وليعهد را در اختيار دارد.

 

گزارش‌هاي مختلفي درباره ابتلاي سلمان به زوال عقل و احتمالا آلزايمر وجود دارد اما عربستان هميشه اين مسائل را مانند گذشته رد مي‌كند. در مورد ملك عبدالله هم كه در 90 سالگي درگذشت هم چنين سياست پنهان‌كاري در جريان بود. گفته مي‌شود عبدالله در محل اقامت خود يك بيمارستان تمام عيار داشت و به همين خاطر مدت كوتاهي قبل از مرگش كه اعلام شد او براي آزمايش‌هاي پزشكي به بيمارستان منتقل شدند همه فهميدند كه اوضاع حالي او بسيار وخيم شده است.

 

واشنگتن پست درباره وضعيت سلامتي سلمان مي‌نويسد: حرفهای ولیعهد عربستان تنها در چند دقیقه اول نشست‌ها پیوستگی لازم را دارد و پس از مدت کوتاهی حرفهایش بی‌ربط می‌شود. اين مسئله را افراد ديگري هم اعلام كرده‌اند و به همين خاطر است كه معمولا سخنراني‌ها و ديدارهاي سلمان مدت كوتاهي دارد.

 

گفته مي‌شود كه او يك سكته مغزي را پشت سر گذاشته و به همين خاطر قادر به تكان دادن بازوي چپ خود مانند دست راستش نيست. حتي برخي‌ها از مبتلا بودن او به پاركيسنون حرف زده‌اند اما بيشتر منابع از ابتلاي او به دمانس حرف مي‌زنند. حتي برخي گفته‌اند او يكبار در ديدار با نخست وزير ليبي گفته است كه سلامش را به برادرش سرهنگ قذافي برسانند!

 

دمانس (dementia) یا زوال عقل، در پزشکی و روان‌پزشکی، به اختلال مزمن و گاهی حاد فرایندهای روانی به علت بیماری عضوی مغز گفته مي شود که با تغییر شخصیت و موقعیت‌ناشناسی و اختلال در حافظه و داوری و اندیشه همراه است. شایع‌ترین نوع دمانس، زوال عقل سالخوردگی یا آلزایمر است.

 

امروزه حدود ۱۲ میلیون نفر در جهان دمانس دارند و انتظار می‌رود که این تعداد در سال ۲۰۴۰ به ۲۵ میلیون برسد. در شايع‌ترين نوع آن يعني آلزايمر كه گفته مي‌شود پادشاه عربستان هم به آن مبتلاست به تدریج توانایی‌های ذهنی بیمار تحلیل می‌رود. بارزترین تظاهر زوال عقل اختلال حافظه‌است. اختلال حافظه معمولاً به تدریج ایجاد شده و پیشرفت می‌کند. در ابتدا اختلال حافظه به وقایع و آموخته‌های اخیر محدود می‌شود ولی بتدریج خاطرات قدیمی هم آسیب می‌بینند. بیمار پاسخ سئوالی را که چند لحظه قبل پرسیده‌است فراموش می‌کند و مجدداً همان سؤال را می‌پرسد. بیمار وسایلش را گم می‌کند و نمی‌داند کجا گذاشته‌است. در خرید و پرداخت پول دچار مشکل می‌شود و نمی‌تواند حساب دارائیش را نگه دارد. بتدریج در شناخت دوستان و آشنایان و نام بردن اسامی آنها نیز مشکل ایجاد می‌شود.

 

پادشاه عربستان کجا دفن شد ؟ + تصاویر

احتمال جنگ بین ایران و عربستان چقدر است ؟

ترفند جالب زنان عربستان برای رانندگی (عکس)

 

جدیدترین مطالب سایت